Mij pony wil geen rondjes lopen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PimShettie

Mij pony wil geen rondjes lopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-05 10:04

Hai,
Mijn pony wil nooit in de wei rijden, alleen een stuk recht voorruit en als ik weer een rondje wil rijden gaat 'ie staken en dan helpt nixx meer. Als ik buite met hem rij gaat ie vaak ook staken op de heenweg en dan stilstaan en draaien. Wat moet ik doen want op de terugweg is ie wel braaf en dan loopt ie heel voorwaarts en in galop kan ik hem vaak ook niet rustiger laten lopen want dan luister Pimmie ook niet naar een ophouding en loopt ie gewoon door.

Urysiah

Re: Mij pony wil geen rondjes lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 10:13

Toch een beetje proberen aan te pakken. Je hebt hem nog niet zo lang? Hij probeert je uit, dat doen heel veel paarden in het begin. consequent blijven. Dus klint een beetje raar maar: 'Jou wil is wet, als je op hem zit' Hij kan 22 uren doen wat hij zelf wil en hij hoeft maar 2 uurtjes per dag te doen wat jij wil Cool

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 10:21

haha ja dat is vervelend.. wat je moet doen is strenger worden voor je paardje. Hij moet weten dat jij de baas bent en dit geld niet enkel voor het rijden maar ook aan de hand. Tijdens het rijden moet je je paardje belonen als die goed voorwaards is en dan beginnen met ruime wendingen. goed begrensen met je buitenbeen!!

Pumba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 10:27

Inderdaad die moet je meteen aanpakken anders loopt hij over je elke keer weerover je heen en krijgt hij een eigen wil .
Als je buiten gaat rijden, ben je dan alleen of gaat er een ander paard mee. Als je alleen gaat kan je het misschien eens proberen hoe hij doet als er een ander paard mee gaat of iemand op de fiets, dat wil namelijk ook wel helpen.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 20:34

begeleiding zoeken ..........

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 17:59

Het lijkt erop dat je pony je in de maling neemt. Je pony is op dit moment de baas, niet jij. Daar moet je wat aan gaan doen. Jij bent de baas, jij bepaald waar jullie heen gaan en welke gang jullie rijden. Alles mag, behalve waar hij heen wilt. En inderdaad wat Casanova zegt: misschien een paar lessen nemen?