Dressuurwedstrijd op de manege

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Dressuurwedstrijd op de manege

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-05 13:38

Zondag hadden we dressuurwedstrijd. Ik deed 2x mee met Garfield, een top manege paard, al zeg ik het zelf
De drafproef deed ik mee om te winnen, de B11 (galopproef) gewoon voor de fun. Uiteindelijk 2x 2e geworden!! Een keer met een half punt verschil van de winnaar, en een keer met 2 punten. Dus ik was wel erg trots op mijn resultaat

Je ziet aan mijn houding wel de spanning, en dat zie je ook aan Garfield, hij mag net iets ronder en losser. Ik had mezelf al heel lang niet meer te paard op foto gezien, vind dat het nog best meevalt. Alleen jammer dat ik zo'n lange staak ben, Garfield is best een hoog paard.

De foto's:(wel slechte kwaliteit door het bewerken)

Groeten in de drafproef. Ik moet mijn hoofd niet zo belachelijk schuin houden Bovendien moet ik het halthouden weer eens wat oefenen, door de spanning had ik telkens een ietsiepietsie verzet.
Afbeelding

Beetje slecht moment, maar uitermate mooie draf vind ik zelf Mijn handen mochten iets hoger, en het paard iets ronder. Maar netjes hoor
Afbeelding

Tweede stuk van de grote volte, netjes rond.
Afbeelding

Nog een drafje, en mijn zus moet leren de camera rechtop houden Hoezo niet bergopwaarts???
Afbeelding

Charmant moment Mooi achterbeengebruik vind ik wel.
Afbeelding

Weer niet het juiste moment, beetje opletten dat ik mijn polsen niet naar buiten draai. Verder wel ee nette houding hier.
Afbeelding

Close-up van Garfield tijdens het halthouden denk ik. Je moest hier halthouden voor C, beetje gekke plaats, maar goed.
Afbeelding

Afgroeten. Hij stond niet stil, en dat werd een 5. Dat heeft me dus mijn eerste plaats gekost. De volgende keer heb ik er dus extra op gelet dat hij stil stond. En ik moet mijn handen hoger en losser houden, zal al veel verzet besparen
Afbeelding

Dan de B11 met galop. Hier deed ik dus mee voor de fun, maar het resultaat was uiteindelijk erg goed. Dordat er op het laatste moment vanalles veranderde kon ik niet inrijden, maar goed, alle knopjes zaten er nog op gelukkig
Leuk galopje, wel wat spanning. Ik mag mijn been ook wel wat normaler houden
Jammer van de afspanning wel.
Afbeelding

Leuke foto vind ik. 1 oortje voor mij, 1 voor waar we heengaan Leuke stelling ook
Afbeelding

En achteraf, zooooo blij dat het goed gegaan was, ik voelde meteen dat het goed zat En dan moet je natuurlijk à la Anky Van Grunsven met een brede smile de piste uit Ik lachte net naar mijn instructrice die naast de piste zat om voor te lezen.
Afbeelding

Zo, ben echt trots op deze foto's Commentaar mag, maar ik kan voor het moment slechts zelden op internet, dus niet zeuren als ik even niet antwoord

Libertylove

Re: Dressuurwedstrijd op de manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 13:40

leuke foto's hoor!
Is je paardje altijd zo wit? Of heb je um daar voor 2 uur lopen poetsen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-05 13:46

Haha, de dag ervor hadden ze hem nog gewassen, snachts had hij zich natuurlijk weer helemaal door de stront gerold, dus heb ik toen maar 2 andere manegejongens aan het werk gezet smorgens Het is ook niet mijn paard maar een manegepaard.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 13:47

ruime draf! en gefeliciteerd!

Spoec

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 14:17

Gefeliciteerd
Ziet er netjes uit hoor !
Nou ja bij de meeste fotows heb je je commentaar zelf al gegeven dus

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 15:12

Wat een leuk manege paard en gefeliciteerd met je punten! Volgens mij zit z'n neusriem alleen iets te laag. Verder mag je je handen idd wat hoger en meer van je af gaan dragen, en rechtop houden natuurlijk!

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 15:40

Leuke foto's en gefeliciteerd met het behaalde resultaat!

Persoonlijk vind ik dat je onderbenen wel wat meer naar voren mogen liggen. Dan zou het plaatje af zijn, voor de rest is je houding best netjes

_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 15:49

gefeliciteerd met je punten,
meeste commentaar heb je zelf al gegeven alleen wat PattyOosten al zei, de neusriem zit een beetje te laag

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 16:56

Zoo, netjes hoor
Mooi paardje ook, kan goed lopen.
Het commentaar dat al genoemd was (soms te ver naar voren zitten, de neusriem) en je zou je handen ook wat rechter op kunnen houden
Maar vind het echt mooie foto's.
Succes nog verder

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 17:30

Gefeliciteerd!
Ziet er ook netjes uit.
En ja, die neusriem viel mij ook wat op, maar ik denk dat dat niet aan jou ligt hoor, aangezien het paard van de manege is (toch?)
Je hebt niet de vereiste permissies om de aan dit bericht toegevoegde bestanden te zien.

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 17:37

mooi paardje! het is misschien een idee, om de plastron met kleine veiligheidspeltjes aan je shirtje onder je jasje vast te maken, dan waait hij niet in je gezicht!

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 18:09

hahaha een lange staak, moest zo lachen toen ik dat las
maar ach dat valt toch best mee, er zitten mooie foto''s tussen
inderdaad van die neusriem, die mag wel 2 gaten hoger, je hebt nu kans dat het onder zijn gevoelige botje drukt en als je hem wat hoger doet dan zit de neusriem op het bot (dat kan je ook voelen)
heel veel succes nog verder met rijden
Je hebt niet de vereiste permissies om de aan dit bericht toegevoegde bestanden te zien.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-05 20:33

Sja, die neusriem. Dit paard is vroeger altijd met slof gereden en gaat zich erg gauw opspannen in het kaakbeen. Hij durfde in het begin nogal serieus knarsetanden, ondertussen doet hij dat nog zelden. We hebben al geëxperimenteerd met hoogte en strakheid van de neusriem, en dit is eigenlijk ideaal bij het rijden. Maar nu ik er zo naar kijk ziet het er idd wat laag uit.

Hij heeft idd een erg ruime draf, ik vind het echt een toppaard. Hij komt van een springstal, waar hij niet goed genoeg presteerde (volgens mij omdat ze hem net niet los en rond genoeg reden). Hoe dan ook, het beest heeft daar een hele tijd staan verkommeren en kwam uiteindelijk naar onze manege. Het is echt een beest met talent, doodbraaf, werkt graag, vergeeft je alles, binnen de seconde Prima voor een zenuwpees als ik dus

O en de plastron: ik heb er zelf geen dus moet ik er altijd eentje lenen (we doen maar 1 à 2 keer per kaar wedstrijd). Doordat de regeling van de proeven veranderd was, moest ik net voor ik de piste binnen ging nog eentje aandoen. Daarmee

Dank je voor de leuke commentaar allemaal

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 20:41

wow, idd erg wit... Netjes hoor!

Chiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 07:54

Ik dacht dat je de drafproef met Noblesse ging rijden... Wel heel goede resultaten hé!!!
Garfield past echt wel heel goed bij jou en is een heel leuk paard
En die laatste foto, haha

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 09:17

Leuke foto's hoor!
Leuk paardje is het ook!

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 10:10

Idd de neuriem.. en je onderbenen iets meer naar voren en je handen rechtop houden ziet er verder netjes uit.. wat waren je punten?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-05 19:55

eh bij de draf 152 op 250 en bij de galop 182 maar ik weet niet op hoeveel dat stond.
Sja, en Willy deed mee met Noblesse in de L, en Willy zou veel te nerveus worden als iemand anders haar al gereden had

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 20:59

ok beetje laat maar ik wist niet dat je foto's geplaatst had. wow mooie foto's hoor. je rijdt hem echt heel netjes hoor. Er zitten veel mooie foto's tussen. en goeie resultaten (2keer 2de wow). en idd die neusriem maar bij domi zijn vee neusriemen laag, tis nu eenmaal ook een lage neusriem e