Kiwi @dressuurwork

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Kiwi @dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 14:46

Ik rijd hem sinds kort en ik weet het is nog niet helemaal in orde maar we werken eraan.

Afbeelding stapfoto

Afbeelding en blijkbaar heeft ie een zwak voor de camera want hij ging er gewoon constant voor staan.

hier mag ik iets meer contact hebben
Afbeelding

Afbeelding

Rechts neemt ie vaak vast en hij was hier blijkbaar nog niet helemaal los, dus ik denk dat ie het hier ook doet (daarom dat ik hem hier wat los)
Afbeelding

en nog een stapfoto (hier trek ik weer eens geweldig mijn benen op)
Afbeelding

en dan nog eentje van zn hoofdje
Afbeelding

en nog eentje:
Afbeelding

Ik weet een aantal punten waar ik niet sterk in ben, nl benen nogal eens optrekken, of hielen, naar beneden kijken (maar das al sterk verbeterd), hier werk ik dus allemaal aan. de oorzaak is dat is in het begin vaak nogal gespannen ben (onbewust dan) en vooral omdat ik al een heel eind niet meer gereden heb. naarmate ik weer meer rijd gaat de spanning weg en zijn die problemen ook grotendeels weg. de foto's zijn ook tijdens het eerste half uur genomen (en je raadt het al: een beetje spanning) daarna ging het super en liep hij iets beter dan op de foto's maar mn zusje was het dan al meer dan beu om nog foto's te nemen. (de interesse in paarden ligt nogal laag bij haar, hoewel ze wel spontaan opmerkte dat zij hem zou gaan uitstappen )

SplashIsLief

Re: Kiwi @dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 14:52

Leuk paardje met een gaaf koppie!!

shirene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 15:16

Mooi paard!!!
Op foto 3 leun je iets te ver naar voren...... Misschien omdat je naar beneden kijkt. Als je meer naar achteren leunt, kijk je vaak ook sneller weer naar voren. Maar het kan natuurlijk ook een moment opname zijn...

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 15:18

leuke foto's maar is het paard nou zo groot? of ben jij nou zo klein?

moeten die beugels niet wat langer??

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 15:19

je geeft je punten waar je op moet letten al zelf aan
mooi paardje veel plezier er nog mee

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 15:28

tinaaz schreef:
leuke foto's maar is het paard nou zo groot? of ben jij nou zo klein?

moeten die beugels niet wat langer??

zeg maar beide, hij is een meter begin de 70 (denk 1.74) en ik ben 1.65. Het is wel stevig gebouwd dus daarmee valt het nog extra op.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 15:35

Leuk paard!!! Misschien wat dik, maar dat train jij er vast wel af

En jij zegt dat je op die ene foto je been optrekt. Maar volgens mij lijkt dat gewoon zo, doordat het een donkere foto is. En jij bent ook niet een van de langsten geloof ik

Ga zo door, komt het vast wel goed. Je mag alleen wel wat meer de teugels oppakken.

Hij pakt het bit op rechts vast. Gewoon niets van aantrekken. Hij moet waarschijnlijk nog soepel worden, veel buigen etc.
Wanneer rechts je buitenteugel is/wordt, wordt het natuurlijk een ander verhaal. Gewoon je teugel op een voor jou fijne lengte houden, wel contact met de mond, maar geen aandacht besteden aan het paard dat het bit vast pakt. Niet hangen op de binnenteugel, daarmee stuur je, wijs je aan welke kant hij op moet. Hij begrijpt vanzelf dat hij los moet laten.

Groetjes Janine

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 15:44

Love_Sophie schreef:
Leuk paard!!! Misschien wat dik, maar dat train jij er vast wel af

En jij zegt dat je op die ene foto je been optrekt. Maar volgens mij lijkt dat gewoon zo, doordat het een donkere foto is. En jij bent ook niet een van de langsten geloof ik

Ga zo door, komt het vast wel goed. Je mag alleen wel wat meer de teugels oppakken.

Hij pakt het bit op rechts vast. Gewoon niets van aantrekken. Hij moet waarschijnlijk nog soepel worden, veel buigen etc.
Wanneer rechts je buitenteugel is/wordt, wordt het natuurlijk een ander verhaal. Gewoon je teugel op een voor jou fijne lengte houden, wel contact met de mond, maar geen aandacht besteden aan het paard dat het bit vast pakt. Niet hangen op de binnenteugel, daarmee stuur je, wijs je aan welke kant hij op moet. Hij begrijpt vanzelf dat hij los moet laten.

Groetjes Janine

Echt dik staat ie niet hoor, vroeger stond ie echt moddervet, nu is het puur bespiering. idd dat rechts vastnemen begint beter te gaan, op het laatste had ik hem echt mooi los. En nee ik ben nu eenmaal niet van de langste. Ik pas zonder moeite eigelijk nog op een pony van 1.40 (soms zelfs nog kleiner), dus dat zegt al wat he. maar het is nu ook weer niet zo'n probleem

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 15:48

je teugels wat meer op contact houden, maar het commentaar heb je zelf al gegeven, leuk paard trouwens

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 19:27

mooi paard! leuke naam! je zit er wel netjes op hoor!

Kim_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 19:29

mooi paard!!
mooi hoofd

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 20:57

Tozalin schreef:
mooi paard! leuke naam! je zit er wel netjes op hoor!

bedankt, niet altijd even goed hoor maar het wordt gelukkig weer beter. eigenlijk ging het vroeger echt veelveel beter, maar ik rijd de laatste tijd gewoon te weinig.

de ergste heb ik er maar uitgelaten

Donderwolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 21:07

Mooi paardje hoor!
Als tip wil ik je meegeven om misschien je beugels wat langer te doen.
Het zit misschien eerst even raar, maar het lijkt wel meteen een stuk beter.
En als je daar eenmaal aan gewend bent, dan rijd dat super!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 21:33

leuk paard lekker rond buikje

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 21:39

volgens mij heb jij hetzelfde probleem als mij
die verdomde onafhankelijke zit de 1 zegt bekken kantelen de ander lang maken
als ik mijn beugels langer maak zit ik bagger maak ik ze korter zit ik net als zitake
volgens mij weten we beiden het geheim niet

ik vind het wel een mega mooi paardje

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 21:47

Mooi paard, heeft een lkkr koppie .
En vind het best goed gaan hoor, alleen idd wat meer contact houden.
Succes nog samen .

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-05 14:27

onley schreef:
volgens mij heb jij hetzelfde probleem als mij
die verdomde onafhankelijke zit de 1 zegt bekken kantelen de ander lang maken
als ik mijn beugels langer maak zit ik bagger maak ik ze korter zit ik net als zitake
volgens mij weten we beiden het geheim niet

ik vind het wel een mega mooi paardje

idd we weten beide het geheim niet. de ene zeggen langer, andere zelfs korter (yeah right maar die geloof ik zowiezo niet), ik heb geprobeerd ze langer te maken maar dat is nog erger want dan kan ik amper nog aan mn beugels (en normaal zit ik altijd lang) maar het ging vandaag beter, enkel nog probleem dat ie recht nog vaak vastneemt (niet meer in stap, wel in draf)

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 14:34

die van mij pakt op 1 kant ook vast
resultaat hij zit totaal vast aan 1 kant en vraag niet hoe hij kiept bij het longeren zelfs bijna om op die kant
ik heb de tandarts laten komen om te kijken uitslag zijn melktanden willen niet loslaten en heeft achterdoor haken ik heb ze gevoeld
dus ik denk dat dit het probleem is:P
probeer hem vooral richt te richten rechte lijnen laten lopen enz enz daardoor gaat die ook wat los laten en de teugel toch niet korter pakken of zo dan gaat die nog meer vastpakken.
En ja dat zitten als ik mijn beugels langer doe kan ik helemaal niks doe ik ze korter kieper ik naar voren dus wij moeten nog achter het geheim komen

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-05 14:38

Hij is laatst naar het schijnt door een fysio nagekeken (omdat hij dus bijna niet meer draaide op die kant), maar volgens mij is het probleem dus nog niet over. die kant laat ik hem idd wat langer dat gaat beter, soms heeft ie echt van die goede momenten en soms wordt ik zo hopeloos. nuja we zien wel ik ben al blij dat ie in stap goed gaat, draf komt dan wel zker (het probleem zal ook wel deels bij mij liggen.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 14:44

Leuk paard! Het ziet er trouwens wel een beetje uit als hij de camera wel héél lief vind... Op sommige werk-foto's zit ie met z'n hoofdje half naar de camera gedraaid en oortjes naar voren zo naar de camera te loeren, haha! Dus je kan goed zien dat hij de camera inderdaad erg leuk vind.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-05 17:20

ja op den duur ging ie er gewoon voor staan, zo van kom nog eentje... (maar mn zus had er tijdens het poetsen ook wel de hele tijd mee staan tutten en dat vind ie gewoon heerlijk)

riskjuhruled

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 17:32

ik zou idd wat ze al zeggen je beugels wat langer doen en probeer hem wat lager en ronder in te stellen zodat hij wat meer werkt.

veel succes en plezier met hem in de toekomst, hij heeft een ontzettend leuk koppie!!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-05 20:56

bedankt voor de leuke reacties. Ik rijd normaal wat lager en ronder maar de eigenaars rijden hem liever iets hoger (als het dat is dat je bedoelt)