Om half acht vertrokken we richting Sevenum naar de Limburgse dag van het paard. De reis ging goed. Miranda en Mistral hebben zich beide goed gedragen op de trailer.

Eerst naar de veterinaire keuring. Miranda was goed en gemeten op 1.22m
Daarna de rubriek hengstveulens geboren na 30 april. Ik had er niet al teveel van verwacht. En dat kwam uit. Mistral gedraagde zich niet echt. Hij toonde zich helemaal niet. Hij had een mooi hoofdje. De oortjes mochten iets kleiner zijn en de achterhand was nog te zwak. Dat hij te iel was had ik zeker verwacht. Zeker toen ik de andere veulens zag.

Mistral gedraag je eens. (en we hadden zo goed geoefend..)

Niet alle veulens waren erg braaf. Duffely's Asmara? van Borias Illias
Maar goed, ik weet nu beter hoe een veulen op te voeden en wat er verwacht wordt. Miranda wordt dit jaar niet gedekt. Volgens jaar een hangst gaan zoeken met meer massa.

Even kijken naar de rijrubrieken. Grote maat. Ik denk dat dit: Pioner's Balthazar is, maar corrigeer me gerust.
Daarna mocht Miranda meteen door naar de rij rubriek. Maud was de amazone (en voorbrenger later) Voor Maud was het de eerste keer. En ze was erg onder de indruk zodat ze vergat er echt aan te rijden. Maar we mogen door naar Kootwijk. Dus dat was wel goed.

Daarna aan de hand. Ook daar kon Maud er meer uithalen, maar ze deed het zeker niet slecht. Miranda was echter tevel in sportconditie. Maar kreeg wel een tweede premie en stamboek opname. Tja deze merrie loopt iedere dag een uurtje in de manegelessen mee. Dus dat rijtypische was geen verassing. Maar gelukkig wel stamboekopname. De jury vond haar een belofte voor de sport.

Stilstaan graag...

Elfi hield Mistral onder bedwang.
Toen nog even gekeken naar Kim die meteen na Miranda mocht. Ook haar pony 'Pandijk's Marjon' van Rowfant Sherpa en moeder; Ruby Plume had een tweede permie en stamboekopname.

En daarna nog even bij de KWPN'ers gekeken.