Het ging als volgt:
Bij A wilde ik een grote volte gaan rijden, we zaten in draf. Maar telkens ging hij in de hoek bij F zijn hoofd omhoog gooien en bokkend ervandoor galloperen. Ik kon het wel uitzitten, maar het mag dus niet. Ik probeerde het steeds opnieuw, maar hij bleef het doen! Ik ben toen in stap gegaan en dan deed hij wel normaal. Vervolgens heb ik de volte nog een keer gereden en toen halverwege in draf gegaan, maar als ik het vanaf het begin in draf wilde doen begon hij weer

Het lag niet aan mij, hij was gewoon weer in zo'n bui, hij deed het bij de andere verzorgster die na mij erop ging nog veel erger! Bij haar deed hij het niet alleen bij een oevening, maar ook gewoon op de hoefslag dat hij opeens ervandoor ging, dus bokken en dan weg...
Ik weet niet zo goed wat ik ermee aanmoet, ik weet wel dat je het niet toe moet staan, want anders wordt het alleen maar erger! (en het is een groot sterk paard)
Ik kan hem geen tik geven met de zweep, want ik rijd (nog?) zonder zweep omdat hij dan ook zo gek gaat doen!
Hoe moet ik dit corrigeren???