houding!!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ninatje

houding!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-05 21:26

Ik heb laatst foto's gemaakt van mijn les en ik zie nu hoe slecht mijn houding eigenlijk is.
ik heb mijn tenen naar buiten, druk mijn hakken niet goed uit, en kijk heel erg naar beneden... Zodra ik eraan denk gaat het goed, maar als ik even bezig ben met het paard in plaats van mijn houding gaat het weer mis... heeft er iemand tips?

M3isSi3j

Re: houding!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 22:20

gewoon zit lessen gaan nemen. 2 of 3 x per week zonder zadel aan de longe en iemand die je een uur lang gaat vertellen: tenen naar binnen, hakken naar beneden, kin omhoog, schouders in je rug, buik aantrekken, lang maken, schouders ontspannnen..

Geloof me.. het is heel moeilijk in het begin maar als je dit echt ff 3 maanden doet zit je geweldig!

Agnes75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 06:58

Heb je priveles, of rijd je in een groep? Vraag je instructeur/-trice om extra op jouw houding te letten en jou er attent op te maken in de les. Dit gaat met priveles makkelijker dan in een groep, maar het moet mogelijk zijn. Daar heb je tenslotte ook les voor, nietwaar?

Ik denk zelf altijd: "dat paard loopt wel" en dan ga ik op mezelf letten of ik nog wel goed zit en dan ga ik alles langs: hakken, tenen, ontspanning, etc. Dit doe ik dan regelmatig, dus dan maar even niet op je paardje letten, als jouw houding goed is, zal jouw paard daar ook goed op reageren. Op een gegeven moment moet het dan je 2e natuur worden en ga je vanzelf beter zitten. Maar je moet wel op jezelf blijven letten. En blijven ontspannen.Succes!

Agnes75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 07:02

Oh ja, en altijd kijken waar je heen gaat, dit helpt om je hoofd omhoog te houden. Naar beneden kijken heeft geen zin, je moet voelen wat er onder je gebeurt. Bovendien zie je dan toch de achterhand van je paard niet en die is juist heel belangrijk. Het gaat je vast lukken! Gewoon doorzetten.

Antheya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 13:46

Extra aan je instructeur vragen (als je priveles hebt dan) of die goed op je houding wil letten, en anders toch jezelf zo veel mogelijk controleren....

kerstkrans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 13:53

inderdaad zitles..
dat is de beste oplossing

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 17:39

er de hele tijd aan denken, zitles, iemand naast je zetten die gewoon de hele tijd opdreunt wat je fout doet, spiegels in de bak, voor je kijken.
je in het begin goed zetten, echt perfecte zit, rondje stappen, weer corrigeren, enzovoort kan je ook doen.

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 17:57

Heel veel mensen hebben dit probleem. Dus je bent niet de enige. Ik heb het ook. Kwam erachter toen ik foto's van mezelf op mijn haf ging bekijken, wat trok ik mijn hakken omhoog. Sindsdien let ik er heel bewust op. Dan corrigeer ik mezelf gelijk. Het gaat steeds makkelijker en hoef er steeds minder op te letten.

Als je het zelf niet in de gaten hebt, laat iemand anders er dan op letten zodat deze je een seintje kan geven.

Na een paar maanden ben je er zeker vanaf, als je er maar consequent op let.