Laatste keer oefenen voor de springwedstrijd!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fleury

Laatste keer oefenen voor de springwedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-05 15:03

Zondag doe ik mee aan een springwedstrijd op manege Cadier en Keer en vorige week had ik ook al geoefend op Nibbit en gisteren hebben we het hele parcourtje achter elkaar gesprongen. Ook hier heb ik weer een paar foto's van zodat ik erop kan letten wat ik nog moet verbeteren.

Dit is het topic van vorige week viewtopic.php?f=10&t=427119&hilit=

Hier werd geadviseerd om wat kortere beugels te doen en dat had ik nu gedaan waardoor het springen ook veel fijner ging!

Dit is dus het parcoursje wat ik zondag ook moet springen en ik sprong hem nu op 70 cm (muv deze hindernis dan)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En we waren FOUTLOOS Haha!
Het was bloedheet, ik kon echt niet meer en Nibbit vond het ook te warm om hard te wekren dus na de sprong ging hij soms even terug naar draf (logisch ik hield het ook niet meer). Ik was zo moe dat ik hem soms niet echt in galop kreeg terwijl hij daar erg makkelijk in over ging.

En zondag wordt het minder warm en ga ik 60 cm springen en dit was 70. (mocht ik die foutloos hebben moet ik wel 70 cm springen vandaar dat ik dit nu geoefend had)

Ik heb er in ieder geval zin in!

_Tanja_

Re: Laatste keer oefenen voor de springwedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 15:35

Ziet er goed uit fleur!
Idd beter als de vorige foto's!
Nu maar hopen dat het net zo goed gaat met de wedstrijd! Veel succes Ja

kwadraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 15:40

Leuke foto's.
Hoelaat begint het zondag? Dan kom ik kijken met Deesjuh.
Ik zie dat Helga en Jean weer terug zijn?
Hmm, ik hoop dat we straks een buitenrit gaan maken want het lijkt me superwarm in de binnenbak.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-05 15:47

Ja, je wilt niet weten hoe warm ik het had! En Nibbitje ook was wel zielig maar ja moest wel oefenen nog.
Ze gaan zondag om 16.30 opbouwen en dan komen eerst de kleine kindjes maar das zo leuk om te zien Lachen
En jean en Helga zijn weer terug ja, gisteren gingen de overige lessen ook allemaal naar buiten zelfs om 21.00 uur dus ik denk dat jullie vandaag ook wel gaan. Hoelaat rijd jij eigenlijk? En op wie meestal? (of wie vind je het leukste)
Tot zondag dan!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 15:48

Leuke fotos
Ziet er leuk uit
leuk truitje heb je ook aan

kwadraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 15:55

Dan komen wij wel kijken Haha!

Ik rij van 7 tot 8 uur.
Meestal op kupido, lightfeet of boy ofzo, is toch wel heel verschillend.
Nibbit vind ik erg fijn, lightfeet ook wel, als je er eenmaal op zit Tong uitsteken
En boy en mexx ook wel.

Ik hoop echt dat we naar buiten gaan. Vorige week dat op obrecht gedaan waar ik nog nooit op heb gereden, ging wel goed, alleen veel vliegen Boos!

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 16:25

Ziet er leuk uit. Succes.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 16:50

Leuk, weer fotootjes Haha! Ondanks de warmte ging het echt keigoed hoor! OK dan! Zondag nog zo'n rondje en je zit in de barrage Lachen Heb er echt zin in!
En leuk dat jullie inderdaad ook komen Kwadraatje, gezellig Lachen

*en nu nog stiekem even bedelen om de fotootjes van Bijou op stal Schijnheilig *

MissVanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 16:58

Ziet er goed uit.
Heel veel suc6

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 21:41

ziet er goed uit hoor!
leuke pony!
suc6 zondag!

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 22:57

Leuke foto's weer!
Heel veel succes!!!

leonie_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 07:54

heeey fleur. Leuke foto's! ik heb het gezien, en vond het echt goed gaan, ondanks de hitte. veel succes zondag! groetjes van de fotograaf

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 10:32

Ziet er goed uit. Vind het leuk om te lezen dat je naar "onze" tips hebt geluisterd. Zeker gezien de hitte ziet het er goed uit. Heb nog wel een hele kleine opmerking. Pas op dat je niet teveel op een kant hangt/zit. Je kunt dat zien aan het voorbeen van Nibbit. Ik snap dat je kijkt waar je heen moet, maar zo kun je toch gauw een foutje oplopen. Het viel me op vandaar dat ik het dus even vermeld. In ieder geval heel veel succes morgen. MEID ZET HEM OPAfbeelding

narrator

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 10:34

oo!! dat lukt jullie wel Haha! kom op he?!!! Knipoog zet je er wel ff neer wat je bent geworden?!! ben nieuwsgierig Tong uitsteken

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-05 08:33

Bedankt voor de reacties! Ik ga zo maar eens richting Maastricht (2 uur 2,5 uur reizen) en dan rond 2 uur op de manege :p

Whaaa ben zenuwachtig!! Help!!!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 10:14

Super goed van je Fleur! Het gaat je vanmiddag vast ook allemaal lukken, geen reden om zenuwachtig te zijn, komt allemaal wel goed! Ja
Ik vind dat je een stuk netter zit dan de keer dat ik erbij was, terwijl het paardje een stuk minder netjes springt (afzet achterbenen ongelijk en voorbenen laten hangen) dus dat is wel erg goed van je! Let er wel op dat je niet voor de sprong gaat zitten. Als je teveel mee beweegt, kun je het paard ook tegenwerken.
Ik vind het echt heel erg goed van je, ik doe het je in elk geval niet na. Je leest dit vast niet meer voor de wedstrijd, maar veel succes, gewoon rustig blijven en dan gaat het helemaal goed komen OK dan!

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 16:55

Hé wat stom dat ik dit topic nu pas zie Ik had je nog zo graag succes willen wensen. Dat is nu waarschijnlijk al te laat. Maar ik hoop dat het ook zonder mijn succes goed gegaan is Ik hou het topic in de gaten! Spannend zeg

Het ziet er op de foto's iig al stukken beter uit dan de vorige keer. Nibbit lijkt me ook wel een fijn paardje dat niet gauw zal weigeren om te springen maar dat kan ik op de foto's natuurlijk niet beoordelen.

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-05 20:43

En.....????

Hoe was het gegaan? Ik ga zo naar bed dus zal de uitslag wel niet meer zien helaas maar dan zie ik het morgen wel

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-05 10:17

Hey we leven nog hoor! En er is alweer een ander topic over de wedstrijd gemaakt vannacht! Daarin zit ook gelijk het verslagje en natuurlijk de uitslag

viewtopic.php?f=10&t=430960&hilit=

Ook staan er hier fotos van de voorbereiding voor de wedstrijd met leuk commentaar

viewtopic.php?f=53&t=430958

Ook heeft Vientje nog een topic met haar springfoto's en die kun je hier vinden:

viewtopic.php?f=10&t=430959

Veel kijk plezier en heel erg bedankt voor het duimen! Zal 1 hint geven: HET HEEFT GEHOLPEN