Maar de 'kinderen' onder elkaar maakte er het beste van!Ex heeft 2 maanden en een half volledig stil gestaan, 2 weken geleden ben ik begonnen met 10 minuten rijden kwartiertje rijden en zo steeds verder op bouwen tot ik vorige week zondag in bosscherhof heel rustig heb ingereden en vervolgens mijn proef aan een 'lang teugeltje' gereden heb omdat ik hem niet wilde overbelasten, maandag zijn we hem rustig aan beginnen op te pakken en nu kunnen we er weer (kalm) tegen aan
Ex was echt super gespannen
In d einrij bak liep hij heerlijk ontspannen en eenmaal buiten was hij heel irritant bit vast pakken, niet vooruit willen of net heel erg vooruit willen
over plassen springen, de plas waar hij al 54456745456 x door was geweest ineens bijzonder eng vinden
en noem maar op! de 1ste proef, waar hij overigens voor ik wilde beginnen (mochten eerst een rondje rond de ring doen mag altijd van die jury ook al zijn zij eigenlijk klaar, wat ik wel leuk vind) stond meneer al te proberen of hij niet kon steigeren, nou néé dus! na een flinke tik met de zweep en de sporen er in ging hij heel erg goed vooruit en liet hij dat steigeren uit zijn hoofd voor de proef, in de proef wilde hij 1x niet en dan weer wel door een plas, ik was de kluts kwijt en vergat in draf te gaan
tot mijn lezer zij b arbeids DRAAAAF! nou Ex gaat op comando in draf dus ja die ging zonder dat ik iets deed
deze proef was 55.75!e5 (2de proef) ging lekker naar mijn gevoel, ontspannen behalve de wending om de voorhand. die wilde niet
máár 56.25% Micheline (overigens mijn lesgever) vond dit veel te laag maar ja wat doe je er aan? genoeg gelult de foto's 
ze staan btw helemaal door elkaar

op weg naar de E5 (proef 2)
c rechterhand (proef 1 e4)
en toen kwam de enge plas, hier was ik dus de kluts kwijt waardoor ik pas bij f in draf ging omdat Lezer nog eens zei: B arbeidsDRAAAF! ipv bij B
(e4)heel gespannen drafje. aan de spanning te zien e4 (proef 1 dus)
proef 1 weer wat minder spanning
proef 1, als ik dit zo zie snap ik de lage punten niet. Hij zweeft echt over de baan
maarja hij is natuurlijk wel erg gespannen, dat zal ook wel heel wat doen!beide van proef 1 geleidelijk aan werd de spanning minder maar je zág echt da thij even nerveus was als ik (er was van alles mis gelopen en ik zat al met tranen in mijn ogen omda tik zo nerveus was want het ging niet lukken want ik had 3 maanden geen les op hem gehad en en en, je kent dat wel
)galopje en wonder! ik zit recht

volte e5 (proef 2)
hoezo uit elkaar?
hier neem ik hem terug uit galop. Dat wil nog niet helemaal goed gaanzeeeeerrrrr ruim drafje

nog zo eentje, beide van proef 1
galopje proef 1
geen ide wat ik hier doe, ik denk klaar maken voor wending om de voorhand maar eerlijk gezegd betwijfel ik het!
dus toch, hier vertoonde die echt super veel verzet!
dit hoort middenstap te zijn

jullie op de zwarte harlequin, Stefanie op de vos Bijou, en ik op Exje (de schimmel dus
)harlequin
prijsuitreiking
deze vind iik super mooi! hoewel hij niet helemaal dressuurachtig loopt, maar hij heeft praktisch heel de ere ronde zitten bokken en pogingen tot op hol slaan zitten doen dus

poging tot 'steigeren'
klaarmaken voor proef 2 (vlecht opnieuw maken) Hij staat ook nog met het halstertouw vast voor 'zekerheid' in die stal stonden bijna allemaal hengsten. (de meeste dus
) en ik wilde toch dat ie voelde dat ie vast stond.inrijden proef 2, maar wat ik aan het doen ben
wending om de voorhand? inrijden proef 2
wb mijn houding: Ja die is geregeld beroert, Maar ik ben 'half' onder mijn pony gekomen. (alleen met mijn benen) en ben op paletten gevallen. En eigenlijk heb ik super veel geluk gehad! Omdat pony lief zich heeft omgegooid anders had ik hem helemaal op me gehad, maar ik heb dus een heel erg blauwe plek op mijn been en een schaafwond, en daar zat mijn laars net met het randje op dus ik kon praktisch niet lopen
Mijn stuit doet verschrikkelijk fel pijn (kan amper zitten.) en mijn rug doet helemaal pijn, dus vaak zit ik zo omdat ik heel erg fel pijn had, was het niet zon belangrijke wedstrijd geweest voor me had ik niet gereden maar goed
Maar ook die 3 maanden geen les op Ex zijn dúideljik te zien 
edit 2: vergeet ik hengst 2 nog bijna!

nog zon knappert, uiterlijk op alle gebied het tegenovergestelde van Ex, breder, groter, groffer en donkerder! maar wat een prachtbeest!
ik GOK verzamelen om stap-galop overgang te maken
middendraf van d'achterkant

achteruit denk ik
en nog wat: schiet me niet dood als er foto's dubbel in staan, mijnalbum.nl deed echt moeilijk dus ik wist niet meer welke foto er al op stond en welke niet, ik zal morgen een keer uitzoeken of er nog bij moeten of niet
commentaar mag opbouwend mits rekening houdend met bovenstaande

edit: ik denk dat er morgen nog bij gaan komen want ik mis een paar mooie pic's

!
Super!
)
) en als hij in de ring moest lopen, dan ja...Dan spande die zich weer helemaal op