. Ook Áknir heeft het er goed naar zijn zin, en is dikke maatjes met de 2 shetjes die bij hem staan.Ook het rijden gaat enorm goed. Vaak rijden we buiten, maar soms ook weleens in de bak. Laatst was mijn buurman foto's aan het maken, zie hier het resultaat:
Tölt:

Ik ben er niet uit wat we hier nou aan het doen waren. Ik denk dat ik wilde tölten, en Áknir liever wilde galopperen:

Hier weer iets lateraals:

Nadat deze foto's werden gemaakt hebben we zelfs gesprongen (daar had ik zomaar eens zin in). Wel 64 cm
(ik vond dat echt hoog hoor). Het ging hartstikke goed, en Áknir vond het erg leuk... dus hebben we zelfs besloten om 13 augustus een wedstrijdje te gaan rijden. Dressuur, springen (40-60 cm) én cross.Gister heb ik even een poging gedaan tot dressuur rijden... maar dat wordt helemaal niks vrees ik. Als ik wil aandraven lukt dat wel, maar hij gaat meteen in megatempo draven. Ik ga dus diep zitten, en wil hem terugnemen, en hoppa... meneer gaat weer vrolijk tölten. Ook als ik hem terugneem uit draf of galop gaat hij vaak eerst tölten. Dus een goede dressuurproef gaan we niet rijden
. Ach... we doen het puur voor de lol hoor, want ook aan vlechtjes o.i.d. doen we niet. Ik ga daar gewoon met mijn harige paard een dressuurproef rijden
.Bij Áknir staan ook 3 trekpaarden. Doline (de nieuwste aanwinst, een Ardenner merrie) is vandaag voor het eerst 'bereden'. Dit ging ontzettend goed:

Ook ik vond het hartstikke leuk, dus hoop haar in het vervolg vaker te kunnen rijden
.Wel heel wat anders hoor, dan zo'n kleine ijslander
.