Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
)? een tik achter je been bijvoorbeeld?
Als ik alleen al merk dat ie ergens naar wil kijken dan tik ik hem bij..en zet als nodig is gelijk een volte in... Het is ook een qwestie van wennen.. als een paard merkt dat ie iets mag zal hij het zeker vaker proberen.
knightloekie schreef:heb ik ook gehad maar dat kwam omdat ik het altijd toe liet..
Nu is het even aan de lange teugel instappen en dan kijkt ie maar waar ie kijken wil... dan pak ik hem erbij dan is de volle aandacht voor mijAls ik alleen al merk dat ie ergens naar wil kijken dan tik ik hem bij..en zet als nodig is gelijk een volte in... Het is ook een qwestie van wennen.. als een paard merkt dat ie iets mag zal hij het zeker vaker proberen.
Er is niets vervelenders dan een proef rijden met een paard die de aandacht buiten de ring heeft en niet bij mij en de proef
felicity schreef:Ik wil toch ooit eens aan wedstrijden beginnen. Dus daarom vind ik het zo vervelend Hij doet het ook pas sinds ik op een andere stal sta.
felicity schreef:Ja ik stap in het begin altijd ongeveer 5 min met lang teugeltje. En dan pak ik ze op maat en dan nog ongeveer 5 min stappen maar dan met voltes enzo erbij.
Bedankt voor de tip. Ga ik zeker proberen.
Met longeren heeft hij het ook. Dat hij zo kijkt. En knappe is hij kijkt naar rechts maar gaat links.
Die is er ook erg goed om naar links te kijken en dan naar rechts te lopen
.

annegti schreef:Zelf geen aandacht aan schenken en doorgaan waar jij mee bezig was. Op het moment dat je er wel aandacht aan gaat schenken zal je paard dit met beide hoeven aanpakken om onder het werk uit te komen en zit je heel snel in een neerwaartse spiraal. Zet er voor de grap maar eens iemand op die nooit schrikkerige paarden heeft; wsl. wordt het dan een stuk minder. Dan weet je ook gelijk waar je het probleem moet zoeken.