scheef zitten?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

14cecile14

scheef zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-05 17:32

Oke het is niet echt een rijtechnisch probleem maar goed.

Ik ben van mezelf dus scheef mijn rechter heup en schouder zijn hoger dan me linkerkant.
Met rijden heb ik hier last van ik heb steeds het gevoel dat mijn rechter beugel korter is dan me linker terwijl de rechter zelfs iets langer zit. Om het gevoel te verminderen duw ik het zadel steeds verder de rechterkant op waardoor ik ook nog eens scheef ga zitten en me paard reageerd hier op omdat zijn rug dan aan 1 kant belemmerd word door mijn zit. Ik wil hier dus van af maar ik weet niet wat ik eraan kan doen heeft iemand tips of iets naders voor mij...?? Dan ben ik je erg dankbaar .

(ik rijd trouwens western dus met western zadel ik weet niet of dat van belang is bij een oplossing...)

M3isSi3j

Re: scheef zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 17:39

vraag aan je instructrice of die je paardje wilt longeren. Dan ga jij er op zitten met zadel en zonder beugels en teugels. Je instructrice zorgt dat het paardje bij je blijft en dan die naar vore gaat. Jij zorgt ervoor dat je hem terug rijdt op je zit. Ondertussen kan je instructrice je je wijzen op je houding. Doe dit ongeveer een half uurtje per keer en herhaal dit 1 a 2 keer in de week. Je zit zal in een snel tempo verbeteren.

Wat jeook kan doen is controleren of je paardje goed over zn rug is ed. Als deze niet goed zn rug gebruikt en scheef is zal dit ook terug te zien zijn in jou zit.

14cecile14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-05 17:42

Hm met het paard is verder niks aan de hand het is echt alleen dat ik scheef ben...

Verder rijd ik ook echt alleen maar op me zit dus niet met me handen. Opzich vind ik het wel een goede tip maar dan wel met zadel aangezien het paard dat ik rijd heel erg hoog opgooit in de draf is het niet slim zonder zadel erop te gaan zitten...

charily

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 17:45

ik heb ook en sinds ik een chiropraktor bezoek gaat het steeds beter hij zet mn rug recht dus je wordt helemaal weer recht, en tevens voorkom i hiermee een vroege slijtage aan mn heupen.
alleen er zijn goede en slechte en daar moet je mee oppassen, want een slechte kan je rug alleen nog meer verpesten.
als je meer info wilt moet je maar pben.