b proefje oefenen met flipper

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem333

b proefje oefenen met flipper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-05 21:07

nou gisteren moest het er toch van komen, aangezien zondag al de wedstrijd bij ons op stal is :|

degene met wie ik had afgesproken kwam te laat dus toen ben ik om de tijd te doden maar vlechtjes gaan maken. Ze stonden vreemd maar ik vond het wel schattig, en aangezien we toch iets moesten doen, omdat er ook nog geen bak vrij was om in te rijden...dan maar dit
gelukkig was ze er om 11 uur en konden we aan de slag!

flip werd al opgewonden toen ze de bordjes van de letters zag, ik trouwens ook, want ik had geen idee meer waar alle letters zaten, heb al 2 jaar geen les meer gehad en nog nooit een wedstrijd of proefje gereden.

spannend dus!

commentaar is meer dan welkom...behalve over mijn voeten! die dingen gaan alle kanten op, dat viel me zelf ook al op. erg he? het ziet er maar slecht uit.
nou was ik ook wel wat meer bezig met het in toom houden van tankje flip, die echt heel erg aan mijn teugels hing (vandaar op een aantal foto;s ook bijzetteugels, soms is ze gewoon niet te houden en handschoentjes aan tegen de blaren) en met het zoeken waar die letters in godsnaam waren gebleven :mrgreen: moeilijk hoor.

ik ga binnekort toch maar weer lessen denk ik moet even wat dingetjes ophalen, ook qua zit enzo. en voor flip zou het ook goed zijn denk ik.

nou ja genoeg gekletst, hier wat foto's!
het zijn er echt superveel, maar hoop dat jullie me aan de hand hiervan wat tips kunnen geven, en dan is het beter te veel dan te weinig toch? nou kon ik niet kiezen ook hoor, haha

lekker even warm lopen
Afbeelding

hier nog zonder bijzet, flip liep een beetje te huppelen :hart:
Afbeelding

een bochtje, mijn lieve proefopleester op de achtergrond
Afbeelding

Afbeelding

wat we hier deden geen idee..
Afbeelding

galopje, ik zocht al naar de volgende letter denk ik :mrgreen: check die vlechtjes!
Afbeelding

stukje wijken....nee hoor! dat hoorde nietbij het proefje...hoe verder we gingen hoe drukker ze ging doen ...wel aparte foto
Afbeelding

galopje
Afbeelding

even hoofdje tussendoor
Afbeelding

ff checken of er ook nog letters in de lucht hangen :maf: erg haha
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

VOETEN!!! ps:
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

waar kijk ik nou toch naar?
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

na het proefje oefenen mocht ze van mij nog even doen waar ze zin in had, en dat was (voorspelbaar...) heel hard in galop! zonder hulp, ik zei alleen maar ga maar flipje haha ze wou wel erg graag.
Afbeelding

toen nog ff lekker knuffelen!
Afbeelding

brand maar los!

inmiddels heb ik vandaag met laarzen gereden en dat was al stukken beter, dat scheelt een hoop! het ging nu wat netter, nog steeds was ze erg aan de teugels aan het hangen, maar wel netter en prettiger.
tips zijn welkom

PrietPraat

Re: b proefje oefenen met flipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 21:17

nu nog zo lopen zonder bijzets en het is volledig in orde

Kim_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 21:19

ziet er wel goed uit, idd als hij zo zonde rbijzet loopt loopt hij goed!!!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 21:22

jup, nu nog zonder die teugels er aan en je kan wedstrijden doen

vind het verder niet zo slim er te laten doen wat ze wil in een werk piste, dan gaat ze dit na een tijd altijd willen doen ook als dit niet de bedoeling is maar goed is op zich jouw probleem

leuk paardje! wb jouw houding proberen je voeten iets naar achter te leggen want nu heb je een stoelzit en je tenen naar binnen (maar dat laatste doe ik ook niet ) voor de rest zit je netjes
Je hebt niet de vereiste permissies om de aan dit bericht toegevoegde bestanden te zien.

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 21:26

Vind het er wat trekkerig uitzien. Kan natuurlijk aan mij liggen, maar ik vind het er niet heel ontspannen uitzien.
Verder heb je al commentaar gegeven over tenen etc.
Enja.. Voor de rest ziet het er leuk uit hoor
Je hebt niet de vereiste permissies om de aan dit bericht toegevoegde bestanden te zien.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 21:32

Probeer iets meer met je benen te rijden, ze zwaait soms nogal uit in de bochten
Wanneer je meer druk met je benen geeft en dit van voren kunt compenseren, gaat ze waarschijnlijk ook wat beter nageven..

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 21:49

ziet er beetje gespannen uit... vlechtjes zijn wel ergg schattig

beukiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 21:52

ziet er super uit! alleen nog die bijzet eraf!!! maar goed hoor was je proef goed gegaan,,?

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 23:21

Ziet er goed uit !!

Anoniem333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 21:44

het is inderdaad nogal trekkerig en gespannen, daarom hing die bijzet er ook aan. ze is heel moeilijk in haar mond, en na 2 jaar is het nog steeds niet helemaal opgelost. maar word aan gewerkt
een probleem is dat ze zodra ze meer ruimte krijgt vanuit draf óf harder gaat draven of gelijk maar in galop gaat. en hierbij is ze erg slecht te sturen....dus als iemand nog tips heeft dit op te lossen (niet voor de wedstrijd, dat zal wel niet lukken maar misschien voor de langere termijn?) het rijd niet echt ontspannen, want ik moet haar steeds inhouden, op zit is ze zeer slecht terug te rijden...

ik ga haar niet meer lekker laten rennen in die bak, want ik merkte vandaag al dat ze dat inderdaad heeft onthouden kleine smiecht!
had daar zelf niet zo over nagedacht, maar je hebt gelijk!

bedankt allemaal voor de reacties en de tips! de wedstrijd gaan we zonder bijzet en met rijlaarzen doen trouwens, vandaag geoefend zonder (hij hing er ook niet de hele tijd aan op deze foto's trouwens, ze kan het wel haha) en ging goed.

de wedstrijd is 3 juli, als ik nog foto;s heb zal ik ze ook wel in dit topic plaatsen.

groetjes suzanne