Afwisseling

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Banja

Afwisseling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-05 09:51

He !

Ik had n vraag: Ik heb een jonge fries, die we sinds een halfjaar berijden. Dit doe ik altijd met mijn zus, zodat er altijd iemand bij is, tijdens een buitenrit en zo. Maar nou gaat mijn zus een maand naar het buitenland en kan ik alleen rijden. Ik vind dit op zich helemaal geen probleem, ik reed haar namelijkwel vaker alleen, maar nou is het dus eeen maand, en in die maand kan ik geen buitenritten maken omdat ik nou alleen ben. Misschienga ik een vriendin vragen of zij dan met haar paard wil mee rijden, maar dat weet ik niet of dat dan kan. Maar zolang moet ik dus in de wei rijden. Aangezien ze nog redelijk jong is (5) en een fries, dus ze kan absoluut niet springen (ik heb het eens geprobeerd, maar ze kan het gewoon niet), en ze meer dressuurgeschikt is, moet ik ook wel afwisseling zoeken, anders word het zo saai... Dus weten jullie nog leuke dingen om met je paard te doen in de wei, onder het zadel ofzo? iets van spelletjes met balkjes draven ofzo?

Help me!

Judith29

Re: Afwisseling

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 09:58

Je zou ook een buitenrit kunnen maken dat je er zelf naast loopt, dus eigenlijk gewoon een wandeling samen.
Als ze niet van springen houdt, maar je hebt wel hindernis materiaal kan je een soort van sla-om doen langs de standaards. Misschien is balkjes lopen wel leuk.

liesje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 10:18

Wat grondwerk, longeren, balkjes lopen, gewoon eens een dagje in verlichte zit door het land galopperen. Als je niet te lang rijdt en niet elke dag precies hetzelfde doet, kan een maandje wat meer in de bak rijden sowieso niet zoveel kwaad voor een 5-jarige volgens mij.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 10:18

Kan hij voor de kar? Dat vinden ze als afwisseling vaak hartstikke leuk. En idd balkjes lopen, lange lijnen werk, dagje vrij enz. enz.
Veel succes.

Banja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-05 12:59

ze kan niet voor de wagen, wou ik wel leren.. maar dat gaat voorlopig nog niet

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 20:53

Of maak een parcoursje met enge dingen, waar ze dan door moet. Is meteen een goede oefening.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-05 18:26

Grote pionen kopen of lenen van iemand om te slalommen, als het gaat zonder zadel rijden of eventueel zonder zadel springen als je dat durft.