hoe lossen jullie dit op? tips aub!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny4life

hoe lossen jullie dit op? tips aub!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-05 17:46

hoihoi

mijn pony is niet erg makkelijk ontspannen naar beneden te rijden, ze pakt snel een kant vast en is best stug, ik weet dat ik ook zelf meer moet ontspannen maar dat lukt nog niet altijd.. maar ik probeer met rijden haar dus ontspannender te laten lopen dmv veel overgangen, snel wegdraven enz, ook gooi ik soms mijn teugels los als ze teveel op mijn handen hangt, dan drijf ik haar ook goed voorwaarts.. zodat ze even versteld staat en dan niet meer door kan blijven hangen, en ik haar naar voren drijf, dan pak ik mijn teugels weer op en probeer haar via voorwaarts rijden en wat kneepjes naar beneden te rijden dat doet ze dan een tijdje goed totdat ze weer wat ziet en weer omhoog komt, ik wil heel graag tips hoe ik hier meer en beter aan kan werken. ze moet ook meer voor het been worden en dat gaat al beter, en kantelen wat kan je daar het beste tegen doen, dat doet ze namelijk ook nog weleens.. wat ik vreemd vind op wedstrijd is ze lang niet zo moeilijk en super voor het been! in de bak heeft ze nooit zin en op wedstrijd is ze niet te houden, meerdere mensen die zo'n pony/paard hebben? groetjes bonny4life!

stefanietjuh

Woonplaats: Of bij Johnny Depp en anders gewoon in Zevenbergen :)

Re: hoe lossen jullie dit op? tips aub!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 18:48

Je geeft aan dat je veel overgangen rijdt enz., dat moet je blijven doen. En als ze ineens omhoog komt, kun je voltes gaan rijden. Voltes van 20 meter ofzo, blijf ook tegen haar praten zodat je weer vertrouwen krijgt en dat ze zich weer ontspant. Met schijnovergangen kun je haar ook beter aan het been krijgen, ook met vele figuren rijden. Je moet haar gewoon bezig houden zodat ze geen tijd heeft om op andere dingen te letten. En wat betreft dat kantelen, geen idee. Over dat zal ik ook maar even mee lezen.
Succes

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-05 20:32

en weet iemand of dat als ze gaat hangen of ik dan mijn teugels strakker moet nemen en been moet geven of juist langer (minder druk) en dan voorwaarts rijden? bedankt voor je tips stefanietjuh!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 20:37

Ook achten rijden kan helpen dus volte links en rechts vanaf x gedraaid. Hoeft niet perse 10 meter mag ook groter als je hem vanaf de e-b lijn inzet.

Als je paard kantelt de hand waar je paard vanaf kantelt hoger plaatsen.

renes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 20:57

Niet losgooien maar hand op de plaats houden (niet trekken en niet loslaten) en daar tegenaan rijden. Voel je dat je paard wat loslaat of lichter wordt, laat dan zelf ook wat los/ontspan zelf.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-05 21:39

ik ga het proberen!

kerstkrans

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 21:45

zelf niet aan de teugels blijven hangen, maar ophoudingen maken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 23:03

ik heb een pony gereden die niet ontspande dus ook niet eventjes, en van daaruit moest ik naar ontspanning werken dat ie heel de tijd zo liep!
wat ik heb gedaan en moest doen was zolang hij zijn hoofd hoog hield drijven en tegelijk vanvoor wat 'spanning' houden, en van het moment dat ie nagaf ontspannen! En zo blijven rijden.
Na pakweg 2-3 weken had ik een pony die netjes ontspannen liep

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 09:35

je pony heeft ws. nog problemen met de balans, probeer eens wat meer op de binnenhoefslag te gaan rijden zodat hij meer op eigen benen moet lopen. verder veel overgangen maken idd.
proberen eerst je paard goed voorwaarts, aan het been te krijgen, en daarna pas naar beneden rijden

MarijkeBun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 10:27

overgangen rijden is heel goed. maar zeker niet snel wegdraven vanuit de stap. je pony heeft hier de kracht en balans nog niet voor.
je hand alleen in contact houden met de paardenmond, dus niet bewerken en/of losgooien. rijd inderdaad veel voltes linksom en rechtsom, maar zeker niet te klein. binnenhoefslag is ook een goede oefening. zodra je pony uit gaat zwaaien en/of naar binnen valt, dan los je dit op met je been en niet met je hand. probeer je pony zo recht mogelijk onder je te laten lopen. je mag je hand best wat breder zetten dan normaal, maar wel met een ontspannen hand en contactteugel. zodra hij gaat kantelen bijvoorbeeld zijn mond naar links brengt, dan mag je je rechterhand iets hoger plaatsen, maar niet trekken, want dan maak je het alleen maar erger.

succes

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-05 10:42

lijkt me allemaal nog best ingewikkeld maar ik ga het zeker proberen!

lisjuhandty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 17:35

Bonny4life schreef:
en weet iemand of dat als ze gaat hangen of ik dan mijn teugels strakker moet nemen en been moet geven of juist langer (minder druk) en dan voorwaarts rijden? bedankt voor je tips stefanietjuh!

niet los gooien dan snapt je pony er nix meer van , ik deed altijd gwoon zelfde contact houden of ophouding en drijven.
mijn paard ging als ik een overgang naar de stap maakte ietsjes omhoog dus ging ik schijnovergangen rijden als die ging hangen