Astra aan't dressuren! (tips?)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Astragirl

Astra aan't dressuren! (tips?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-05 11:00

Vandaag ging het rijden redelijk, maar een beetje met minder actie dan gewoonlijk. Omdat door de hevige regenval de piste redelijk glibberig lag, kon ik niet galloperen. En dat doe ik normaal om haar achterhand te activeren. Maar het ging dus best wel goed.

Het zijn niet zo veel fotos omdat de andere van veel te ver zijn, om er iets deftig van te maken,
maar hier zijn ze dan;

Afbeelding
ervoor...

Afbeelding
drafje

Afbeelding
nog ééntje

Afbeelding
artistieke impressie hum

Afbeelding
lekker vuil mondje , wa zou ze gegeten hebben....

Afbeelding
vind ik nog een mooie foto

Afbeelding
moe, maar voldaan

Afbeelding
haar mooie hoofdje

tips zijn welkom, als het maar zinnig is

groetjes
Eva

Laatst bijgewerkt door Astragirl op 10-07-05 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Esther_Ziezo

Re: Astra aan't dressuren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 11:14

Leuk paard Bij 1 foto ben je onthoofd jammer want dat is een leuke foto.. Rijden ziet er verder goed uit ..

AnneB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 11:17

Leuk paardje, mooi koppie! Je zit netjes.

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-05 11:35

Bedankt voor de leuke reacties. Leuk om te zien dat een ex dravertje ook redelijk kan lopen.
Ik ben momenteel bezig met iets hoger op te richten, omdat ze soms de neiging heeft duikbootje te spelen.
Maar daarbij leunt ze nog iets teveel op mijn hand. Iemand tips?

Ik hoop dat ik binnenkort goede foto's kan maken met mijn versgekochte hoofdstel (gekocht op bokt) maar ik heb hem jammergenoeg nog niet gekregen, snik

AnneB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 11:42

Het paard dat ik rijd doet dat ook.. Veel overgangen rijden en veel voltes en omstellen.

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-05 11:46

Ja, dat probeer ik al. Maar ze wordt dan zo heet dat ze begint te dribbelen en neemt direct het bit vast. Op het einde gaat het beter, maar sommige dagen heeft ze echt zo'n kop.

Astragirl

Re: Astra aan't dressuren! (tips?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-05 12:30

niemand nog commentaar?

YvonneAa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 12:45

Als ik jou was zou ik de teugels iets korter houden. Ze heeft nu te veel ruimte om haar eigen gangetje te gaan en dus ook om haar bit vast te pakken. In het begin zal ze dan vast wel erg tegen de hand zijn etc. Maar door haar afteleiden met voltes, figuren en noem het maar op zal het na verloop van tijd beter gaan én dat is ook meteen een goede oefening zodat ze minder op je handen gaat leunen. Ook moet je haar erg voorwaarts houden. Daarmee los je vrijwel altijd het probleem op dat ze op je handen gaat leunen en 'duikbootje' gaat spelen. Je moet dan natuurlijk wel je eigen tempo bepalen en het moet niet zo zijn dat ze er alsnog onderuit komt omdat ze haar eigen tempo heeft. En consequent hierin zijn is hierbij het toverwoord Succes!

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-05 15:55

Bedankt! Ik probeer soms al mijn teugels korter te houden, maar voor mijn gevoel is dat dan héél erg kort. Maar dat is ingebeeld natuurlijk. Maar met fotos kan je dat idd goed zien, zo'n dingen, nog eens bedankt voor de tip!