Paard laat vaak 1 voorbeen meer hangen (met springen)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

NWDynamite

Paard laat vaak 1 voorbeen meer hangen (met springen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-05 20:12

ik spring al wat langer met Line, maar hij laat steeds 1 van zn voorbenen iets meer hangen tijdens het springen, hij komt precies op een goed moment op de hindernis af, in goede snelheid, en ik pruts er niks aan, maar hij blijft zo springen... (ik zagt het laatst op een foto -alleen op een paar foto's van een kruisje nog niet echt gezien bij een steiltje-)
weet iemand hoe ik dit kan verminderen???
P.s. Hij is ong. 4 jr

groetjes Nathalie

liesje1986

Re: Paard laat vaak 1 voorbeen meer hangen (met springen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 08:30

Misschien helpt het om wat in-uitjes te gaan springen? Dan leert hij opletten en meestal verbetert de techniek er ook door...

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 10:31

ik zou er me voorlopig nog niet teveel zorgen over maken, hij is nog maar 4 dus heeft (waarschijnlijk) nog niet heel veel onder de man gesprongen.
Je zegt zelf dat hij het op steiltjes meestal niet doet, dus denk ik dat het gewoon nog onervarenheid is...
En in-uitjes is wel goed voor z'n techniek, maar let er me op met een jong paard, het is een vrij zware oefening, ook al hou je de sprongen laag.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 13:35

meestal komt dat omdat het paard niet in balans is!! niet zo gek hoor, hij is nog jong, ik zou je er idd niet veel zorgen over maken

siko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 13:57

En wat dan bij paarden die al op leeftijd zijn? Kun je daar de techniek nog wel aan verbeteren door in-uitjes?

Hou dit topic in de gaten! Knipoog

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-05 17:04

dat weet ik niet hahah...
Oke ik zal me niet te veel zorgen maken Tong uitsteken
Ik spring soms wel in-uitjes en dan laat ik hem daarna uitstappen (na nog een ontspannen drafje) en de volgende dag stap ik alleen maar ivm spierpijn misschien Lachen

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-05 11:06

siko schreef:
En wat dan bij paarden die al op leeftijd zijn? Kun je daar de techniek nog wel aan verbeteren door in-uitjes?

Hou dit topic in de gaten! Knipoog

ligt natuurlijk per paard! maar dat is zeker mogelijk!! maar er komt zoveel meer bij kijken dan alleen maar in-uitjes Knipoog