Dandy weer 's @ Work.... Dressuur!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Paradiso

Dandy weer 's @ Work.... Dressuur!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-05 11:24

Na een blessure ben ik nu weer goed aan het opbouwen met Dandy. Alles gaat voorspoedig, al gaat de linkerhand gewoon moeilijk. Linkergalop is óf contra óf overkruist, ik kan er niets anders van maken. Toch vandaag er weer lekker opgeklommen. En in het zonnetje heeft mijn vader best wat foto's gemaakt. Wilde deze graag laten zien. Valt me nu pas op dat er geen galop foto's zijn, foutje!

Commentaar is zeer welkom, maar onderbouw het wel goed alsjeblieft!!! Dan valt er nog wat van te leren!!!

Dandy is trouwens een 6 jarige ruin van Negro.

PS. Martingaal is omdat ik niet naar de slof wil grijpen en Dandy soms nog wel 's een vrolijk sprintje wil trekken. Martingaal is dus voor eigen gevoel van veiligheid (zit tussen mijn oren).

Binnen even rustig losstappen
Afbeelding

En op naar buiten. Voorwaartse stap met af en toe wat stelling
Afbeelding

Ik leun wat naar achteren (normaal juist naar voren?) Maar vond het een grappige foto. Tshirt past helaas net niet bij het setje Clown
Afbeelding

Afbeelding

Iets lager instellen, uitnodigen om te zakken in stap
Afbeelding

En aandraven maar!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Grappige foto, mooi actieve achterhand
Afbeelding

Netjes, mag nog iets meer uit de schouder komen
Afbeelding

Beter... Al lopen we hier al te klooien, tja: die linkerhand he?
Afbeelding

Wat meer voorwaarts
Afbeelding

Wow! Leuk effect Lachen
Afbeelding

Mooi! Jammer dat ik alleen net ga staan in mijn beugels.
Afbeelding

Voorwaarts en neusje er net iets uit
Afbeelding

Volte iets verkleinen
Afbeelding

Afbeelding

Langer geven, neusje naar beneden en uitdraven
Afbeelding

Braaf paard Lachen Nu alleen die linker galop nog...!
Afbeelding

Kom maar op met wat commentaar!!!

Liefs, Suus

hooi

Re: Dandy weer 's @ Work.... Dressuur!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 11:49

leuk he! Wat rij je in een gigantische bak Knipoog Ik vind dat je netjes en op een vriendelijke manier rijdt, alleen idd soms wat meer rechtop zitten. Veel plezier nog samen!
=xxx=

Uriel4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 11:51

Leuke foto's
Echt mooi paard Lachenen ook netjes gereden
Veel succes er verder nog mee
(vindt het ook een mooie bak Haha! )

Paradiso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-05 11:56

Jaja, ben erg verwend qua rijbakken Lachen
Binnen rij ik in een 90 x 28 meter bak en de buiten bak is schat ik 95 x 28 meter. Ideaal!

Marinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 12:02

Ziet er idd súpervriendelijk uit, hoe jij je paard rijd, prachtig plaatje!! En ontzettend mooi paard *LOL*

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 12:04

zo ziet er goed en wat een lekkere bak zeg..Haha! ik had het wel geweten:P

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 12:19

Mooi paardje hoor, vind haar alweer netjes lopen hoor Lachen
Veel succes met het opbouwen!!

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 12:24

Waaaaaaaaaaaauw! Mooi beestje man! Wat voor merk zijn je rijlaarzen? De broek vind ik ook mooi! En het setje Lachen! Ga zo door!

Paradiso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-05 12:32

Broek is een eurostar met bandplooi, steekzakken maar niet hoog in de taille. Zit werkelijk perfect Lachen
Het dekje heb ik gekocht bij pourcheval.nl (ff reclame), Harry's Horse, ijsblauw.
En die "rijlaarzen" zijn geen rijlaarzen maar jodphurs en chaps Lachen Maar zien er geweldig uit he?! Haha! Hihi.
De schoenen zijn Ariats (aanrader voor iedereen!) en de chaps zijn van Rectiline. De chaps van Ariat waren veels te wijd voor mijn mini-kuitjes, dus vandaar geen matching merk. Ik vind het zelf veel lekkerder zitten dan leren rijlaarzen. Mijn rijlaarzen gebruik ik nu alleen voor wedstrijden (die ik nog niet heb gereden overigens haha), dan blijven ze wat mooier.

Heeft er overigens iemand tips voor me?
Op de linkerhand loopt hij namelijk over zijn rechter schouder weg naar buiten (ik trek als reflex aan binnenteugel en dat versterkt natuurlijk het weglopen, grrr). Hoe kan ik dit beter oplossen?
En m.b.t. in de goede galop aanspringen? Hoe laat je dit een paard doen die altijd óf in contra zit óf overkruist zit...? Zweepje erbij en klein tikje op binnenachterbeen? Of stelling naar buiten? Op juist naar binnen? Stukje schouder voor?! Help Knipoog

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 12:47

HEb jij op die foto`s geen laarzen aan schiet mij maar lek..Bloos ik dacht echt dat je laarzen aan had:P

BeLoVeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 13:01

Paradiso schreef:
Broek is een eurostar met bandplooi, steekzakken maar niet hoog in de taille. Zit werkelijk perfect Lachen
Het dekje heb ik gekocht bij pourcheval.nl (ff reclame), Harry's Horse, ijsblauw.
En die "rijlaarzen" zijn geen rijlaarzen maar jodphurs en chaps Lachen Maar zien er geweldig uit he?! Haha! Hihi.
De schoenen zijn Ariats (aanrader voor iedereen!) en de chaps zijn van Rectiline. De chaps van Ariat waren veels te wijd voor mijn mini-kuitjes, dus vandaar geen matching merk. Ik vind het zelf veel lekkerder zitten dan leren rijlaarzen. Mijn rijlaarzen gebruik ik nu alleen voor wedstrijden (die ik nog niet heb gereden overigens haha), dan blijven ze wat mooier.

Heeft er overigens iemand tips voor me?
Op de linkerhand loopt hij namelijk over zijn rechter schouder weg naar buiten (ik trek als reflex aan binnenteugel en dat versterkt natuurlijk het weglopen, grrr). Hoe kan ik dit beter oplossen?
En m.b.t. in de goede galop aanspringen? Hoe laat je dit een paard doen die altijd óf in contra zit óf overkruist zit...? Zweepje erbij en klein tikje op binnenachterbeen? Of stelling naar buiten? Op juist naar binnen? Stukje schouder voor?! Help Knipoog

Whaaaa je ziet echt niet dat dat chaps zijn! Een vriendin van mij rijdt ook altijd met jodphurs en leren chaps ziet er wel super uit! Ik denk dat ik er ook maar een paar aanschaf! Wel lekker voor de zomer.

Als tip voor het weglopen over de linkerschouder:

Het kost even behoorlijk wat concentratie dus echt goed opletten waar je mee bezig bent. Houdt héél duidelijk contact op je buitenteugel en gooi je binnenhand desnoods maar helemaal naar voren! Laat je paard op je buitenteugel en binnenbeen de volte opkomen. En dus goed opletten dat je ABSOLUUT geen druk aanneemt op de binnenteugel. Wat je wel kan doen is af en toe een kneedje op de binnenteugel alsie echt niet naar binnen wil komen. Maar ook dan opletten dat je de buitenteugel eraan houdt. Veel mensen 'trekken' hun paar met de binnenteugel de volte op terwijl je juist dán met de buitenteugel en binnenbeen moet werken Lachen! En veel oefenen..Dus vaak die volte op en deze hulpen geven.

En over het aanspringen in de goede galop. Wat ik altijd doe bij een paard die moeite heeft met de goede galop is ten eerste de galop heel goed voorbereiden. Dus je gaat doorzitten in een drafje. Zorg dat je lekker relaxt kan zitten en datie niet te hard gaat.
Dan rijdt je een hoek goed in en op het moment dat je stelling neemt om de hoek door te komen geef je heel overdreven de hulpen voor de galop! Ook nu NIET aan je binnenteugel komen. Je paard moet stelling naar binnen hebben.
Je legt je buitenbeen een stukje achter de singel, desnoods een stukje verder achter de singel maakt je binnenbeen lang óp de singel (zodat je gewicht iets meer op de binnenhand ligt en het paard dus wel met zijn binnenbeen eerst moet aanspringen)! En je drijft met je binnenbeen aan tot de galop. Mochtie nou in een hele snelle draf vallen dan moet je niet doorgaan met drijven totdatie eindelijk in de galop valt. Nee, je neemt hem weer terug tot een rustige draf en herhaalt de hulpen. En natuurlijk alsie het goed doet belonen Lachen! Als je paard moeite heeft met bepaalde oefeningen dan is er niets belangrijker dan herhaling. Steeds maar herhalen. Dus springtie goed aan, belonen, dan galopeer je een half rondje, neem je hem weer terug en doet het nog een keer. Ik hoop dat je hier wat aan hebt Lachen

Paradiso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-05 13:15

Bedankt Beloved!!! Hier heb ik zeker wat aan. Die binnenteugel blijft een probleem, het ergste is dat ik het gewoon wéét!!! En tóch blijf je het doen, zeer frustrerend. maar we blijven eraan werken Lachen

En dit zijn de laarsjes die ik aan heb overigens:
Afbeelding
En mijn chaps zijn van rectiligne de Bayonne Super (hier helemaal links op het plaatje)
Afbeelding
Gelóóf me, ik heb ze echt aan Haha! Juist omdat ze zo op laarzen lijken, vind ik ze zo prachtig. Ze zitten alleen 10 keer comfortabeler! Vork

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 14:26

ziet er netjes uit en de meeste foto's ook ontspannen, ik vind het ook leuk om te zien dat je ook op de binnenhoefslag rijd en niet alleen op de hoefslag of konstant op de volte ga zo door

Paradiso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-05 17:42

Ik rij eigenlijk veel op binnenhoefslag, tenminste als het rijden goed gaat. Zo kun je wat meer hem recht krijgen. Al moet ik toegeven dat we zwabberend over de binnenhoefslag gaan... :S Volte gebruik ik erg veel de laatste tijd, omdat hij zo vervelend is op de volte. En sinds onze bakken zo lang zijn, gebruik ik die om eens een keer fors uit te strekken in draf of in galop. Ook goede conditie training meteen
Nog meer tips m.b.t. galop?

Shadow06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 18:02

Leuke foto's

Enne die stallen naast de binnenbak wow... waar is dat joh??

Maar wat die galop betreft kan het misschien helpen om op een volte te gaan draven en al door te gaan zitten. Hem dan een pasje voor je binnenbeen naar buiten zetten (maar let hierbij op dat je niet teveel aan je binnenteugel zit (ik weet hoe moeilijk het is..) en dat hij ook zeker niet wegvalt over de buitenschouder). Op het moment dat hij voor je been naar buiten gaat moet je proberen aan te galopperen. Omdat hij nu extra goed om je binnenbeen gebogen is is het voor hem moeilijker om in de verkeerde galop aan te springen..

Heel veel succes ermee en gewoon blijven proberen!!

ik_mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 18:07

leuk paard
En dat dekje en die bandages zijn erg leuk zo bij elkaar

Brechtje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 18:55

Oehw, ik ben jaloers op de bak waarin je rijdt Hihi.
Je rijdt wel netjes hoor! Ziet er super uit!

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 18:56

Woooooh wat rij jij in een supergrote bak zeg! ben vet jaloers!
Lijkt me echt heerlijk rijden gewoon.
Leuk paard ook verder, ziet er leuk uit

Kim_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 13:00

mooi paard!!
rijden ziet er goed uit!!
leuk dekje volgens mij heb ik hetzelfde ( welk merk is het)

Paradiso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-05 13:01

Bedankt voor alle leuke reacties
De lokatie waar mijn paard staat is gewoon helemaal super.
Voor meer foto's en wat ideeen m.b.t. de faciliteiten:
www.clubcerclehippique.nl
(beter bekend als Stal Swaab)

De stallen zijn heel relaxed voor de paarden en hebben aan de voorkant een erkertje waardoor ze elkaar kunnen zien en wat meer ruimte hebben. De boxen zijn 3 x 3,40 meter.

Aanrader voor mensen die in de buurt wonen en een nieuwe stal zoeken!

Paradiso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-05 13:36

Het dekje is harry's horse. Kleur IJsblauw. Erg mooi vind ik

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 13:38

Mooi paard! gilmt lekker, succes nog!

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 13:49

Mooi paard hoor! En je rijd hem heel mooi, het totaalplaatje is heel ontspannen en ongedwongen

Paradiso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-05 20:34

Dat is ook echt het doel waar ik naar streef: ongedwongen en ontspannen!
Vandaag weer gereden en het ging ontzettend slecht. Veel mensen, en ik geef toe: ik vroeger ook, pakken dan gewoon een slof erbij. Maar ik heb "volgehouden", en gaf niet toe aan een slof. Dan maar wat lomp en vaag de bak door, ik doe het in ieder geval wel zélf!

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 21:12

Ja, ik ben het heelemaal eens met je!
Ik zie heel vaak, dat als het even niet lukt dat mensen gewoon even een slofje eraan hangen, of een scherper bit etc. Maar daar leer je toch zelf niks van..

Nouja, het ging om de foto's!
Ziet er echt heerlijk ontspannend uit, volgens mij weet jij echt waar je mee bezig bent!