2de keer op mijn 3 jarige :)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eilatan

2de keer op mijn 3 jarige :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-05 19:36

Jaja eindelijk fotos!!!!

Deze pony is nu alweer 2 maandjes van mij en toen ik haar kocht kon ze nog helemaal niets, en vandaag heb ik er dan voor de 2de keer op 'gereden'!!!
Ze is echt super lief, dat wisten we natuurlijk al :p
Ze schrok alleen even toen t paard en veulen wat naast de bak staan ineens achter de schuur vandaan kwamen rennen, maar ze was heel makkelijk te houden en deed eigenlijk weinig raars.
Het enige wat we gedaan hebben is rondjes door de bak gestapt en mn mam heeft haar nog vast, ik stuur wel enzo maar dat had ik haar al geleerd (lange teugelen).
Draf doe ik nog niet, volgende keer miss, hangt er van af of zij er klaar voor is of niet.
Op t eind dus ff het halstertouw vastgehouden en mn mam gauw een paar fotostjes geschoten, maar gelukkig is mn pony super lui dus stilstaan was niet een al te groot probleem :p
Ik ben wel trots op mn meissie hoor!!

Zie hier, hoe kijken we alsof we het leuk vinden : :p
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Simbaa

Re: 2de keer op mijn 3 jarige :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 19:39

Kei leuk!
Maar waarom heb je eigenlijk geen zadel erop? Is gewoon belangstellend bedoeld en niet als commentaar

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 19:39

is deze wel 3? Hij lijkt zo zwaar overbouwd...

Verder denk ik dat dit niet de manier is om een paard te beleren...

Wel een leuk paardje, succes ermee.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-05 19:45

machie schreef:

Ze is zelfs al 3,5.
Ze overbouwd is ze niet hoor, lijkt op deze fotos idd wel maar komt omdat ze niet van de gunstige kant genomen is.
En hoe bedoel je 'ik denk niet dat dit de manier is om een paard te beleren'?

BeppyLotje schreef:
Kei leuk!
Maar waarom heb je eigenlijk geen zadel erop? Is gewoon belangstellend bedoeld en niet als commentaar

Ten eerste heb ik nog geen zadel, maar op deze manier als ze dan gek doet dan bezeren we ons alletwee teminste niet aan t zadel o.i.d.
En behalve dat zit ik zonder zadel veel steviger.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 19:47

machie schreef:

Waarom niet? Ieder zijn eigen manier, en het gaat om de gewicht van de ruiter. Het ziet er goed uit hoor, hij is niet echt onder de indruk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 19:48

Leuk dier
maar ondanks je eigen beveiliging, vind ik dit eng eruit zien.
Het zadel is meestal niet wat een paard als eng beschouwd, maar juist de ruiter (het roofdier op de prooi)
Hoe braaf ze zo ook zijn, dan kunnen ze wel eens wat gaan springen en dan is wat stevigheid toch wel fijn voor de ruiter.
En dat heb je meer met zadel, ook kan je dan minder snel teveel gaan klemmen met de benen, waarop het paard nog erger kan schrikken

Zie dit niet als commentaar, maar als goed bedoeld advies.
Hier gaat het gelukkig goed, maar het kan ook echt heel anders gaan.
Dus doe het aub nooit meer

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-05 19:50

Tulandro schreef:
machie schreef:

Waarom niet? Ieder zijn eigen manier, en het gaat om de gewicht van de ruiter. Het ziet er goed uit hoor, hij is niet echt onder de indruk.

Tis een merrie :P

Maar idd ze was helemaal niet onder de indruk, zoiezo is ze erg makkelijk in omgang hoor.
Maar we hadden haar eerst geleerd dat ze wel is gekke dingen op haar rug kan hebben, bijv jerry cans, bezems en weet ik het, zodat ze daar niet van op keek, vervolgens heb ik haar gement maar dan zonder kar, wel soms met een band, en toen ben ik pas is voorzichtig gaan zitten...

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 20:03

ik bedoel het zoals RK het zegt. Het is een jong dier, daar kan zoveel mis gaan in de belering, en het gedrag kun je nooit voorspellen. De mijne deed ook nooit iets, nadat ik er een keer of 6 opgezeten had, en ik er weer opklom, leek het pas of ie iets doorhad, toen kwamen de volledige boksessies er wel uit... En dan ben je blij met een zadel, goede schoenen en kleding. Maar ok, ieder zn eigen ding.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-05 20:16

machie schreef:
ik bedoel het zoals RK het zegt. Het is een jong dier, daar kan zoveel mis gaan in de belering, en het gedrag kun je nooit voorspellen. De mijne deed ook nooit iets, nadat ik er een keer of 6 opgezeten had, en ik er weer opklom, leek het pas of ie iets doorhad, toen kwamen de volledige boksessies er wel uit... En dan ben je blij met een zadel, goede schoenen en kleding. Maar ok, ieder zn eigen ding.

Okay thanx voor de info