Het eerste probleem:
Amo maakt zich tijdens het rijden erg sterk. Zal wel het fjordige deel in hem zijn, maar ik zit ermee
Zelf ben ik er al aan gewend en merk het niet zo erg op, maar als er iemand anders opgaat is het eerste wat ik hoor: "Wow! Wat maakt dit beest zich sterk
" Nu klopt dit ook wel, hij is erg sterk en steekt zijn kop in de lucht. Nu ben ik al met hem bezig met veel stelling te rijden, flink voorwaarts houden, en continu zachtjes spelen met de teugels en aanleuning houden. Als ik me dan meer dan een half uur flink in het zweet werk, komt hij na een tijd eindelijk een beetje naar beneden, maar met moeite, en het kost zo mogelijk nog meer moeite hem daar te houden.Dan het tweede probleem:
Amo heeft sinds enkele weken uitgevonden dat galopperen op de rechterhand in de verkeerde galop best leuk is. Dit geintje had hij op de manege al hoorde ik [hij heeft in een ver verleden op een manege gestaan], maar heb ik nog nooit gehad. Nu sinds twee weken flikt hij dit elke keer. En alleen op de rechterhand, en dan gaat hij in de linkergalop.
Ik rijd hem nu met zeer veel stelling naar binnen, op een zeer kleine volte en met overdreven beenhulpen, en nóg springt hij verkeerd aan
Ik weet niet meer wat ik met hem moet beginnen, op een normale manier doet hij het niet, maar op een manier waarop elk normaal paard in de goede galop zou springen vertikt híj het...Kom maar op met die tips

We hebben les, en werken er hard aan, maar vooral de galop is erg hardnekkig

t is een schat van een beest, maar ineens, deedtie de galop niet meer 
". Haha.
Keer op keer netjes in de goede galop. Raar beest.
Toch maar door laten galopperen en goed beloont.
*