koridon @ dressuurwork

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

j0rinda

koridon @ dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-05 20:27

hallo,
nou ik wil jullie even wat foto's laten zien van mijn nieuwe bijrijd/verzorgpaard.....ik zal eerst even wat over het paard vertellen voor ik comentaar geef op sommige foto's.......

hij is al vaak verhuist van eigenaar en heeft bij 1 van de eerste eigenaren m2 gelopen.
omdat hij zoveel van eigenaar verandert is is er op het laatst heel weinig mee gedaan. sinds dat hij op onze manege staat is hij eigenlijk een beetje achteruit gegaan en liep hij (dachten we)kreupel op rechts voor en links achter...de eigenaresse echt een sgat van een mens met hem naar de kliniek en dar konden ze dus niets vinden ze zijn daar vanaf half 2 tot 6 uur savonds bezig geweest om te zoeken naar wat het kon zijn.......
uiteindelijk na veel buiten stappen(gewoon erop) is er een fysio geweest die hem helemaal nagekeken heeft en wat blijkt nou is het gewoon een spierkwestie.
hij heeft rechtsvoor en linksachter een knoop in zijn spieren en heeft hier behoorlijk last van door deze blokade kan hij zijn spieren aan 1 kant dus niet goed ontwikkelen wat hem dus pijn bezorgd waardoor hij slecht gaat lopen.
nu moet hij dus met rijden gewoon goed aan het werk gezet worden maar niet zo van werken is koppie naar beneden en gaan met die banaan nee zo zit het in dit geval niet want,
alle spanning die hij in zijn spieren heeft aan de voorkant en achterkant gooit hij hierdoor naar zijn rug waardoor die zich overal onderuit drukt wat dus alleen maar problemen geeft.........
nu ben ik begonnen hem 3 keer in de week te rijden wat echt genoeg is voor hem ...en dan aan losse teugels en alleen maar naar voren te rijden met andere woorden hij moet dus gewoon meer met zijn achterhand de rest gaan dragen en dit moeten we dus doen door hem voorwaarts te rijden op de achterhand........nou gaat dit dus met de dag beter en hij komt er steeds meer doorheen .
ook krijgt hij in totaal 3 massages om de knopen te verwijderen en met rijden erbij komt dit allemaal helemaal goed .......en ik zeg altijd ook maar als een paard er aan de achterkant niet doorheen is komt hij aan de voorkant ook niet en als hij van voor wel loopt maar van achter niet werken ze niet maar dat is mijn mening.........

nou nu snappen jullie een beetje waarom ik op de foto's met vrij lange losse teugels rijd en waarom een M2 paardje niet mooi rond en over de rug loopt.......mijn houding vind ik verder wel goed moet alleen opletten dat ik niet te veel naar beneden kijk en mijn handen rechtop..
maar ik vin het moeilijk als je niets in je handen hebt je handen zelf te dragen (op mijn eigen pony doe ik dat namenlijk wel)

nou nu wel even genoeg gelult hier wat foto's (willekeurige volgorde)

even halthouden voor de foto
Afbeelding
een volte in draf lijkt een beetje scheef
Afbeelding
heerlijk ontspannen van achteren lekker voorwaarts en van voor ontspannen over de rug (dit is de manier hoe die dus moet lopen, hoe meer die dit doet hoe meer we op kunnen gaan pakken)
Afbeelding
deze vond ik zelf wel heel mooi oortjes naar voren en lekker voorwaarts dit was nog een beetje het begin dus vandaar nog zo opgericht
Afbeelding
hey wat heeft zei daar voor lekkers
Afbeelding
en dan nog een leuke bos foto bij ons in het ruigeplaatbos.
als je goed kijkt zie je dat hij een pluk gras in zijn bekkie heeft hij was lekker eigewijs buiten maar verder heel braaf(ja dat gras is ook verleidelijk )
Afbeelding

nou dit was dan mijn poepie die ik er nu bij doe wat vinden jullie er van ? comentaar mag maar jullie kennen het probleem dus niet TE negatief

j0rinda

Re: koridon @ dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-05 20:41

niemand ???

AnneB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 20:54

Wel iemand ! Ik vind dat je er heel goed mee om gaat. Met veel geduld komt die 'M-houding' vanzelf wel weer terug. Logisch dat hij niet lekker rond en ontspannen kan zijn met pijn in zijn spieren, kunnen wij ook niet!
Veel succes ermee nog!

j0rinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-05 21:51

nee idd nou in ieder geval bedankt voor je leuke reactie en ik weet zeker dat het allemaal wel weer goed komt en dan is het een leuk paard wat veel kan

angela123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 07:04

foto's doen het niet

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 07:05

Gaaf!
Dat rode staat ook heel goed bij het wit.
Oh euhh laat maar, het zijn kruisjes

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 09:33

foto's doen het niet...

j0rinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-05 12:09

wat raar bij mij doen ze het gewoon

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 12:15

mij niet, jammer kwas wel benieuwd!

j0rinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 11:25

echt raar maarja was te proberen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 11:50

BIj mij doen ze het ook niet en ik kan zelfs de link met eigenschappen niet opvragen.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 11:52