Hulp gezocht achterwaarts!!!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

skyhigh

Hulp gezocht achterwaarts!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-05 08:56

Hoi Bokkers,

aan jullie de vraag wat zijn de hulpen voor het achterwaarts gaan.
Wij hebben bij ons op de manege een nieuwe instructrice die er een heel andere mening op na houdt en dus vragen we om jullie mening.

Ik ben benieuwd.

Joki

Re: Hulp gezocht achterwaarts!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 09:18

Begin met achterwaarts gaan langs de wand zodat je paard door de aanleuning van de wand recht blijft. Om achterwaarts te gaan moet je de rug iets verlichten (geen verlichte zit maar iets lichter gaan zitten) zodat het paard ook het idee heeft achterwaarts te kunnen. Dan trek je licht aan de teugel en na iedere pas achterwaarts geef je weer. Als het nodig is kun je ook nog een kuithulp geven en die dan opvangen met de teugel maar NOOIT SPOOR! Altijd belonen in het begin voor iedere halve pas achterwaarts die hij maakt als je vraagt.

Ook kun je aan de hand oefenen als je paard niet zo groot is. Door er naast te gaan staan. Teugels in je handen en handen allebei aan een kant van de hals en op die manier de basis leren.

Stemhulp gebruiken kan ook helpen

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 10:33

kijk anders even bij de sticky...hierover is al zoveeeeeel gediscussieerd...er staat vast wel wat voor je bij waar je wat aan kunt hebben.

giwrliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 22:20

hulpen voor achterwaarts .... linkerbeen aanleggen en zelf iets op de achterhand leunen daarbij druk op je linkerteugel...voor het rechterbeen van paard naar achteren>> je rechterbeen aanleggen druk op rechterteugel en zit ietsje na achteren geleund.. pas op dat je daarbij je andere been niet afstoot waar erbij houd om je paard recht naar achteren te laten gaan.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 23:02

Joki schreef:
Dan trek je licht aan de teugel

ooh..dat ga ik ook eens proberen.. >;)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 23:06

Tja, die van mij moet ik even afleren achterwaards gaan!
Hij vind stilstaan moeilijk en gaat daardoor snel achterwaards dus dat oefen ik maar even niet.

P.S. stilstaan vind ze altijd al moeilijk hoor, het is niet zo dat ik telekns achterwaards heb gevraagt zonder daarna nog een x netjes haltouden.

Maar dat is dus wel een tip van mij.
Sluit het achterwaards door voorwaards te gaan en dan nog een x normaal 4 tellen stilstaan en weer voorwaards.
Dan hou je de basis er in.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 07:49

giwrliej schreef:
hulpen voor achterwaarts .... linkerbeen aanleggen en zelf iets op de achterhand leunen

Als je op de achterhand leunt, kan het paard zijn rug veel moeilijker bol maken waardoor het voor hem juist moeilijker is achterwaarts te gaan.
Je moet niet op de achterhand leunen, maar juist lichter gaan zitten.