Heros op wedstrijd

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Heleendje

Heros op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-05 22:52

5 juni had ik wedstrijd (FNRS proefjes bij de manege) met m'n eigen paard Heros (kwpn ruin, 16 jaar). Graag commentaar: niet op de tekst erdoorheen, maar op mij en Heros! Het is proefje F8.

Binnenkomen ofzo
Afbeelding

Galopje (zie mijn handen...)
Afbeelding

Scheef bekkie (ook van mij )
Afbeelding

Net even staan bij het lichtrijden
Afbeelding

Halsstrekken, heeft ie moeite mee, maar is al dieper dan eerst
Afbeelding

Weer een galopje geloof ik
Afbeelding

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Sorry voor de letters erdoorheen, maar de foto's zijn door een professionele fotograaf gemaakt en ja...

_Sanneman_

Re: Heros op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 22:59

Mooi paardje! Zelf alleen je voeten minder in de beugel, handen rechtop, paard wat nageeflijker laten lopen, en je benen wat naar voren EN je hakken uitdrukken he verder ziet het er leuk uit!

Heleendje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-05 23:08

Sandra15 schreef:
Mooi paardje! Zelf alleen je voeten minder in de beugel, handen rechtop, paard wat nageeflijker laten lopen, en je benen wat naar voren EN je hakken uitdrukken he verder ziet het er leuk uit!

Tsja, had m'n redelijk nieuwe leren laarzen aan en daar ben ik nog niet zo aan gewend... Had dus een beetje moeite met m'n voeten (minder in de beugel en hakken uitdrukken, maar daar heb ik sowieso moeite mee). Dat van m'n handen weet ik, maar toch goed dat je t nog even zegt. Nageeflijk is erg lastig om bij hem voor elkaar te krijgen in half uurtje losrijden, dus dat ging nog niet echt, maar we doen ons best! Over benen naar voren ben ik het eigenlijk niet met je eens, je hak moet recht onder je kont/rug/schouders (die lijn) zitten, ik geloof dat ze dan ongeveer goed liggen.

Bedankt voor de hulp verder, ik ga eraan denken.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 23:09

Ziet er netjes uit hoor! Gaat het halsstrekken niet beter als je hem wat meer de ruimte geeft? Want op de foto ziet het eruit alsof je hem tegenhoud verder zijn hals te strekken.
En de laatste foto is gewoon draf

Heleendje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-05 23:18

Die laatste foto: ik zit alsof ik galoppeer ofzo, maar z'n benen zien er inderdaad uit als draf. Whatever.

Dat halsstrekken, tsja, ik weet het niet, ik denk dat ik nog bezig was met ruimte geven (beetje bij beetje), maar ik probeer altijd zoveel mogelijk ruimte te geven hoor! Maar het kan ook zijn dat ik hem een beetje tegenhoud, omdat hij bij proefjes nog wel eens heel hard wil gaan draven...
Heeft iemand nog tips om hem nog meer z'n hals te laten strekken?

marit34

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 23:27

ziet er leuk uit!
even een reactie op de reactie van benen naar voren. Je moet je idd een stukje meer naar voren leggen, wat je zegt klopt ongeveer maar je moet een rechte lijn (verticaal dus) naar beneden kunnen trekken van je hoofd - schouders - billen - enkel, en zoals je ziet ligt die nog te ver naar achter, vooral op de laatste 3 foto's! succes !

Heleendje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-05 23:30

Nu je het zegt, ik zie het. Op de 2e foto is het dan wel beter, of niet?

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 09:31

ziet er goed uit hoor!
die foto van het halsstrekken is mooi

Heleendje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-05 09:32

Tozalin schreef:
ziet er goed uit hoor!
die foto van het halsstrekken is mooi

Dank je! Leuk om te horen, want dat vindt ie erg moeilijk!

Inèske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 20:42

Stomme vraag misschien, maar wat houdt proefje F8 in?

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 20:46

Inèske schreef:
Stomme vraag misschien, maar wat houdt proefje F8 in?

Ja dat vraag ik me ook af
maar mooi paard hoor

Sandra15 schreef:

En hier ga ik helemaal mee in

Heleendje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-05 13:25

Je hebt zo'n vereniging, FNRS: Federatie Nederlandse RijScholen. Daar zijn allemaal maneges bij aangesloten, en als jouwe dat ook is kan je daar FNRS proefjes rijden. Je begint bij F1 en eindigt bij F12. F8 zit geloof ik tussen de B en de L in, ook al is het niet echt een goede vergelijking.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 13:37

Leuk paardje hoor
idd benen wat meer naar voren, hakken naar beneden en niet te ver in de beugels..
en als ik mijn pony laat hals strekken laat ik hem er vlak voor even extra nageven... en dan doet ie het zo