Pony durft geen tonnetjes enz. springen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Katinka

Pony durft geen tonnetjes enz. springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-05 19:07

Hey!
Op de manege rijdt ik meestal met zo'n superponytje Tong uitsteken . Hij springt heel goed, maar zodra het een tonnetje of een bash (zo'n doek over de hindernis) weigert hij contstant. Vandaag had ik weer springles en er stonden zo van die bakjes onder de hindernis en hij weigerde contstant. Daarna heb ik nog eens geprobeerd voor een sprong met van die halve kleine blauwe tonnetjes eronder en die sprong hij wel. Ik heb ook al geprobeerd om hem voor de hindernis te zetten en hem is laten ruiken enzo, dan heeft hij geen schrik (dan bijt hij aan de balken enz. Haha! )

Dus kan iemand mij a.u.b. helpen???

Het is een manegepony dus ik kan er niet veel met oefenen, alleen tijdens de springles.

lucasjuh

Re: Pony durft geen tonnetjes enz. springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 20:37

waarschijnlijk vind hij / zij het dan eng of zijn het gewoon streken, je moet gewoon rustig opbouwen met 1 tonnetje of laten wennen aan al die "enge"dingen. rustig opbouwen en belonen helpt het beste, en heel veel geduld!
succes ermee!

_Katinka

Re: Pony durft geen tonnetjes enz. springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-05 11:15

Ja, als hij erover springt beloon ik hem direct en geef ik hem lange teugel enz. Maar meestal springt hij er helemaal niet over dus dan beloon ik hem ook niet hé Haha!