wil altijd voorop lopen :S

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

solarpleure

wil altijd voorop lopen :S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-05 18:13

Als ik op de manege rij op "mijn" vaste paard daar en we gaan naar buiten loopt het beestje voor geen meter door. Zodra hij in een groep zit beweegt hij zich voort als een slak. Zodra er ergens een gaatje naar voren is kruipt hij daar en net zo lang tot er niemand voor hem loopt en dan galopeerd hij kei hard. Hij is het enigste paard tussen een groep pony's en ze halen 'm gewoon in...Weet iemand waarom?

Anoniem

Re: wil altijd voorop lopen :S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 15:33

Mijn paard wil ook altijd voorop, dan loopt ie rustig en lekker zijn eigen tempo. Als hij ergens in het midden zit of achteraan, loopt ie alleen maar te ouwehoeren, te trekken en te rennen tot ie vooraan is. Gewoon lekker meteen voorop gaan en je bent van alle ellende af...

Spoec

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 15:39

Ik snap je laatste zin eigg niet helemaal .. bedoel je daarmee dat als ie achteraan loopt hij graag voorop wil en als ie vooraan loopt achteraan wil lopen?
Denk dat je er niet egt veel aan kunt doen aangezien je er (neem ik aan) 1 keer in de week op rijd en er ook anderen zijn die erop rijden kun je hem daarop niet aanpakken en heeft hij gewoon altijd zn zin gekregen.. Als hij graag voorop wil laat hem dan voorop lopen, maar als ie daarna terug wil moet je er gewoon voor zorgen dat ie voorop blijft .. hij eerste keus jij tweede, verder denk ik nie dat je er veel aan kunt doen ..

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 16:14

Paarden hebben een vaste rangorde in de groep. Deze rangorde moety je eigenlijk ook gewoon met het rijden respecteren. Als je paard leider is of in ieder geval hoog in de groep zal hij voorop willen lopen. Dan moet je hem gewoon in zijn weaarde laten en zijn plek gunnen. Dat is beter dan met hem gaan vechten om grond van zogenaamde gehoorzaamheid en ik benc de baas. Uiteindelijk is het paard toch sterker en als hij niks verkeerd doet mag hij toch gehoorzaam voorop lopen.