Dressuur met Rös

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mews

Dressuur met Rös

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 12:52

Okee, het zijn geen geweldige foto's... Ik heb ook maar een half uurtje gereden (incl los en uitstappen. ) en onze paddock is maar 12 x 20 groot, en aangezien Röskur geen M-ijslander is gaan dingen als de galop daar nog wat houterig in. (voltes gaan nog wel in het midden, maar de bochten snijd ie af want die zijn gewoon te scherp in galop, na de ene bocht moet hij gelijk de andere nemen op de korte zijde ) Maar ik wilde ze toch even plaatsen. Ik heb nu eindelijk een blauw dekje namelijk. (oh ja, ik weet dat ik afgeragte gymschoenen draag, maar dat was per ongeluk, want ik wilde eigenlijk mijn jodphurlaarsjes aandoen die buiten stonden 'ergens', maar die kon ik dus niet vinden en toen ben ik het vergeten. normaal rij ik altijd braaf met gehakte schoenen. en ik weet ook al dat ik mijn tenen meer naar binnen moet doen voor de oplettende mensen onder ons . maar het lukt me gewoon niet zo geweldig )

Bla bla, kortom een hoop excuses , maar hier de foto's van Rösk in het blauw (zoals bijna altijd, maar nu met bijpassend dekje! ):

Afbeelding

Afbeelding
(lekker perspectief, mega-hoofd )

Afbeelding
Poging/beginsel-achtig iets naar schouderbinnenwaarts. (in stap, draf wordt helemaal een drama. zoals je ziet wil hij ook nog eens zijn kont los van de hoefslag krijgen, vreemd genoeg, want met het wijken laat hij deze eerder slingeren dan dat ie hem meeneemt .)

Afbeelding
Dit is op zich wel een mooie foto. Alleen jammer dat mijn houding zo beroerd is. (aan mijn gezicht te zien was ik bezig met een moeilijk vraagstuk .)

Afbeelding
Oeps, fotograven zijn veel leuker dan dressuren! (en ze hebben misschien wel... *gasp* eten!)

Afbeelding
Oortjes naar voren = ik luister niet naar het baasje.

Afbeelding
Galop

Afbeelding
Eh... Tja... Meneer zat voor de zoveelste keer in de verkeerde galop (nu doet hij het in 'de grote bak' bij de ponyclub bijna altijd in 1 x goed, maar hier was het dus weer een tikkie lastiger in zo'n klein bakkie...), maakte zich sterk en was vrolijk (oortjes) en ik ga dan vaak staan (bad habit) in mijn beugels en zoals je kan zien zijn mijn armen gespannen in een wanhopige poging hem terug te krijgen.

Afbeelding
Lekker kontje.

Oh ja, af en toe stond m'n vader ook wel een beetje vervelend in de hoefslag tijdens de galop. Maarja al die bochtjes zijn wel weer goed voor de wendbaarheid van het ponniebeest.

Wees een beetje lief voor ons (en constructief in het commentaar ), we zijn beide geen dressuursterren en boven staat de rest van de excuses. (maar m'n vader was toevallig in de buurt en aangezien ik meestal zelf degene met de digitale camera ben heb ik hem dus even foto's laten maken, meestal als ik ga dressuren is er niemand die foto's maakt... maar meestal ga ik ook naar de 'grote' bak, nu had ik te weinig tijd daarvoor.)

Sophie_

Re: Dressuur met Rös

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 12:54

Ik vind het er netjes uitzien hoor!
Leuk dekje!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 12:57

Probeer goed rechtop te blijven zitten en misschien je handen iets verder naar voren doen, hebt ze soms iets te veel bij je buik..
Leuke IJslander hoor en ik zou ook niet weten hoe Sam zou lopen in zo'n klein bakje

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 13:01

Erg mooi beestje hoor
Dat tuig is ook erg mooi, staat echt goed.

Karnaval

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 13:16

het ziet er goed uit iris !

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 13:18

Het toch helemaal niet zo verkeerd, ik vind het erg leuk uitzien hoor. Leuk hoofdstel ook, lekker knalkleurtje!

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 13:21

ziet er leuk uit

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 13:25

viefdepief: Dat krijg ik ook minstens 1 x per les te horen als ik dressuurles heb (elke week in groepsverband), die hou ik altijd teveel boven m'n zadel ipv op de hals. (wat naar ik me herinner bij ijslanderruiters overigens weer wel geaccepteerd is, volgens mij hebben veel hun handen eerder op het zadel) Ik vind het zelf vooral lastig om mijn handen voor het zadel te houden zonder ze te strekken, daarom doe ik het uit mezelf ook verkeerd omdat ik anders het idee heb dat ik mijn armen teveel strek.

Robby_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 13:41

Mooie pony llopt lekker an de teugel ik ken dat kliene bak
Probeer je rug wat rechter te houden had ik ook veel moeite mee vroeger deed ik hem recht waren mijn voeten niet goed meer

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 13:45

Jeeeeh! IJsje!!!

Roskur schreef:
Ik vind het zelf vooral lastig om mijn handen voor het zadel te houden zonder ze te strekken, daarom doe ik het uit mezelf ook verkeerd omdat ik anders het idee heb dat ik mijn armen teveel strek.

je strekt je handen op sommige foto's ook iets teveel.. er zit een hoek in bit-teugel-onderarm omdat je je armen naar beneden strekt en je handen "vastzet" op hetzadel...

op de voorlaaste foto zie je dat je wél een mooie rechte lijn hebt naar de bit van je paard... Dan is het niet erg als je handen boven het zadel zijn ipv boven de hals, je hebt namelijk wél een mooie rechte lijn... De rest van je zit klopt hier niet helemaal (waarschijnlijk momentopname) maar de armstand klopt volgens mij wel

ikzelf kan ook m'n handen niet voor het zadel krijgen... m'n armen zijn gewoon te kort ... maar ik let er wel op dat er geen hoek in de lijn bit-teugel-arm komt en dan is het prima!
Laatst bijgewerkt door onbekend2 op 30-06-05 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 13:50

Wat ziet ie er in zn zomervachtje toch ontzettend lekker uit Verder ziet het er toch netjes uit vind ik

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 13:50

LEuke pony hoor dat blauw staat goed
idd je rug wat rechter houden en op je handen letten

onbekend2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 13:51

bij nader inzien vind ik dat je het helemaal niet verkeerd doet hoor! 't ziet er eigenlijk best netjes uit.....

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 13:53

Leuke foto's ros, het gaat steeds beter he?!!

Kim_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 17:53

mooie fotos iris!!
roskur ziet er goed uit in zijn zomerjas!
hij loopt al een stuk nageeflijker zie ik, goedzo!

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 17:56

Leuk dekje en hoofdstel zo samen!
En ook nog eens een leuke röskur

Kim_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 17:59

leuk dekje!!

Kenay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 18:05

WOW....das staat best mooi zon blauw hoofdstel...als iemand zegt ik heb een blauw hoofdstel zou ik zoeiets hebben van ieell..maar het staat vet mooi!!

balli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 20:15

ik vind het nog steeds een heerlijk beessie=)... je maakt trouwens dezelfde fout als dat ik doe... als je gaat lichtrijden, val je wat naar voren (doordat je beugels langer zijn dan normaal bij ijsjes), tis moelijk, maar let er wel op;)!
hij heeft echt een super mooie houding zo! (menig ijs zou daar jaloers op zijn;))

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 20:57

gave pony en hoofdstelletje, staat hem goed

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 00:27

Volgens mij zijn jullie echte maatjes!
Hartstikke leuk hoor!
Ennuh waar heb je dat dekje vandaan? Die wil ik ook! Een onwijs mooie kleur blauw (hou niet van dat hele felle namelijk)...

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-05 10:49

balli, ik heb mijn beugels gewoon op 'gewone' maat hoor... Ik heb nooit echt ijslanders gereden voor ik Röskur kreeg (het is me nog altijd een raadsel hoe ik zijn tölt zo goed, of iig mooi tactzuiver en met voldoende actie heb gekregen... ), alleen op een manege, dus tsja. Ik rij ook meer zoals ik het fijn vind dan in een bepaalde stijl ofzo...

Ik weet dat ik wat belabberd zit , komt trouwens ook voor een groot deel doordat ik mijn schouders nooit naar achteren duw. Ik moet dat zowiezo doen want ik doe het dus ook niet als ik gewoon sta, ik moet er echt aan denken om het goed te doen...

IngLio: Bedankt, dat is een groot compliment . (het eerste) Want ik zie hem wel echt als mijn maatje... Het dekje heb ik van een bokker overgenomen. Het is kobaltblauw / royalblue, maar wel iets lichter dan mijn hoofdstel (wat op de foto's niet te zien is trouwens, haha. ), dat zit een beetje tussen felblauw en lichtblauw in. Maar vaak kun je dekjes in de winkel ook wel in die kleur krijgen, alleen soms valt het wat feller of dus zoals hier minder fel uit, da's altijd het lastige met kleuren..

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 15:47

leuk paardje ben ook gek van IJslanders!
dat blauw staat em goed zeg.

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 15:50

Leuke foto's Iris! Zo slecht ziet het erg volgens mij helemaal niet uit, alleen je rug recht houden en op je kont gaan zitten. Je doet precies hetzelfde fout als ik Roskur is stoer met deze outfit!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 17:11

Hey Iris, wat ziet Rös er lekker afgetraind uit zeg! En dat blauwe staat hem prima!

Verder heb ik niet veel toe te voegen aan wat de rest zegt; schouders naar achter en je handen wat hoger/ellebogen aan je zij.