Ik heb een paardje Lady, die net ongeveer 1,5 maanden*denk ik* geleden hoefbevangen is geweest.
Wij dachten dat ze te lange hoeven had, die in één week nog zo waren gegroeit. de hoefsmid had nog gekeken, maar het was niet nodig. Ontzettend kreupel gelopen, meteen de dierenarts gebeld: Teveel eiwitten (gras) ingekregen, ze mocht geen biks meer, ze moest alleen maar in een natte paddock staan en medicijnen gekregen en niet rijden, na 2 weken mocht ik een half uur in het bos stáppen...
BAAAH.. mijn pony lust álles .. maar dit... pfff.. geprobeerd in de zemelen vermengen met medicijnen, PHYTODOLOR (voor de spieren en afweersysteem), zemelen mengen met water : baaah... appeltjes erbi: baaah..
toen hadden we het maar in een spuit gedaan maar ze kotste alles onder.. en toen *tip tip* in een appel gedaan met zon appelboor , en dwingen het te eten, want ze moest.Nou, gelukkig is ze er nu helemaal bovenop gekomen en ik hoop voor iedereen die een paardje heeft die licht hoefbevangen is , koop phytodolor is erg goed voor een paardje.
Lady krijgt nu nog geen biks .. maaaaja wou het ff vertellen:) iuemand meer ervaringen hiermee gehad? wij zijn zóó blij dat het weer goed met haar gaat want ze liep zóó kreupel!
xxx Christy