Cupi en ik.. met nu terecht rotpunten!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Littleghoul

Cupi en ik.. met nu terecht rotpunten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-05 09:20

Zaterdag had ik voor de 2e keer landelijke wedstrijd. Nu in Nieuwegein/ Nedereindse stallen.

Mijn eerste proefje ging hij ineens moeilijk doen, om oranje bloemen en een best in het water (hij is bang voor water..) Nou mijn instructrice moest meelopen, en achter hekjes blijven staan, anders ging hij er gewoon echt niet langs!
Nou ja mega kijkerig, en stug, ik kreeg hem geen bocht door, en nou gewoon niet leuk. Ik was al moe door het gezeik in het begin dus.. jammer maar terecht 144 punten.

Eerste proefje:
Afbeelding

Ik wil om me heen kijken!!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tweede proefje
Ik moest meteen door, nou dat doe ik nooit meer, ik start op mijn tijd en niet eerder. Ik kreeg hem niet meer wakker, Hij reageerde totaal niet op me been, en op tikjes van me zweep ook niet. Ik verloof 3x lang me beugel, ik kon geen bochten door, ik maar eieren in plaats van voltes, als ik ging doorzitten sprong hij al aan. Heb een extra rondje bak gereden, doordat ik niet de volgende oefening had gehoord. Had totaal 141 - 2 voor het extra rondje, is 139 punten.

Proef twee:

Niet meer vooruit te krijgen
Afbeelding
Afbeelding

Ik wil niet!!!!
Afbeelding

Ik doe toch wat ik wil.. zeker nu jij je beugel kwijt ben!
Afbeelding
Afbeelding

Zo “eindelijk” klaar.. zucht!
Afbeelding

Heel terecht gejureerd. Heb weer veel geleerd, weet nu wat ik volgende keer anders moet doen. Op naar een beter volgende keer!!

Mayo onwijs bedankt! Ben super blij dat ik nu kansen krijg om lekker af en toe te starten! Je bent super!!!!

Diana_Mabel

Re: Cupi en ik.. met nu terecht rotpunten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 09:26

Je hebt het geflikt!weer een wedstrijd in the pocket!
Zoals je zei ging je niet voor de punten maar de ervaring en die heb je nu weer opgedaan
Zelf zit je ook wat gespannen zo te zien probeer daar ook aan te werken, gewoon lak hebben aan zijn gedrag maar dat is makkelijker gezegt dan gedaan want ik heb hetzelfde probleem

Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 09:27

Precies volgende keer beter!

Mooi paardje heb je wel hoor.

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 09:41

mooi paardje!!
jammer dat het zo mis ging, maar volgende keer beter

Uriel4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 09:48

Volgende keer gaat het wel beter ...
Allessinds veel suc6

joriien_foxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 11:17

Mo0ii paardje..
Volgende keer heeeel veeel succes..!!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 11:25

zitten thans mooie momenten tussen

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 15:10

Patricia, strenger worden voor Cup en zelf proberen rustig te blijven.

Simpelweg helpt hierbij niets anders als oefenen, n regelmatig op conours gaan

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 16:00

Joh, je moet maar zo denken, elke wedstrijd is een ervaring en een herinnering rijker, je kan er alleen maar van leren

En graag gedaan hoor

Mause

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 18:43

zo, jij bent weer een ervaring rijker, toch! Oefening baart kunst, zoals ze zeggen. Het gaat vast de volgende keer al weer iets beter! Probeer te ontspannen, ook wanneer hij gespannen reageert. Het is vaak actie => reactie.

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 19:20

Je kunt er idd alleen maar van leren...

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 19:56

Ik vind het stoer van je dat je deze foto's hier neerzet, ook de foto's van de net iets minder geslaagde momenten
Er zijn inderdaad wel wat punten voor verbetering vatbaar, maar je zult er vast heel veel van geleerd hebben.
Tussen de 'spannende momenten' (;)) door staan ook een paar hele mooie foto's waar je echt op kunt zien dat jullie al best wat in jullie mars hebben. Met wat meer kilometers in de benen en met goede begeleiding (ik lees net dat Mayo je al helpt, super!) zul je zien dat het steeds een beetje beter gaat en dat je die fijne momenten steeds langer vast kunt houden.
Je hebt in elk geval een leuk paard en zo te zien passen jullie prima bij elkaar, leuke combi
Nog heel veel succes verder

Ilonab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 20:22

Hé ik heb je zien rijden we reden tegelijk los ik moest vlak na jou rijden.
Ik zag dat hij in het eerste proefje echt absoluut niet langs die sloot durfde erg sneu.
Maar je moet het gewoon zien als weer een ervaring rijker. Iedere wedstrijd is er wel iets voor je paard om te leren.
Het was voor mij de eerste keer dat ik starte met mijn schimmeltje.
Hij deed heel erg goed zijn best hij is nu half jaar onder het zadel en deze dag was gewoon voor de ervaring en niet voor de punten, want dat komt vanzelf wel. Als je er zelf maar plezier in blijft houden.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 20:32

leuk beestje
maar ik vind wel dat je een aparte houding hebt,sorry.
het ziet er een beetje verkrampt en gespannen uit(mede door beetje krom zitten en je voeten ver en apart in de beugels)
verders ziet het er wel redelijk uit. beetje tegen de hand af en toe,maar dat komt wel goed

Littleghoul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 07:13

Ja he Diaan dat klopt wel ja, maar dat komt ook, omdat hij onwijs flexibel is, en echt alle kanten op kan. Als ikdus maar iets ga verzitten reageert hij daar meteen op, en aangezien ik met me zit nu zo hard bezig ben, is dat iets waar ik super veel moeite mee hebt. Hij is (door mij) dus heel vaak schommelig en scheef.
Sinds die zit-les gaat het al stuk beter en kan ik ook blijven zitten als ik me beugel verlies (normaal ging ik dan stil staan om ze in te doen.. )
Volgende week nog een keer zit-les, even weer bijspijkeren.

Ja Miran ik weet het, moet echt strenger worden, Lisa zegt telkens.. zet die angst nou eens om in woede!
Het gaat al stuk beter, maar nu ik redelijk de knopjes heb gevonden, en me zit al steeds beter wordt, merk je dat hij er alles aan doet om mij op andere manier weer onzeker te krijgen!
En ja ik durf hem dan niet die knal te verkopen in zo'n ring.
Maar goed, nu weet ik dat ik dat beter wel kon doen.
Dus hopelijk volgende keer beter. Ik blijf in ieder geval lekker hard door trainen! En die angst gaat omgezet worden in woede... doe me best!!

Hihihi.. ja Mayo je hebt gelijk! Ondanks het mindere rijden, heb ik in me proefjes toch nog kunnen lachen he..
Mayo leest erg apart voor.. het proefje.. met dan tussen door een extra zinnetje..
voorbeeldje?!
.. smile want je jury is een lekker ding!

En dan nog verwachten dat ik serieus door kan rijden he!!!!

Ja Maureen klopt, was toch gewoon gespannen doordat ik niet verwacht had dat hij bang ging lopen doen. Mijn paard is super droog.. behalve op buitenrit.. Maar goed, daardoor was ik beetje van de kaart, en toen gelijk 2e proef in, ja was ook echt een deel me eigen schuld. Heb er goed van geleerd, en weet dat ik dat volgende keer toch anders moet oplossen!

Oscar bedankt voor je reactie! Cupi en ik hebben idd nog heel veel te leren, ik heb hem nu 1,5 jaar, waarvan ik het eerste half jaar heb lopen aanklooien. Ik was een manege ruiter.. dit is me eerste eigen paard, dus wist niet veel. Daarbij kon hij niet eens meer galloperen toen ik hem kreeg. Het tweede half jaar heb ik 3 a 4 maanden niet van kunnen rijden ivm met een blessure bij mezelf, dus vriendinnen hebben wat gereden met hem. Door al dat grondwerk zijn we wel dichter naar elkaar toe gegroeid. En nu afgelopen half jaar les ik bij iemand, en sindsdien gaat het alleen maar in een stijgende lijn. Dus mij hoor je nog absoluut niet klagen. Daarom vind ik het erg leuk om te horen dat we een leuke combi zijn en dat het misschien toch wel erin zit bij ons! Dank je wel dus!
We gaan gewoon lekker verder oefenen en jullie op de hoogte houden!

Ilonab.. jij bent dat meisje waar Window mee was!! Ik vind jouw paardje echt super gaaf! Op de foto vond ik hem al super leuk, maar in het echt is hij net zo stoer!!
Daar ga je zeker ver mee komen!
Leuk joh!!
Jaa Cupi en water.. hij is NOOIT bang in bakken, wapperende lintjes, borden, vlaggen, bloemen, biervaten, noem het maar op, hij zet zijn neus er zelfs in, zo nieuwsgierig! Maar water met een beestje erin.. HELP! Dat is eng! Haha, ja niet verwacht, dus daarom had ikook ziets van nou ja wat is dit nou weer! Jaa we hebben ervan geleerd!

Verder iedereen bedankt!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 08:33

Wat balen, maar kom op de volgende keer weer beter!!

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 09:26

Toch heel mooi voor de 2e keer? DIe punten komen wel, nu eerst kilometers maken

Wanneer ga je weer?

Littleghoul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 09:28

13 (of 20?) augustus bij Diaan en Nouk!

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 09:49

Littleghoul schreef:
Hihihi.. ja Mayo je hebt gelijk! Ondanks het mindere rijden, heb ik in me proefjes toch nog kunnen lachen he..
Mayo leest erg apart voor.. het proefje.. met dan tussen door een extra zinnetje..
voorbeeldje?!
.. smile want je jury is een lekker ding!

En dan nog verwachten dat ik serieus door kan rijden he!!!!

Tsja, ik moet toch iets doen om je te laten ontspannen en ademhalen

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 09:50

Er zitten wel heel mooie momenten tussen hoor, in de tweede proef zitten wel een paar mooie foto's!
Ach, en het hoort erbij, iedereen heeft wel eens zo'n wedstrijd.
Jammer dat je gelijk daarna moest rijden. Ken het, dan zijn jullie alletwee nog moe en loopt het helemaal niet.
Maar leuk beest en volgens mij los je het best netjes op.

Littleghoul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 09:51

Ja dat was echt leuk! Jij krijgt me altijd aan lachen! En jaa je herinnert me ademen.. dat is ook wel erg fijn!!

Littleghoul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 09:52

Dank je wel!!

Ik voel me helemaal getroost!

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 10:29

Zoals ik altijd zeg altijd blijven lachen en volgende keer beter!