Wijken met de achterhand voor de voorhand

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LilPetat

Wijken met de achterhand voor de voorhand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-05 10:10

Hoe is dit op te lossen? Als de pony moet wijken dan (van voren gezien) is de voorhand voor de achterhand, terwijl het eigenlijk andersom zou moeten zijn. De achterhand komt dus eerst op de hoefslag aan. Ikzelf denk dat het komt omdat de pony dan niet voorwaarts genoeg is, wat denken jullie?! Nog tips hoe we dit op kunnen lossen?

M3isSi3j

Re: Wijken met de achterhand voor de voorhand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 10:28

meeer buitenteugel erbij! Met een ophouding op je buitenteugel zet je de voorhand voor de achterhand. Wat je ook kan doen is een stap je naar vore en dan opnieuw opzij zetten zodat die weer goed recht gesteld is. Als zn schouder nou onvoldoende mee blijft gaan kan je hem bij tikken op zn schouder met je zweepje of een volte 10 meter in zetten en daar vanuit weer het wijken inzetten zodat die goed gesteld is.

Succes

liesje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 12:55

Allebei je handen goed meenemen richting de hoefslag.
Stukje wijken, (rechtstellen) voorwaarts in middendraf, opvangen, weer wijken en weer rechtuit en voorwaarts rijden. (als je denkt dat ie niet voorwaarts genoeg is)
Je binnenbeen iets minder ver naar achter leggen of je buitenbeen er iets beter bij houden kan ook helpen.

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 15:08

M3isSi3j schreef:
meeer buitenteugel erbij! Met een ophouding op je buitenteugel zet je de voorhand voor de achterhand. Wat je ook kan doen is een stap je naar vore en dan opnieuw opzij zetten zodat die weer goed recht gesteld is. Als zn schouder nou onvoldoende mee blijft gaan kan je hem bij tikken op zn schouder met je zweepje of een volte 10 meter in zetten en daar vanuit weer het wijken inzetten zodat die goed gesteld is.

Succes

Dit is inderdaad correct. Buitenteugel nog meer opsluiten tot je voelt dat je pony reageert en dus begrenst word en daarna ga je verder met wijken. Let wel op dat je dus ook niet teveel stelling vraagt, waardoor de achterhand ook eerder kan gaan t.o.v.voorhand. Succes ermee.

LilPetat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-05 15:14

Het was niet voor mij, maar voor iemand die ik ken. Ze houdt inderdaad haar binnenhand vaak een beetje vast waardoor ze dus meer druk heeft op de binnenteugel dan op de buitenteugel.. Bedankt voor de tips, we gaan het proberen!

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 15:20

LilPetat schreef:
Het was niet voor mij, maar voor iemand die ik ken. Ze houdt inderdaad haar binnenhand vaak een beetje vast waardoor ze dus meer druk heeft op de binnenteugel dan op de buitenteugel.. Bedankt voor de tips, we gaan het proberen!

Oh sorry, heb ik niet helemaal goed gelezen dan. Maar in elk geval is de uitleg dan voor haar bedoeld. En misschien heeft ze er wat aan.