altijd eerst longeren.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

solarpleure

altijd eerst longeren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-05 13:31

Ik rij sinds een paar weken (10 ofzo) op een ander paard dan mijn eerste verzorgpaard, dit omdat mijn eerste verzorgpaard (Utopia) een veulen kreeg en het veulen van het andere paard (UnSy) is overleden Boos!

Utopia en UnSy zijn allebei even oud en is evenlang iets meegedaan en door dezelfde mensen ingereden. Alleen Utopia die was veel rustiger. UnSy moet ik altijd eerst longeren en als ik dat doe wordt ik de halve bak door gesleurt omdat zo zo aan het bokken en stijgeren is. Longeer ik d'r niet en ga ik erop zitten ( heb dat zelf nooit gedaan, maar de soort eigenaar daar die dacht dat het wel kon aangezien UnSy de hele dag buiten had gestaan en had lopen rennen en doen) Maar als ik dat niet doe dan heb ik gewoon een rodeo paard. Ik weet niet wat ik er nu mee moet doen, na het longeren is ze heel braaf maar wel al hee;lmaal uitgeput. Er komt ook geen verandering in, ik longeer haar elke keer als ik er ben, en dat is 3keer in de week en dan wordt ze 2 keer in de week gereden en gaat elke dag los.

Weet iemand wat ik er aan kan doen?

Antheya

Re: altijd eerst longeren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 13:39

Ik denk dat ze je gewoon uitprobeert, of je moet het toch zelf proberen of je moet aan iemand die het wel wil proberen vragen....

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 14:29

kijk es naar de voeding?

misschien heeft ze wel teveel energie door teveel krachtvoer?

Jessica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 16:45

Mijn paard heeft dit ook.
Vooral als ze een tijdje niets heeft gedaan.
Het kan ook singeldrang zijn, of misschien ligt het zadel niet helemaal lekker.
Ga dit soort punten eens na.
Mocht dat allemaal goed zijn, dan is het niet anders.
Sommige paarden moeten gewoon even hun ei kwijt voordat je er op stapt.

Judith29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 17:10

Wordt ze die 2 keer gereden door iemand anders dan jij? En doet ze dit bij die andere dan ook ?

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-05 17:25

Ze doet het bij degene die er als eerst op zit, er gaat altijd eerst iemand ander op voor ik erop ga. Omdat ik dus alleen maar manege ervaring heb Tong uitsteken Ik kan dus niet goed rijden Lachen En die andere kan best goed rijden Lachen

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 22:59

Hm ja mijn eerste gedachte was ook het zadel, ligt dat wel lekker? Ze is waarschijnlijk ook pas 4 (aan de U de te zien, KWPN?) dus nog behoorlijk jong. Kattekwaad, tja moeilijk in te schatten hoor maar zoals Jessica24 zei, ga alle punten eens na met de "eigenaars".
Succes, hoop dat ze toch een keer rustig wordt...

Spoec

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 15:33

Denk dat het ook aan de leeftijd ligt en hoeveel er idd mee gedaan wordt..
Die van mij is 4 en die wordt ook vantevoren 10 minuten flink gelongeerd voor ik erop kruip.. Heb dr ook zelf ingereden en zelfs als ze de dag ervoor heeft gelopen is ze fel..
Ligt mss ook aan de ouders wat voor bloed daarin zit denk ik ..
voor de rest zou je mss het zadel en al na kunnen gaan, maar ik denk dat het en uitproberen is en er zal wel veel pit inzitten is helaas niet veel aan te doen, maar af en toe wel lekker Haha!