3-jarige @work

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

araber

3-jarige @work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-05 07:03

let op pony is net ondet het zadel weet dat mijn eigen houding bagger is maar dat probeer ik al te verbeter.
De pony zou misschien op sommige moment iets dieper gereden mogen worden maar ze wil nog niet echt je hand volgen in het begin dat moet ze ook nog allemaal leren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Enamorado

Re: 3-jarige @work

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 07:06

wat een mooie pony zeg. ziet er erg goed uit voor een 3 jarige!!

_RobinA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 07:08

Nog dieper?! Ik vind namelijk dat ze op sommige foto's iets te diep loopt! Maarre het ziet er goed uit voor een drie-jarige!

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 07:11

Unika schreef:
Nog dieper?! Ik vind namelijk dat ze op sommige foto's iets te diep loopt! Maarre het ziet er goed uit voor een drie-jarige!

ja hier ben ik het wel mee eens !!

wel een leuk paard zeg !

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 07:12

Volgens mij kan jij er niets aan doen dat hij zo diep loopt aangezien je amper druk op je teugels hebt.. ik vind het er netjes uit zien hoor! liever wat langer en lager dan dat hij tegen de hand is.

duckie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 07:16

Hallo,

Wat een mooi paard en al ver voor een 3 jarige! Let je wel op de rug!!!Ik denk dat ze super loopt zo hoor en echt niet dieper zou moeten lopen, dat is volgens mij juist niet goed en krijg je er maar weer moeilijk uit!

Veel succes verder!!

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 07:20

Denk dat het vooral belangrijk voor zn rug is dat ie niet het hoofd helemaal omhoog houd. Zo als ie nu loopt gebruikt ie zn rug juist goed !!

Spirit

araber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-05 07:24

het is naar mijn idee (corriceer me als ik het fout heb) de bedoeling dat die idd lang en laag en dan gaat oprichten en zn achterhand eronderzet. Ik ben nu bezig met dr achtehand eronder te rijden kleine stukjes, gewoon steeds ff verzamelen en opnieuw opnieuw enz.

_RobinA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 07:26

Dat is ook goed maar ik heb niet het idee dat je haar nog dieper moet gaan rijden. Ik denk dat je later dan problemen gaat krijgen met het oprichten. Maar het is wel altijd beter als met de neus in de lucht Knipoog

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 07:29

lars schreef:
het is naar mijn idee (corriceer me als ik het fout heb) de bedoeling dat die idd lang en laag en dan gaat oprichten en zn achterhand eronderzet. Ik ben nu bezig met dr achtehand eronder te rijden kleine stukjes, gewoon steeds ff verzamelen en opnieuw opnieuw enz.

Is ook wel zo maar... Is dat iets wat je een paard meteen moet leren als ie net onder zadel is ???

Eerts maar eens fatsoenlijk op zijn/haar eigen benen leren lopen en conditie op bouwen.

Spirit

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 07:30

lars schreef:

hoezo zou je dit nu doen? haar achterhand is er goed bij en treedt goed onder.
dus nu niks aan doen.
ontspanning er in houden en rustige overgangen rijden. dan komt het allemaal goed.

araber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-05 07:43

LuckySpirit schreef:
lars schreef:

Is ook wel zo maar... Is dat iets wat je een paard meteen moet leren als ie net onder zadel is ???

Eerts maar eens fatsoenlijk op zijn/haar eigen benen leren lopen en conditie op bouwen.

Spirit

Zeg niet dat ze dat meteen moet leren, maar vind idd dat ze niet met sterren moet gaan kijken. Ze is vrij makkelijk in dr hals en met een kleine druk op mn teugel loopt ze dus vrij makkelijk aan de teugel.

ik ben nog bezig met het sturen gaat trouwens nu heel erg goed maar ze looptnog wat door mn buiten of binnen been heen op sommige momenten. Ben wat overgangen aan het rijden klein pasje versnellen, en voornamelijk rechtelijnen (a-c e-b) enz door de hele bak heen om dr recht te leren lopen.
Hierbij dus ook afentoe even dr achterhand er iets onder rijden zoals ik hier boven heb vermeld

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 08:06

Ziet er goed Chan!
Let op dat ie niet teveel achter het bit kruipt.....dat is op een gegeven moment moeilijk eruit te rijden.
Ik zie je zondag!

Rietjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 08:40

mooi hoor, en al helemaal omdat hij/zij nog maar 3 jaar is! Doe je goed !

moes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 08:47

ditchie schreef:
Volgens mij kan jij er niets aan doen dat hij zo diep loopt aangezien je amper druk op je teugels hebt.. ik vind het er netjes uit zien hoor! liever wat langer en lager dan dat hij tegen de hand is.

Amper druk op de teugels?? Ik vind dat ze hem heel erg naar op de hand rijdt, zoals zij hem rijdt krijg je het paard juist tegen je hand. Zo krijg je een paard die zwaar wordt op de hand en die loopt te zeuren op de binnenteugel.
Probeer je hand wat lager te houden bovenarm naast je lijf en niet zo afdwingen en je hand in zon rare houding zetten en je buitenteugel er aan.
Een 3 jarige hoeft echt niet zo diep en als je zo met je handen blijft rijden verpest je zn rug en zn gangen...
Bij zon jonge moet je eerst zorgen dat je hem recht kan rijden en op zn eigen benen kan laten lopen en dan is het belangrijk over hoe hij aan de teugel loopt.
Sorry voor dit commentaar het is niet aanvallend bedoeld maar het si mijn mening.
Je hebt een mooie pony hoor!
Laatst bijgewerkt door moes op 24-06-05 08:52, in het totaal 2 keer bewerkt

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 08:52

ook ik vind dat je je pony te veel op de hand rijdt. heel makklijk truckje,kijk eens naar je armen,het lijkt nl of je de pony het hoofd moet tillen. probeer ze te ontspannen,je pony zal dan waarschijnlijk vanzelf wel zakken met dr hoofd.
verder is het wel een leuk beestje Haha!
beetje een buikje,maar dat gaat er wel af na een beetje training Knipoog

Kim_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 10:05

ik vind het er goed uit zien, zeker voor een 3 jarige

riskjuhruled

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 10:17

het ziet er lekker relaxed uit.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 10:23

Ik vind het er op zich goed uit zien, maar ik denk dat je liever een pony kan hebben die met zijn neusje eruit loopt, dan eentje die, net als die van jou, helemaal achter de teugel kruipt. Dat is later veel moeilijker te corrigeren. Eerst proberen het neusje er weer uit te rijden.. en pas later, als ze er aan toe is, weer lager gaan rijden. Dit lijkt ontspannen, maar eigenlijk loopt ze gewoon achter de teugel. Mooie pony hoor, komt vast wel goed!

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 10:24

Ze hoeft zeker niet nog dieper te lopen.
Wat tips: kijk eens voor je uit ipv de hele tijd naar beneden, dat hoofd van die pony valt er echt niet zomaar af! Kijk liever heen waar je heen wilt, ga sturen, rechte lijnen rijden, een keer op de binnenhoefslag. kijk eens of ze opzij gaat voor je been, of ze een volte netjes loopt (spoor van het achterbeen volgt die van het voorbeen) dus dat ze niet wegloopt over haar schouder. Zorg dat ze de overgangen netjes beheersd etc etc etc.
Daarna ga je eens kijken of ze wilt verzamelen, ik kan nauwelijks geloven dat een pony die net onder het zadel is de bovengenoemde punten al allemaal goed kan (of je hebt echt een supertalentje Knipoog) Het kan best zijn dat ik het fout heb, maar zoals ik het lees en zie op de foto's ben je bijna alleen maar bezig om dat hoofd naar beneden te krijgen en om haar verzameld te krijgen. Ze loopt ook telkens achter de teugel, ze kruipt weg van de druk en zo heb jij niks meer in je handen. Ga haar maar eens flink vooruit rijden zodat ze op eigen benen moet lopen en dan gaat dat neusje er vanzelf uit. Dit is echt niet aanvallend bedoeld, maar gewoon een paar tips. Veel succes! Het is wel een erg leuke pony om te zien Haha!

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 12:05

Je ziet het wel vaak dat zo'n jonge pony op de hand gaat hangen, en dat ziet er ook zo uit.
Maar volgens mij is dat hier niet het geval, ze loopt ontspannen, en ze drukt dr rug niet weg.
Wel iets te diep enzo, maar ze is pas 3.
Ik vind het er goed uitzien hoor!

Siegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 12:22

Ik heb persoonlijk het idee dat hij *aan de teugel loopt* en niet nageeflijk..
Van een paar foto's is dat erg moeilijk te zien, maar volgens mij heeft ie een valse knik.
Heb je les? ik zou het eens aan je instructeur/trice vragen.
En als je geen les hebt..doen!
Wel een hele mooie pony heb je daar onder je bips! Knipoog

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 14:40

Ik ben het eens met de opmerkingen die hierboven gegeven zijn. Je paardje loopt al wat te diep naar mijn mening en ik zou met een 3 jarige nog helemaal niet aan verzamelen denken. Ik weet niet hoe lang jouw paard onder het zadel is maar meestal moet bij een 3 of 4 jarige nog de reactie op de hulpen bevestigd worden en de correcte uitvoering van de overgangen. Daarna kan je bezig met de correcte aanleuning (die wat mij betreft eerst lang en laag zou moeten zijn), een pasje wijken en toewerken naar het rechtrichten. (Rechtrichten is overigens iets anders dan een rechte lijn kunnen rijden op de AC lijn) Verzameling komt pas daarna en is vaak zelfs voor 5 jarigen nog zwaar! Je vraagt ze dan hun gewicht op de achterhand te nemen en omdat veel paarden pas rond het 5e jaar (sommigen nog later) uitgegroeid zijn, missen ze de bespiering om te verzamelen.
Leer je paard anders eerst een klein sprongetje te maken en lekker buiten rijden. Je kan beter de tijd nemen dan overvragen... ze hoeft toch niet alles nu al te kunnen?

Sorry voor mijn wat belerende reactie, het is niet banketstaaf bedoeld. Ik vind wel dat je een mooie arabier hebt. Ik heb zelf een 4 jarige arabier en ondanks dat ik het in de theorie wel weet, is de praktijk wat lastiger. Toch doe ik met mijn paardje rustig aan, hij hoeft voorlopig niet te verzamelen. Ik wil tenslotte nog 20 jaar met hem vooruit, tijd zat!
Ik hoop dat je wat hebt aan mijn reactie...
Laatst bijgewerkt door bella24 op 24-06-05 15:35, in het totaal 1 keer bewerkt

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 15:24

Ja weer foto's van Ray. Zo is ze toch wel een leuke pony!

araber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-05 00:48

bella 24

ik zeg niet dat ik haar aan het verzamelen ben zeg ook niet dat ik als ik prbeer rechte lijnen te rijden dat versta onder rechtrichten. Ik probeer haar neus er iets meer uit te rijden maar tot nu toe lukt dat niet altijd gelijk ze moet het ook nog leren. Heb overig elke week gewoon les. ik snap dat je het goed bedoelt maar denk dat ik toch verkeerd over kom.

rest; bedankt voor de tip zal proberen dus nog meer haar neus eruit te rijden dat prbeerde ik in mn 2de(?) reactie ook uit te leggen

gr chantal