Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Kitty schreef:Zorg er voor het halthouden voor dat je paard rechtgericht en heel goed aan je been is. Rijd dan een paar schijnovergangen in de draf op de middellijn. Draf, bijna stap en weer wegdraven. Na een paar schijnovergangen sluit je een keer helemaal door naar het halthouden waarna je meteen weer weg stapt of draaft.

Daar ga ik nog lang niet mee oefenen (vierkant staan). Ik ben al blij als het stilstaan recht gaat en goed! 

) gedaan moet worden? En mijn ervaring is ook dat ze nogal snel de neiging hebben om door je been heen te vallen dan.

Woodstock schreef:Een paard zijn achterhand laten wijken voor het been is toch pas een oefening die op een vrij hoog niveau (weet nie precies waar) gedaan moet worden?
M3isSi3j schreef:Ik blijf erbij: eerst rechtrichten en in balans brengen van je paardje. Tot die tijd zal die niet mooi kunnen halthouden en neemt de schutting enkel maar de sympthomen van het probleem (dat die niet recht en in balans is) dus weg.