Tanden ontbloot tijdens rijden ..

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Spoec

Tanden ontbloot tijdens rijden ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-05 13:48

Even wat info vooraf:
- Ze is 4 jaar
- Jaar onder het zadel
- Ik rijd haar om de dag, omdat ze anders de dingen die ze de ene dag geleerd heeft de volgende dag lak aan heeft zalk maar zeggen

Oke nu mijn probleempje, tis eigenlijk niet zon groot probleem maar vooruit ..
Mijn paardje geeft in de stap en draf al heel goed na, zonder dat ik veel hoef te vragen, ik heb dus bijna niets in mn handen ..
Maar wat mij opvalt als ze aan de teugel loopt, is dat ik dan haar tanden kan zien, ze heeft haar mond dus een stuk open ..
Als ik haar ongeveer een half uurtje heb gereden begint ze wel op het bit te knabbelen en te schuimen, maar ik blijf haar tanden zien, het lijkt er dan steeds op dat ze gaat hangen, wat ze soms ook doet ..
Ik geef haar dan been bij en dan komt ze weer netjes lopen..

Maar nu mijn vraag:
Kan dit kwaad?
En wat kan ik er eventueel aan doen?
Want ik vind het er nie erg netjes uitzien, voorderest loopt ze haar oefeningen wel netjes op dit kleine detail na ..

onley

Re: Tanden ontbloot tijdens rijden ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 10:01

knabbelen en schuimen is een goed teken en dat je de tanden kan zien kan gaan kwaad hoor ik heb zoveel paarden gezien dit ook doen of hebben dus

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 10:03

en gaat er trouwens om als jullie rijden of jullie een team vormen en niet of haar mond open is tijdens het rijden ze loopt lekker ontspannen en nageefelijk als ik dat zo hoor

liesje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 14:17

Misschien sperriempje wat strakker?

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 17:58

wat is dit nu voor ondoordachte tip.
Misschien heeft ze wel ergens last van, pony bij ons doet het van zenuwen, en nu is het een gewoonte, ook zodra ze nageeft anders niet. Kwam gewoon door een te harde hand en het in de krul trekken, nouja goh he omdat wij niet kunnen rijden zallen we dat sperriempje even aanrekken...

voor de s, enig idee waarom je paard het doet? Die bj ons deed het dus door een te harde ruiterhand. Misschien heeft het een rede, nerveus? Misschien iets meer druk en eerst goed neerwaarts en relaxt en dan pas meer opriching zegmaar.
dus eerst lang en laag en later wat meer bij elkaar rijden als dit beter gaat?
Aan de teugel, ehm ik mag niet eens vragen in me lessen, ik moet goed gaan rijden eb zitten, pony moet dan vanzelf gaan nageven, en het gebeurd, het evenwicht wordt beter paard gaat nageven, maar blijft op zijn eigen benen lopen, zodrag je gaat kneden krijg je weer dat in de krul idee....

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 18:01

het zijn vaak de bloederige typjes..

Lipjes optrekken kan altijd hoe strak je het sperriempje dus ook doet.
Meestal zijn het de bloederige typjes die het doen, het kan verder weinig kwaad.
Heb er nooit commentaar op gehad bij mijn proef.
Probeer gewoon zo ontspannen mogelijk te rijden.