In de Krul lopen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

paardengek10

In de Krul lopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-05 21:01

Wie weet hoe ik mijn paard in de krul krijgt?
Ze loopt nu de heletijd met dr hoofd omhoog.
En ze is erg sterk en als ik de hulpen niet ken krijg ik telkens lamme vingers.

DeSa

Re: In de Krul lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 21:05

Whaha, dit meen je niet he?
bedoel je niet dat je je paard nageeflijk wil laten lopen?
en je moet je paard ook helemaal niet naar beneden trekken.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 21:06

Neem een goede instructeur!! Die zal je helpen, want volgens mij weet je half niet waar je mee bezig bent.

renes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 21:08

Inderdaad! Probeer niet zelf te gaan klooien want je verpest je paard er nogal snel door!

Suusiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 21:11

Tja, ze zegt het misschien een beetje hard, maar ik denk dat ze het niet zo slecht bedoeld hoor.. Als je paardje lekker ontspannen is, gaat het als het goed is wel nageeflijk lopen. Houd goed contact met de mond, niet te slap en niet te strak!

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 21:52

het is niet zo dat jij je paard aan de teuegel moet trekken, je moet je paard aan de teugel rijden! Goed je been eraan houden, veel overgangen, voltes en andere figuren rijden zodat je paard soepel wordt en gehoorzaamt bij de lichtste hulpen. Als je paard goed los is gaat hij naar de hand toe lopen en in de "krul" zoals jij zegt... maar het is aan de teugel.. in de krul is juist slecht, je paard wordt er niet soepel en gehoorzaam van en loopt niet over de rug vanuit de achterhand. Je paard is dan ook degene die de hoeveelheid druk op de teugels gaat bepalen, dus krijg jij geen zere fingers meer.. Het rijden wordt dan veel fijner dan wanneer jij maar aan die teugels zit te hangen.. Dus van achter naar voor rijden met een ontspannen hand, figuren, schijnovergangen en echte overgangen en je zult zien dat je na een paard weken al heeel anders en fijner loopt

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 21:58

Is dit niet een schaduwaccountje? Of iemand die even de spreekwoordelijke knuppel in het hoenderhok gooit?:)

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 22:00

zou je bijna wel denken he

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 23:08

viewtopic.php?f=8&t=173675
hier een heleboel topics over aan de teugel rijden, waar ook blijkt dat jouw manier helemaal niet de juiste is