poepen en stilstaan mm nog tips

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Baldwyna

poepen en stilstaan mm nog tips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-05 17:44

mijn pony gaat stilstaan als hij moet poepen ik heb al van ales geproobeert maar niks heeft geholpen hebben julie nog tips

Spoec

Re: poepen en stilstaan mm nog tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 18:32

Dat is bij mij ook het geval ..
Ze moet nog leren dat ze dan door meot lopen ( is net 4 jaar )
Het enige dat helpt is goed voorwaarts houden en desnoods een tikje met de zweep erbij ..
Bij mij helpt het nog nie zo goed, maar ik denk dak het topic maar ff volg voor wat handiger bruikbare tips ..

Baldwyna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-05 20:19

hoi loveJoew bedankt voor de tipik ben je zeer dankbaar want ik heb morgen 2julie wetstrijd dan zal ik aan jou tip denken xxxx en groetjes baldwyna

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 21:10

hey,
eigenlijk heb ik het nooit echt vaak meegemaakt, maar het is weleens gebeurd onder de les.
ik moest echt duidelijke hulpen geven dat ie toch echt gewoon kon lopen terwijl hij of zij aan mesten was. in de trant van duw je spoor er maar in..
maar is dat eigenlijk wel goed?
ik begrijp dat als je op wedstrijd bent, dat je aardig voor aap staat als je paard staat te mesten midden in de proef, maar toch..
ik heb nog nooit een paard lopent zien mesten als ie lekker in de wei staat, eigenlijk dwingen we het dier het dan toch te doen, onder het rijden.
en we zeggen dan hij kan het toch....ja..of toch niet
sorry ik draaf door, maar ik laat ze gewoon stil staan dan. vaak willen ze de plek waar ze zijn ''eigen'' maken.

hoi666

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 09:19

ik hen hetzelfde problkeem, alleen mijn paard is 15 jaar.
hij kan het wel, want met losgooien doet tie het ook! ik rij met hem
geen wedsrijden meer, omdat ik weet dat hij dan net moet mesten wat wel hielp was een uur of meer los rijden, dan is tie al z'n
mest kwijt

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 11:34

In de natuur kan een paard ook poepen als er een roofdier achter hem aanzit, en dan kan hij het niet als er iemand op hem rijdt? Kwestie van hard aanpakken, ze vinden het gewoon makkelijk om stil te gaan staan. En als je het een keer toestaat is er erg moeilijk weer vanaf te komen.

Spoec

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 15:39

Baldwyna schreef:
hoi loveJoew bedankt voor de tipik ben je zeer dankbaar want ik heb morgen 2julie wetstrijd dan zal ik aan jou tip denken xxxx en groetjes baldwyna

ALs je er iets aan hebt, graag gedaan hoor
Hoe ging je wedstrijd eigenlijk?

Het schijnt dat het gwoon een kwestie is van in het begin afstraffen als ze stil gaan staan om te mesten en gewoon duidelijk zijn .. Wat bij mij nog niet zo helpt .. Nu gaat ze gelukkig voordat ik ga longeren altijd in de hoek staan mesten en dat is elke keer dak ga rijden zo dus heb er op het moment niet veel last van, zolang ze het doet als ik er nog niet opzit .. Als ze het tijdens het longeren doet hou ik gewoon goed de zweep erbij en dan goed belonen als ze doorloopt, al valt ze terug van draf in stap als ze maar blijft bewegen.. Ze zullen het toch eens moeten leren, denk dat het gewoon volhouden is ..

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 15:46

mariz schreef:
ik heb nog nooit een paard lopent zien mesten als ie lekker in de wei staat, eigenlijk dwingen we het dier het dan toch te doen, onder het rijden.

Ik wel!
Mijn pony fokt zich soms zo op, dat als ze door de wei aan het rennen is, dat ze ondertussen mest! Of ze staat gras te eten, en loopt naar een ander grasje en mest..
Dus ze doen het ook uit zichzelf

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-05 15:52

mijn pony wil ook nog wil ook nog wel eens stil gaan staan maar op wedstrijd heb ik daar gelukkig geen last van want hij begint al te mesten als hij de trailer ziet en dan mest hij de trailer vol en soms tijdens het ,losrijden maar onder proefjes oid nooit toch een voordeel aan een pony die zenuwachtig is op wedstrijden

Baldwyna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-05 16:33

hoi loveJoew ging wel goed maar mijn tegen stander was veelste groot voor die pony en alebijde proefjes heb ik nie gewonen jammmmmer maar dat andere mijsje dee dus nie sportief en nog een ding wat is jou msn loveJoew :):)(K)(K)(K)