Jong paard laat de achterhand erbij hangen in galop...

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

NWDynamite

Jong paard laat de achterhand erbij hangen in galop...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-05 20:26

mijn paard laat zijn achterhand te vaak iets hangen in galop hij neemt hem niet echt mee en draagt zichzelf dan niet genoeg met de achterhand... hoe kan ik zorgen dat dit beter wordt (hij doet het in elk tempo een beetje maar in een verzamelder tempo iets minder)

groeten nathalie

Biepje

Re: Jong paard laat de achterhand erbij hangen in galop...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 20:28

wel eum doorrijden, middengalop, terugnemen, weer middengalop. achterhand sterker maken, dus.

maar echt laten hangen, moet je gewoon stevig doorgalopperen, hem niet laten springen, maar de galop afvlakken zodat ze goed in een keer galopperen. naderhand kan je hem dan iets terugnemen, maar dan wel als hij al goed in balans loopt en toch enigzins nageeflijk is, anders gaat die achterhand er nooit helemaal onder zijn.

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-05 20:34

daar heeft hij wel iets moeite mee ja... hij vind het moeilijk om nageeflijk te lopen in de galop (zn balans is verder al best goed)
maar ja dus nog een vraag hoe krijg ik hem beter nageeflijk?

(bedankt voor de andere info, ik zal het eens proberen:D)

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 20:40

als zijn balans al best goed is en hij nageeflijk loopt in draf (eerst daar wel nageeflijkheid, is makkelijker), dan kan je vooral best veel overgangen rijden op de volte. heb uit ervaring geleerd dat dat het beste lukt bij jonge paarden. en ook eerst mooi nageeflijk in draf, dan aanspringen, proberen daar hem al mooi netjes in te houden, en dan verder proberen de nageeflijkheid te behouden. lukt dat niet, kan je ofwel galopoefeningen rijden, dus die overgangen op de volte, goed op zit gaan werken en dan iets meer naar de hand toe drijven, ofwel terug naar draf gaan, daar weer nageeflijkheid bekomen en dan weer aanspringen. proberen hem los te laten in zijn lichaam, zodat hij van begin af aan leert dat hij los blijft, en niet zich ergens gaat vastzetten in zijn lichaam. galopnageeflijkheid bij jonge paarden gaat meestal in kleine stukjes, dus geduld is de boodschap!

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-05 17:07

Oké heel erg bedankt Haha! ik zal alles zeker even oefenen:)