springen: nieuwe hindernissen gróót probleem.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Theeglas

springen: nieuwe hindernissen gróót probleem.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-05 17:07

hai,

ik rij een pony (king kadanz X poko ox)en daar mee ben ik ook vaak aan het springen.
en het gaat prima hij doet het goed alleen er is één probleempje zodra we bij een hindernis komen die hij niet kan of als hij veranders is bijvoorbeeld een recht balkje (evenhoog) ipv een kruisje dan wijgerd hij eerst 1 á 2 keer en daarna is het goed en springt hij zonder problemen er over heen.

maar nu heb ik laatst een onderlinge springwedstrijdje (niet zo hoog tot 60 cm.) en ja die hindernissen kon hij niet dus wijgerde hij gelijk bij de eerste hindernis al steeds.

ik drijf me al een pukkel, maar voor de rest niet wat ik moet doen.
wie o wie kan mij helpen.
alvast bedankt!
gr yvonne

Duhelo

Re: springen: nieuwe hindernissen gróót probleem.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 17:27

gewoon veel verschillende maken
mss eerst eens laten snuffelen en dan springen (zo kun je eerst het parcours verkennen ermee)
en als hij dan nog weigert eens een paar goede klappen geven!?
Je hebt niet de vereiste permissies om de aan dit bericht toegevoegde bestanden te zien.

liesje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 21:07

Goed afstraffen als ie niet gaat en goed belonen als ie wel gaat. De hindernis van te voren even laten zien zodat de kans kleiner is dat hij weigert. (en je dus kan belonen, wat hem misschien wat motiveert..)
Proberen je paard heel erg goed tussen je hand en been op te sluiten en goed voorwaarts te rijden (zweepje??) Goed overtuigend overkomen, jij moet hem het idee geven dat het niet eng is.
En verder, de hindernissen heel erg vaak veranderen (jas erover leggen, emmers eronder, enz.) en veel oefenparcoursjes af.
Vooral heel duidelijk tegen hem zijn (en niet gaan twijfelen of van te voren denken dat ie gaat stoppen!!)
Of hem anders even door iemand anders laten rijden, die hem even kan vertellen dat hij er gewoon vanaf het begin over moet. Succes ermee!

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 20:19

liesje1986 schreef:
Of hem anders even door iemand anders laten rijden, die hem even kan vertellen dat hij er gewoon vanaf het begin over moet. Succes ermee!

dit is nie nodig ik kan gerust wel rijden, en m´n instructrice heeft er ook bar veel moeite mee.
maarja lijf wel oefenen want de dingen die hier genoemt worden doen we al dus we zijn op de goede weg

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 20:31

Bluffen.. dat heb ik altijd geleerd. Overbluffen, en zo voorwaarts rijen en houden dat ze niet kunnen (in principe) weigeren. Over de hindernis kijken, niet te vergeten. en verder al het vbovenstaande Succes ermee!!

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 21:33

okej bedankt allemaal

Stardust5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 08:40

ja ik heb eigenlijk ook wel eenm beetje zo'n pony:P
wat je kan doen is gewoon steeds er oo nieuw aan rijden veel springen ook (niet elke dan) veel enge dingen doen jas er over heen en laat hem er dan eerst naar kijken en buitenritten maken enz.... succes ermee groetjes rianne