Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Het enige wat je in mijn ogen moet voorkomen is dat er druk op die kaak komt... misschien een tijdje zonder bit rijden? Gewoon met een touwhalster o.i.d.? Ik vind trouwens wel even een kleine opmerking over je instructrice...als jou paard loodzwaar aanvoelt, kan het beeld nooit goed zijn...Kay schreef:Het bit kan het probleem niet zijn, aangezien hij een tijdje ongelooflijk super heeft gelopen (echt superlicht enzo) ...
Het zit volgens mij echt in de kaak ...
Hermesdeux schreef:Ik vind trouwens wel even een kleine opmerking over je instructrice...als jou paard loodzwaar aanvoelt, kan het beeld nooit goed zijn...
Heb er al beelden (video) van gezien... en hij LIJKT echt wel mooi aan teugel te lopen en zijn achterhand is actief... Ik vind het ook raar, hoor! 
tamaraatjuh schreef:Kay schreef:Het bit kan het probleem niet zijn, aangezien hij een tijdje ongelooflijk super heeft gelopen (echt superlicht enzo) ...
Het zit volgens mij echt in de kaak ...
Hij kan een tijdje heerlijk lopen op een bit, en daarna het bit vast gaan pakken en zwaar in de hand worden. Dat hij eerst wel lekker liep met het bit zegt niet veel, dit kan hij veel later ontdekt hebben

Want op die momenten gaat hij dan achter de loodlijn lopen... Ik wou dus te veel controle (is een frequent probleem van me) en zat eigenlijk constant (zonder dat ik het besefte) aan de teugels te prutsen.
(voor mij toch)