1ste keer met longeer hulp

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MariskaFally

1ste keer met longeer hulp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-05 11:00

heeyz, ik heb laatst voor het eerst met longeer hulpen gelongeerd omdat ik jarig was geweest heb ik een aantal nieuwe spulletjes verkocht en ik wil graag een aantal foto's laten zien.. en wil graag weten wat jullie ervan vinden en of wat er verkeerd is.. foto's staan niet helemaal op volgorde heb geen foto's van het instappen zonder hulpteugels. toen was me moeder er nog niet
Afbeelding
stap stap stap
Afbeelding
draf
Afbeelding
Afbeelding
Galop
Afbeelding
zie hem ook half slape.. Tong uitsteken
Afbeelding
hier zag hij iets volgensmij duco die in de andere wei stond te hinniken
Afbeelding
middendraf
Afbeelding
uit de concentratie..
Afbeelding
mooie foto
Afbeelding
lekker uitstappen.

dit waren de foto's ik vind het voor de eerste keer er best goed uitzien.. omdat hij normaald niet graag met ze hoofd naar beneden loopt en ook niet wil werken. ( van de instructeur moet ik hem harder aan het werk zetten en heel goed oefenen)

groetjes mariska en natuurlijk Falco

Oakland1990

Re: 1ste keer met longeer hulp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 11:09

ik vind hem nogal raar lopen. met zen nekje naar buiten het is wel een mooie
tis maar de 1e keeer dus meer kritiek ga ik ni geven

MariskaFally

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-05 11:14

ja het klopt hij loopt met zijn hoofd naar buiten dit komt omdat hij heel moeilijk in stelling wil de volgende keer doe ik de binnenste wat korter zodat hij met zijn hoofd naar binnen wil maar ook als ik op les zit en ik hem in stelling neem gaat hij of naar binnen vallen of stilstaan en stijgeren (heeft hij geleerd van een ander iemand wat nogal irrytant is) of hij gaat alleen maar harder en met ze hoofd naar buiten ben er heel erg mee aan het trainen.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 11:28

ik zou een dekje onder je longeersingel doen... en idd de binnenste korter doen, verder vind ik dattie met de galop een beetje erg uit mekaar valt...

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 11:43

Ik vind hem vrij strak staan voor een eerste keer. Het is voor je pony heel erg wennen dat hij aan de longeerlijn netjes moet lopen!
Ziet er verder wel netjes uit.

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 15:32

ja, erg strak!
als het de eerste keer is moet hij er toch aan wennen!
wel een leuk paardje!

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 15:42

Dekje eronder en de touwtjes de 1e keer niet meteen zo strak doen, arme pony Ach gut

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 15:45

Eerlijk gezegd vind ik hem op de laatste foto het lekkerste lopen!

Liene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 15:48

Je kan beter de hulpteugel (1 dan) vanonder aan de singel hangen krijgt hij wat meer lengte buiging.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 15:51

Het eerste wat mij opviel was ook dat hij heel strak staat gespannen. Dat is zeker niet fijn voor de pony bij de eerste keer, hij moet ook spieren gaan gebruiken die hij anders niet gebruikt.

Je kunt beter de volgende keer het touw een stuk langer laten zodat je paard meer vrijheid heeft en zijn spieren niet zo belast worden. Naarmate je er langer meer traint kun je heel geleidelijk aan een beetje strakker zetten dan Knipoog
Maar je hebt wel een mooie pony moet ik eerlijk zeggen, mooi kleurtje en hoofdje Lachen

Libertylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 16:02

ziet er leuk uit je paardje. Hij staat alleen wel erg onder spanning. Je moet proberen hem te laten ontspannen.

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 20:02

Kvind dat hij voor de eerste keer al erg strak staat, geef hem nog de vrijheid, dit is pas z`n 1e keer!! arm beestje Sigaar
Dekje eronder is idd ook geen slecht idd !

Pfoe Clown

Bij de laatste foto vind ik hem nog het beste lopen, waarom gelijk in de krul , omdat dat mooi is fzo ?!!
Vind hem ook erug iel !

lovesSkippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 20:51

ziet er voor de eerste keer niet slecht uit en wat heeft ie een leuke kleuyr:P

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 20:56

Ziet er erg netjes en ontspannen uit voor de eerste keer! Ja

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 21:11

Wow, dit ziet er nog al (heel erg) dieronvriendelijk uit..
Het ding staat super gespannen en je moet toch echt een dekje onder doen!
Begin met die stukken eerst lang en laag in te stappen.. daarna mag je ze (steeds) iets strakker doen. Maar nog lange niet zo strak als dit! Vooral niet als het de eerste keer is..

Is het al een oude pony? Zo ziet het er wel uit met die doorgezakte rug..

powiepower

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 22:50

eehj mensen, niet meteen zo agressief reageren hoor!

ik vind ook niet dat die pony lkkr door zn lijf loopt maar om meteen zo te gaan reageren vind ik overdreven...

dierenmishandeling is het nog niet hoor Knipoog

ff on-topic: probeer je binnenste bijzet wat korter dan de buitenste te houden en bouw de spanning op de bijzet op, niet meteen strak beginnen

leuke pony hoor Lachen

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 23:12

leuke pony, bijzet zit veelste strak... zeker voor de 1e x Ja
en een dekje onder je singel zou ook niet verkeerd zijn!!

Bornn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 09:02

Ik denk dat ze het na 1 keer gehoord te hebben het nu wel weet Knipoog
Ik zou ook lekker aan de tips werken die je nu gekregen heb en dan komt het vanzelf wel goed Knipoog
Verder heb je een leuke pony en apart kleurtje zeg Haha!

MariskaFally

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-05 10:32

heey bedankt voor de tips.. ik weet dat het wat strax zat maar hij heeft wel vaker met een halsverlenger (zo'n elastiek gelongeerd) en yentl.. je vraagt waarom gelijk in de krul dit is niet gelijk ik ben al best lang bezig met hem te trainen en als je dat vraagt moet je maar naar mijn instructeur en instructrice gaan die kunnen jou het uitleggen.. als ik hem zo train heb ik later niet veel meer in mijn handen ik heb nu steeds druk op de teugels omdat hij er anders vandoor vliegt.. maar als ik hem zo ontspannen laat lopen heb ik dat hele probleem ook niet en krijg ik ook geen ongelukken maarja.. jouw reacties zijn altijd zo omdat ik het gewoon ben maarja laat ook maar bedankt voor de reactie powiepower en dierenmishandeling is het zeker niet want als hij het niet leuk zou vinden of niet wou dan doe ik het ook niet en daar doe ik ook niet aan..!!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 10:45

Waarom moet er een dekje onder. Doe ik nooit met dekje. Onder mijn mentuig heb ik toch ook geen dekje. Is alleen maar weer extra warm.

_deem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 11:04

MariskaFally schreef:
als ik hem zo train heb ik later niet veel meer in mijn handen ik heb nu steeds druk op de teugels omdat hij er anders vandoor vliegt.. maar als ik hem zo ontspannen laat lopen heb ik dat hele probleem ook niet en krijg ik ook geen ongelukken maarja..

Maar dat is juist het probleem, voor mij ziet dit er niet ontspannen uit! Laat hem wat langer lopen zodat hij over zijn rug gaat lopen en zich daadwerkelijk kan ontspannen en je je paardje niet in een houding dwingt.

Verder vind ik het zeker een heel leuk paardje hoor! Super ding! Hoe groot is hij eigenlijk?

MariskaFally

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-05 11:40

ja ik weet het dat hij losser moet zodat hij meer ontspant en dit ga ik de volgende keer zeker doen. het is maar een klein pony'tje hij is 1.32

_deem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 11:58

MariskaFally schreef:
ja ik weet het dat hij losser moet zodat hij meer ontspant en dit ga ik de volgende keer zeker
doen. het is maar een klein pony'tje hij is 1.32

Okee, mooi zo! Zeker een ukkie Haha! . Wel leuk! En die bespiering komt echt wel hoor..op het moment dat hij in de juiste houding gaat lopen

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 14:28

Nu banketstaaf je jezelf er niet goed uit, jezegt dat je al vaak traint, dit was toch pas de eerste keer?!!
Maarja Mevrouw. mariska maakt er weer oorlog van, jeetje zeg, je wil tips, krijg je ze, is het nog niet goed, ja daagh Clown

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 14:33

Tja, ik ben echt van mening dat dit er NIET lekke ruit ziet.. ben het ook zwaar met silverxxhein eens Knipoog