Vandaag ging het echt super, ze liep redelijk ontspannen, al veel minder verzet tot opeens, toen ik aan wou draven, ze weer zo'n beetje omhoog kwam, iets hoger dit keer. Was iets te druk met evenwicht waardoor mevrouw de smaak te pakken kreeg, deed het nog een paar keer waarvan de laatste keer echt steigeren, we stonden echt rechtop. Tegenwoordig ben ik echt niet snel meer bang, maar ik zat me toch in de stress...ook omdat het nog maar de proefperiode is en ik ben zo bang dat m'n moeder toch zegt dat het niet verantwoord is en dat ze het niet wil

Heb veel van Bokt geleerd, dus bleef perfect zitten(ook al zeg ik het zelf :p ), ze heeft niet gewonnen maar ik ook niet echt en dat kan ik niet hebben...Voel me niet alsof ik het goed heb gedaan, m'n mams zei ook dat ik haar gewoon een tik tussen haar oren had moeten geven, heeft de vorige eigenaresse ook verteld dat dat helpt. Probleem is alleen dat ik dat niet durf, ik word best kwaad en pak haar ook echt niet zacht aan maar op zo'n moment ben ik bang om haar boos te maken

Hoe pakken jullie dat nou aan en heeft nog iemand suggesties waar het aan zou kunnen liggen? Heb zelf wel wat bedacht,maar hoe meer hoe beter!!
(sorry voor het lange verhaal..)