kan ik het m nog leren

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dionnee

kan ik het m nog leren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 21:58

Hoi!
Ik heb een leuke pony die graag voor me wil werken
En ik ook met haar want ik wil natuurlijk zo ver mogelijk komen net als bijna ieder andere paardengek.
Maar ik vroeg me af eigenlijk tis gewoon zomaar een vraag of je een ouder paard of pony moeilijke oefeningen kan leren vvan rond een jaar of 12?
Denk je da dat kan of niet?(niet dat ik dat nu hoef maar gewoon vroeg me af of dat kan met veel goede lessen te nemen enzo)

Groetjes Dionne

Ayasha
Blogger

Re: kan ik het m nog leren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 22:58

tuurlijk kan dat! een pony v 12 kan net zoveel leren als een pony v 3. Natuurlijk als hij lichamelijk en geestelijk nog helemaal gezond is!(maar dat geld ook voor die pony van 3) als je pony ouder is kan het wel zijn dat hij na verloop van tijd wat sneller 'stijf' gaat zijn maar dat kan je door genoeg beweging vermijden!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 07:26

Tuurlijk kan een pony van 12 dat. Moeilijke oefeningen worden niet aangeleerd op een leeftijd van 3. Daarbij heb je voor veel oefeningen de voordelen dat je paard al volledig volgroeid en uitgezwaard is en al spieropbouw heeft. Hierdoor kan hij de oefeningen juist makkelijker lopen. Coby van Baalen schoold nu toch ook een spingpaard om tot dressuurkrack die moet dus ook op latere leeftijd de kunstjes leren (Kigali).

Als je pony nou 24 was geweest lag het anders, dan is het misschien wat zwaar om met zo een training te beginnen. Maar 12 is nog helemaal niet oud, jouw pony is juist in de bloei van zijn leven!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 07:29

Tuurlijk kan dat.
Ik weet niet hoe het bij paarden zit, maar volgens mij kan het wel iets langer duren om hem iets aan te leren dan als hij 3 is.
(pin me niet op dit vast!)

Stardust5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 08:38

Dat kan wel hoor!!!:P
een iets oudere pony is wel wat moeilijk dan een jongere pony die pikken het allemaal veeel sneller oo maar het is echt te doen!
groetjes rianne

Dionnee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-05 18:27

owkee dankjewel allemaal en dat van Coby van Baalen wist ik niet haha groewtjes Dionne

duckie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 10:11

Hallo!

Ja, ik ben het met de vorige mensen eens!! Natuurlijk kan hij/zij nog het een en ander leren. Wel zal het misschien wat langzamer kunnen gaan. Maar dat maakt niets uit.... veel oefenen dus!

Groetjes en succes

duckie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 10:11

Hallo!

Ja, ik ben het met de vorige mensen eens!! Natuurlijk kan hij/zij nog het een en ander leren. Wel zal het misschien wat langzamer kunnen gaan. Maar dat maakt niets uit.... veel oefenen dus!

Groetjes en succes