Plotseling helemaal vast zetten!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

TopLadyI

Plotseling helemaal vast zetten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-05 11:11

Nadat Misty 1 maand heeft stilgestaan omdat ze was gebeten door een ander paard, heb ik de draad weer opgepakt. Het ging super! Beter als nooit te voren, ze ontspande lekker. Bleef aan de teugel en was goed voorwaarts! Ik was helemaal blij en had erg veel plezier in het rijden, totdat ik op een dag naar buiten ben geweest, en die dag daarna een oefenparcours had! Ze zette zich ineens helemaal vast, wilde met geen mogelijkheid naar beneden en stelling geven wil ze ook niet meer . Toen heb ik even 2 dagen met slof gereden, en dan ontspant ze zich perfect! Maar het draakje weet dondersgoed waneer de slof eraf gaat, want dan loopt ze weer met haar hoofd in de lucht . Als ik aan wil galloperen is het het ergst. Haar hoofd gaat de lucht in en ze is met geen mogelijkheid naar beneden te krijgen! Ik probeer stelling te vragen maar ze luisterd gewoon voor geen meter, ik baal hier ontzettend van, want het ging echt super .

SplashIsLief

Re: Plotseling helemaal vast zetten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 11:14

Aaah suz toch Wat balen! Weer doorzetten! En misschien een (paar) dag(en) rust ofzo? Maar wel vreemd. Heeft ze nergens last van, der rug ofzo?

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-05 11:17

Er zit 1 klein wondje op der rug, maar die zat er ookal toen ze nog wel ontspannen liep . En als ik op haar rug druk, maakt het haar niet veel uit!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 11:25

is er niks gebeurd op de buitenrit? of misschien was je erg gespannen voor je concour? ik zou niet te snel in paniek raken en laat het paard anders een dag of 2 stil staan en begin weer rustig aan erna. lekker veel overgangen en het hoofd even laten voor wat het is. dat komt later wel weer...en veel figuren rijden om de spieren weer soepel te maken

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-05 11:29

Er is niets gebeurd tijdens het buitenrijden/oefenparcours ! En het probleem is dus ook, als ik voltes rijd gaat ze ineens plat door de bochten heen!

Co0lArabiaN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 12:28

als je paard nog steeds vast zit.. moet je naar een man in Duitsland gaan.. Myn paard was ook eerst helemaal los... Daarna zat hij vast in zijn schouder... De dierenartsen hadden hem al afgeschreven.. We kwamen er per toeval achter dat hij wat had.. maar we wisten niet wat... Hij gaf nooit aan dat hij pijn had..
Het was wel dat hij niet meer hoger dan 80 cm wou springen.. Terwijl die eerst 1.10 met gemak kon halen... Maar nu istiej weer SUPPAAAH.. Hij loopt als de best!!!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 14:38

Co0lArabiaN schreef:
als je paard nog steeds vast zit.. moet je naar een man in Duitsland gaan.. Myn paard was ook eerst helemaal los... Daarna zat hij vast in zijn schouder... De dierenartsen hadden hem al afgeschreven.. We kwamen er per toeval achter dat hij wat had.. maar we wisten niet wat... Hij gaf nooit aan dat hij pijn had..
Het was wel dat hij niet meer hoger dan 80 cm wou springen.. Terwijl die eerst 1.10 met gemak kon halen... Maar nu istiej weer SUPPAAAH.. Hij loopt als de best!!!

oh die ene man uit duitsland meer info is makkelijker

begin gewoon eens in stap en bouw dat later uit naar draf. veel rek en strek oefeningen, schijnovergangen, voltes openen en sluiten, slangevoltes e.d. zorg dat je goed recht zit en zelf ontspant, goed blijven ademhalen, en rustig in je handen blijven en rijden op een lichte contactteugel. eerst dus zorgen dat jullie beiden weer kunnen ontspannen....

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-05 15:20

Ik heb net weer gereden en het ging weer ronduit slecht! Ik heb haar gewoon eens met haar hoofd laten lopen zoals zij fijn vind. Maar ik kan er dan geen fatsoenlijke volte mee rijden! Ze gaat zo plat door de bocht .

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 16:50

hmm.. misschien een goede instructrice erbij halen?
Die weet er vast wel raad mee..
en anders idd even een paar daagjes stilzetten?

Wel balen

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-05 17:35

Jaa, ik heb morgen les. Ben benieuwd . Ik heb der afgelopen week 3 dagen stil gehad. Maar het hielp niets