Nou, echt een succes was mijn wedstrijd niet, Duvel vond de entourage op zo'n groot concours maar eng en overbodig.
Met losrijden voor de dressuur zaterdag hoorde hij muziek van de arabierenshow en toen ging de knop om en kon hij alleen maar rennen.
Uiteindelijk, toen ik de rem weer gevonden had, ben ik maar los gaan rijden vlakbij de ringen waar ik moest starten (1&2) en daar kwam hij weer iets tot rust, maar hij bleef gespannen en errug voorwaarts (en dat is best eng, want normaal is hij juist erg lui en moet ik erg mijn best doen om een beetje impuls op te wekken).
Deze foto is tijdens de eerste proef, op een moment dat hij net redelijk ontspannen is (hij loopt hier ook van die enge jury-auto af, die met alle 4 de deuren meer weg had van een reuze insect dan van een auto).
Het neusje mag er wel iets meer uit, maar ik was blij dat hij eindelijk een beetje ontspande, met losrijden liep hij meer met zijn hoofd naar de zon toe, vandaar.

Het springen ging al niet veel beter, hij was met losrijden alleen maar met zijn omgeving bezig, en niet met mij of met springen, dus hij weigerde eigenlijk alles. Ben er nog afgevallen met losrijden. Daarna sprong hij op het losrijterrein eindelijk wel weer (een beetje) maar in de ring bleef hij helaas 3 keer staan voor 1
Maar goed, we zijn wel weer een ervaring rijker. Nu maar hopen dat hij leert om enge dingen niet meer zo eng te vinden en met zijn aandacht bij mij te zijn ipv bij alles wat er om hem heen gebeurt, dan komt het misschien wel goed, want springen kan hij wel...
Hier op het losrijterrein met mijn achternichtje met haar B-ponietje Freek Willem. Hier mag Duvel stilstaan en dan is alles leuk, zodra ik meer ging doen dan stappen, dan begon de ellende...
Ook lijkt Duvel hier heel groot, maar dat is maar schijn, hij is maar 1,58 m, maar naast die kleine Freek Willem lijkt hij wel een echt groot paard!

Mijn achternichtje heeft het met haar pony trouwens een stuk beter gedaan, ze was 2x eerste in de categorie B-L!
En hier dan nog de eerste weigering in het parcours:
.
Alleen op de zaterdag hoor, Kendi en ik zijn niet zo'n springer. Jammer dat het niet helemaal goed ging, maar het is inderdaad weer een hele ervaring in Colinsland. Ik vind het er geweldig starten! Jij?
maar vind ut een leuk paardje hoor
want in het regelement staat dat 1.569 vanaf die stokmaat een paard is maar ik denk dat de jouwe is ingemeten?
maar ik hoop dat je er geen springangst aan over hebt gehouden.