te diep aan de teugel

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

micrimor

te diep aan de teugel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-05 17:51

haai allemaal,
als ik me pony aan de teugel wil rijden, gaat hij vaak te diep.
als ik hem dan een beetje naar boven wil, is hij snel uit zijn concetratie of hij valt daarna (na het goed te doen) weer terug in het diepe.
hoe verkom ik dit??
ik hoop dat jullie me kunnen helpen
kussjes van mij en me pony micado

EnelyaT

Re: te diep aan de teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 17:56

Als hij te diep loopt, voor 'los' (je handen een stukje naar voren doen) en achter bijdrijven. Dat werkte bij mij altijd super.
Misschien helpt het bij jou ook, en anders zijn er vast nog wel anderen met tips..
Veel succes!
-xXx- Lissy

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 18:54

Idd, je handen een beetje naar boven en naar voren en bijdrijven!
Edit: Je paard alsware een beetje optillen.

pippie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 22:38

Hij moet duidelijk meer naar voren gereden worden, dus veel overgangen rijden, volte openen volte sluiten, zodat hij wat meer op zijn achterhand gaat lopen, als hij ook heel erg hangt in je hand probeer hem dan wat meer op zijn eigen benen te laten lopen en dus niet in jou hand.

Zet hem goed aan het werk en probeer die achterhand te activeren. Dus veel been en los laten aan de voorkant, en inderdaad wat hierboven al werd gezegd, af en toe een halve ophouding maken, zonder eraan te gaan hangen,

succes

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 22:40

vergeet die hoofd/hals houding en ga eerst een werken dat die wat activer word op zn achterbeen.

Rij idd heel veel overgangen en schijnovergangen. zo zal die mooi aan je been en zit hulpen komen en laat die zn rug mooi los. Als je hem wat doorsluit op het momend dat die nagevelijk word krijg je een activere achterhand. Dit zorgt ervoor dat die van vore vrij komt en dus niet meer achter de teugel duikt, wat nauw in verband ligt met op de voorhand vallen.

Zijgangen, shcouder voor, aanspringen in galop, stukjes terug rijden, pasje achterwaards ed. zijn goede oefeningen om het achterbeen te activeren..

Succes!

micrimor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 15:42

haaiii,
allemaal bedankt
ik zal het morgen gelijk proberen
kussies van rianne

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 21:18

MarrieLeen schreef:
Idd, je handen een beetje naar boven en naar voren en bijdrijven!
Edit: Je paard alsware een beetje optillen.

Je moet je handen nooit naar boven brengen dus niet je paard optillen.Maar je handen idd wat naar voren brengen en goed been geven.oefeningen om de achterhand te activeren zijn al gegeven doe je best zou ik zeggen

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 10:02

M3isSi3j schreef:
vergeet die hoofd/hals houding en ga eerst een werken dat die wat activer word op zn achterbeen.

Rij idd heel veel overgangen en schijnovergangen. zo zal die mooi aan je been en zit hulpen komen en laat die zn rug mooi los. Als je hem wat doorsluit op het momend dat die nagevelijk word krijg je een activere achterhand. Dit zorgt ervoor dat die van vore vrij komt en dus niet meer achter de teugel duikt, wat nauw in verband ligt met op de voorhand vallen.

Zijgangen, shcouder voor, aanspringen in galop, stukjes terug rijden, pasje achterwaards ed. zijn goede oefeningen om het achterbeen te activeren..

Succes!

Juist door hem van achteren naar voren te rijden en door de overgangen, krijg je wat meer druk in je handen en zal je paard gaan ontspannen op moment dat de aanleuning gelijkmatig is. Zo zorg je ervoor dat je toch controle behoud van voren, dat je paard niet snel afgeleid word. Is hij toch wat afgeleid, zul je hem sneller kunnen corrigeren en dat de aandacht weer voor jou is. Je hebt dan namelijk ook betere controle over gehele paard.

Co0lArabiaN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 10:31

Als ik jouw was zou ik beginnen hem in de stap eerst goed met de achterhand eronder rijden en inderdaad overgangen.. Als je hem namelijk 20 minuten instapt.. (voltes etc.) actief heb je er de hele les verder profijt van.. Dat heb ik ook met mijn paard namelijk..
Tegen mij zeggen ze dan altijd als hij gaat hangen laat je je handen meegaan naar voren, wel actief doorrijden.. Totdat je voelt dat de druk op het bit minder wordt.. Pak je de teugels langzaam weer aan.. Maar wel met je been doorblijven rijden.. Kweeniej maar bij mij helpt ut wel.. Hij loopt al een stuk beter dan eerst

micrimor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-05 22:18

heej !!
allemaal nog is bedankt
heb alleen nog 1 probleem, als ik hem harder wil laten lopen ( dus goed aandrijven) schiet hij er heel snel vandoor.
dan kan ik hem wel terug proberen te nemen maar hij heeft best een harde mond ( en ik ben juist aan het proberen om hem zachter te krijgen) hoe doe ik dit?, ik heb namelijk geen bak en rijd dressuur op een veld.
xx rianne

Renate12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-05 04:27

als hij zo diep gaat, heb je dan een zwaar of een licht gewicht in je handen?

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 15:08

probeer hem eens in een lager tempo te laten lopen
zodat ie vanachter meer gaat dragen
in een te hoog tempo kunnen ze het vaak achter niet meer bijbenen en raken ze hun balans kwijt dus gaan ze hangen/duiken
wel proberen hem aktief aan het been te houden hij moet natuurlijk niet gaan sukkelen
veel (schijn) overgangen kan ook goed werken
wel alles in dat lagere tempo
succes

micrimor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-05 19:44

Renate12 schreef:
als hij zo diep gaat, heb je dan een zwaar of een licht gewicht in je handen?

het is licht, hij loopt gewoon heel netjes, en doet ook echt zijn best ervoor, maar hij loopt zowat met zijn kin op zijn borst, en als ik hem dan een beetje aandrijf gaat hij gewoon harder, of hij is helemaal uit zijn concetratie.
en duurt het weer ffies voordat ik hem goed krijg

Thessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-05 20:33

Je kunt ook een ophoudinkje naar boven maken, en je hand openen

1manier2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 10:42

Hai, ik snap dat iedereen zegt dat jouw paard op zijn eigen benen moet leren lopen, maar als het een paard is die van zichzelf al een aardig tempo erin heeft zitten, en hij loop met zijn kin op zijn borst, dan is het waarschijnlijk ook zo dat hij op zijn voorhand loopt. Als jij hem dan naar voren drijft en hem de teugels geeft om op zijn eigen benen te lopen, dan valt hij nóg meer naar voren, en dan valt hij, waardoor hij wegschiet. Als ik jou was zou ik een halve ophouding maken, zorgen dat hij écht goed terugkomt, en weer verderrijden, en herhalen als het nodig is.