Hoe leren jullie je paard door water heen te lopen/crossen?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Hoe leren jullie je paard door water heen te lopen/crossen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 17:58

Mijn paard wil niet door water heen, door kleine plasjes wil hij nog wel als ik het echt wil maar liever niet want dan worden meneers benen vies en hij is al heel ijdel dus diepere plassen e/d wil hij absoluut niet! Hoe deden jullie dit met julliue paarden?

Als hij er een stapje inzet dan springt hij er meteen weer uit en hij is echt niet makkelijk met dit soort dingen leren!

De waterslang en dat water en afspuiten ed is allemaal geen probleem.

stefanietjuh

Woonplaats: Of bij Johnny Depp en anders gewoon in Zevenbergen :)

Re: Hoe leren jullie je paard door water heen te lopen/cross

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 18:39

Laat hem eens 5 min staan in het water of er vlakbij. Zodat hij kan zien en voelen dat het niet eng is. Wil hij niet blijven staan? Dan zou ik er naast gaan staan zodat hij ook aan jou ziet dat het niet eng is. Ik heb er niet zo ervaring in, maar dit zou ik doen.
En ik zou het dan steeds meer opbouwen naar grotere plassen.

Succes

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 20:08

met een ander paard gaan die het wel durft en die voor laten gaan

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 22:14

LaFunkyJazz schreef:
met een ander paard gaan die het wel durft en die voor laten gaan

Ja, zo heb ik het mijn paard ook geleerd.
En ookal springt hij terug, ik zou hem dan toch helemaal de hemel in prijzen Knipoog
Bij mijn paard werkt dat altijd.

Maaikietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 22:20

Mijn paard ging er ook echt niet in! vond ze veel te eng! En dan worden je voetjes nat...
Ben ik er voor gaan lopen en huppelde ze me zo achterna...de tuttebol....

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 07:46

Ze willen niet het water in omdat hun voeten nat worden, mar omdat ze niet goed kunnen inschatten hoe diep het water is. Met de menpony's beginnen we eerst door een plas en dan vervolgens langs de buitenkant van een diepe plas/ waterbak. als dat goed gaat zet ik ze techt voor de waterbak en dan GAAN ze er hoe dan ook in. Dat is meestal geen probleem meer.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 07:56

Ik had dat probleem toen ook met de pony, ze wilde niet verder dan dr grote teen het water in Clown Gelukkig zaten er van die zandvlaktes tussen, omdat de grond niet helemaal gelijk liep (dus zeg maar na 2 meter water een stuk zand, en daarna gewoon het meer). Maar omdat ze dat zand zag, sprong ze er met 4 benen in (na enorm veel hebben aangedreven) en sprong zo door het water naar dat stukje zand, en daarna was het ook goed Lachen

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 10:23

geduld is de sleutel... voor een plas zetten en wachten...

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 13:16

geduld en een ander paard erbij, als ze maar vaak genoeg in het water achter een ander paard aan zijn gelopen, dan leren ze het vanzelf dat het niet eng is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 13:51

Mijn paard is gek op water, dus dat probleem heb ik gelukkig niet. Soms twijfeld hij weleens, maar dan wacht ik gewoon rustig af, zet hem ervoor en laat hem wat snuffelen.

Jij springt toch ook liever gelijk er helemaal in, dan dat je pasje voor pasje in de die kou gaat Haha!?!?!

kim__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 16:41

wij oefenen altijd in een meer/plas wat een aantal jaar terug diende als zwembad.. dat is dus aardig groot en je kan zelf bepalen hoe diep je gaat , hoe meer je naar het midden van de plas gaat hoe dieper het wordt... Het is gewoon een kwestie van herhaling.. met de beesten die nog niet het water in willen gaan wij 1 week of 2 weken lang elke dag naar het water toe.

Ze willen er nu maar al te graag het water in... Haha!

_Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 16:46

Als hij eruit springt, moet je hem weer aanmoedigen erin te gaan.
Als hij wegspringt, hem in een rondje om je heen laten lopen, totdat hij weer rustig is en dan haal je hem weer naar je toe.
Je moet ervoor zorgen dat hij weet dat hij het probleem niet kan ontlopen. Als jij hem telkens terug naar de plas vraagt te gaan, moet hij het probleem wel onder ogen komen.
Geef hem wel genoeg ruimte (touw) zodat hij zelf kan beslissen waar hij heen gaat.

SUCCES! Haha!
ps. dit komt uit een boek (soort gelijk probleem) Beter omgaan met uw paard - Micheal Peace en Lesley Bayley.

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-05 11:29

Die van mij gaat ook niet het water in. Laatst was ik met allemaal andere die het niet eng vonden en er zelfs in wilde gaan liggen, maar geloof nou maar niet dat ze erin ging. Nou waren die andere ook aan het het spetteren.Maar ook als ze rustig waren ging het niet. Er achter aan lopen werkte ook niet ernaast gaat ze alleen maar achter uit.
Dus wie heeft de gouden tip.