Na 's avonds te hebben gevlochten, gingen wij er 's ochtends met de vrachtwagen heen. Daar aangekomen (en een goed plekje gevonden voor de wagen toe we zeiden dat wij de paarden van de fieldmasters hadden) even koffie drinken, jachtruiters gedag zeggen en zadelen.
Iwaldo met zijn jachthoofstel... met pelhambit. Normaal is ie ook te rijden op een trensje maar omdat zijn eigenaar een schouderblessure heeft kan ie niet veel qua kracht en rijdt ie liever met een zwaarder bit
Als iedereen is opgestapt, staan de blazers nog op de grond. Zij blazen een speciale melodie op de jacht te openen. Een zonnetje komt door gelukkig!
De paarden van de blazers worden dan aan de hand of onder het zadel gestapt door de grooms
De paarden wachten geduldig tot ze van start mogen gaan... nouja, geduldig... eerder opgewonden!
De honden worden uit de wagen gelaten en rennen rond en plassen het publiek onder...
Na een toespraakje van de fieldmaster begint het te sneeuwen en gaan de honden, paarden en mannen van start
De jacht wordt vervolgd...
[img]http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1013888007 john arthur veld[/img]
Bij de eerste stop krijgen ze een versnapering aangeboden en stappen de paarden rustig om even bij te komen. Het veld is alleen wel slecht want veel paarden krijgen klonten sneeuw onder de hoeven.
Iwaldos baas en nog een aantal mannen besluiten van verdere runs af te zien en voor de veiligheid te kiezen: ze gaan terug naar de wagen en besluiten de rest op eigen risico verder te laten gaan. De master heeft sneeuwbeslag, dus die gaat verder gevolgd door nog een paar mannen met veel lef..
Ik ga na de paarden op gevangen te hgebben nog even kijken bij de Grift, een brede sloot waar deze jacht bekend om is. Er is een bruggetje, maar daar staan de boeren, en die houden in het begin de honden tegen wardoor de arme beesten wel door het ijskoude water heen moeten. De whippers (hondenbazen) krijgen daar lucht van en rijden ook over de brug heen, de boeren wegspringend voor paardenhoeven. Er zijn nog wel een paar die toch de grift nemen...
Ondertussen ben ik weer bij de vrachtwagen en help met de baas de paarden lekker klaar te maken voor de terugreis. De vlechtjes eruit, mooi koppie met dat permanent...
Afgezadeld, de voetjes afgespoten, warme dekens op, en transportbeschermers eroverheen. Klaar om de wagen op te gaan en gezellig met het vriendje hooi te knabbelen!
En dan tenslotte nog een foto van superpaard met supergroom Laura(erg verwaaid
) 
Die foto van die sloot (met veel water) is gaaf!
maar dat vind ik gewoon niet safe. Verder kan je niet zomaar met alle paarden meerijden, op Iwaldo zou ik het aan de ene kant wel aandurven, maar aan de andere kant ook niet omdat ze gewoon zo ontzettend hard kunnen gaan, ik weet van Wal dat hij graag voorop wil lopen