Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

M3isSi3j schreef:een paard wat verzameld is kan wel een tempo vasthouden dus daar moet je meer naar toe gaan werken. Dit doe je door je paardje eerst goed recht te richten zodat die in balans en op 4 benen gaat lopen. En hoe kan ik dit doen??Als je dit voor elkaar krijgt zal die zn rug los laten en word die dus nagevelijk. Pas als die goed over zn rug is nagevelijk kan je door middel van doorsluiten je paardje naar de verzameling toe werken.
Dit klinkt allemaal heel leuk maar hiervoor is wel een basis van goede hulpen nodig. Ga er dus aan werken dat je paardje is terug te rijden op je zit en naar vore toe met een enkele kuit druk. Dit doe je door heel conseqent te zijn. rij veel overgangen, heel veel overgangen. Dit kunnen overgangen als halt-draf, draf-halt zijn maar ook schakelen en schijnovergangen werken geweldig. Wat versta je onder schakelen en schijnovergangen?Door constant overgangen te rijden ben je constant bezig je hulpen aan te scherpen. Met terug rijden op je zit (lang maken, langerzamer lichtrijden, dieper gaan zitten, knieen wat meer klemmen, iets terug zitten ed.) en met naar vore toe aan je kuit.
Pas als die goed gaat ga je proberen de hulpen steeds te verkleinen en te verfijnen. Dat betekend dat de overgangen die je gaat maken ook steeds minimaler worden en dus uiteindelijk bijna niet eens meer zichbaar. Zo werk je naar een constant tempo en een goed rechtgericht, in balans paardje toe.
Succes
M3isSi3j schreef:een paard wat verzameld is kan wel een tempo vasthouden dus daar moet je meer naar toe gaan werken. Dit doe je door je paardje eerst goed recht te richten zodat die in balans en op 4 benen gaat lopen. Als je dit voor elkaar krijgt zal die zn rug los laten en word die dus nagevelijk. Pas als die goed over zn rug is nagevelijk kan je door middel van doorsluiten je paardje naar de verzameling toe werken.
Dit klinkt allemaal heel leuk maar hiervoor is wel een basis van goede hulpen nodig. Ga er dus aan werken dat je paardje is terug te rijden op je zit en naar vore toe met een enkele kuit druk. Dit doe je door heel conseqent te zijn. rij veel overgangen, heel veel overgangen. Dit kunnen overgangen als halt-draf, draf-halt zijn maar ook schakelen en schijnovergangen werken geweldig. Door constant overgangen te rijden ben je constant bezig je hulpen aan te scherpen. Met terug rijden op je zit (lang maken, langerzamer lichtrijden, dieper gaan zitten, knieen wat meer klemmen, iets terug zitten ed.) en met naar vore toe aan je kuit.
Pas als die goed gaat ga je proberen de hulpen steeds te verkleinen en te verfijnen. Dat betekend dat de overgangen die je gaat maken ook steeds minimaler worden en dus uiteindelijk bijna niet eens meer zichbaar. Zo werk je naar een constant tempo en een goed rechtgericht, in balans paardje toe.
Succes
. 
M3isSi3j schreef:thnx bets!

ik hoop dat je mee aan de gang kan!
hier heb ik ook nog wat aan!! ik ga het ook ff proberen vanaaf als het wat minder warm is!