Duvel @ Concours Tinte

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Duvel @ Concours Tinte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 10:45

Ik heb pas 3 foto's van het concours van mij en Duvel, maar die wilde ik jullie toch maar even laten zien.
Nou, echt een succes was mijn wedstrijd niet, Duvel vond de entourage op zo'n groot concours maar eng en overbodig.
Met losrijden voor de dressuur zaterdag hoorde hij muziek van de arabierenshow en toen ging de knop om en kon hij alleen maar rennen.
Uiteindelijk, toen ik de rem weer gevonden had, ben ik maar los gaan rijden vlakbij de ringen waar ik moest starten (1&2) en daar kwam hij weer iets tot rust, maar hij bleef gespannen en errug voorwaarts (en dat is best eng, want normaal is hij juist erg lui en moet ik erg mijn best doen om een beetje impuls op te wekken).

Deze foto is tijdens de eerste proef, op een moment dat hij net redelijk ontspannen is (hij loopt hier ook van die enge jury-auto af, die met alle 4 de deuren meer weg had van een reuze insect dan van een auto).
Het neusje mag er wel iets meer uit, maar ik was blij dat hij eindelijk een beetje ontspande, met losrijden liep hij meer met zijn hoofd naar de zon toe, vandaar.
Afbeelding

Het springen ging al niet veel beter, hij was met losrijden alleen maar met zijn omgeving bezig, en niet met mij of met springen, dus hij weigerde eigenlijk alles. Ben er nog afgevallen met losrijden. Daarna sprong hij op het losrijterrein eindelijk wel weer (een beetje) maar in de ring bleef hij helaas 3 keer staan voor 1 Stoom uit je oren

Maar goed, we zijn wel weer een ervaring rijker. Nu maar hopen dat hij leert om enge dingen niet meer zo eng te vinden en met zijn aandacht bij mij te zijn ipv bij alles wat er om hem heen gebeurt, dan komt het misschien wel goed, want springen kan hij wel...

Hier op het losrijterrein met mijn achternichtje met haar B-ponietje Freek Willem. Hier mag Duvel stilstaan en dan is alles leuk, zodra ik meer ging doen dan stappen, dan begon de ellende...
Ook lijkt Duvel hier heel groot, maar dat is maar schijn, hij is maar 1,58 m, maar naast die kleine Freek Willem lijkt hij wel een echt groot paard!
Afbeelding
Mijn achternichtje heeft het met haar pony trouwens een stuk beter gedaan, ze was 2x eerste in de categorie B-L!

En hier dan nog de eerste weigering in het parcours:
Afbeelding.

Kathleen_vW

Re: Duvel @ Concours Tinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 10:49

Daar heb ik ook gestart Lachen Alleen op de zaterdag hoor, Kendi en ik zijn niet zo'n springer. Jammer dat het niet helemaal goed ging, maar het is inderdaad weer een hele ervaring in Colinsland. Ik vind het er geweldig starten! Jij?

Groetjes Kate

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-05 17:44

Ja, ik vond het ook leuk starten, alleen Duvel was het daar nog niet mee eens... Hij heeft nog erg weinig ervaring met zulke grasconcoursen en hij is een beetje een schijtluis, dus hij heeft wel een beetje gepaniekt hier en daar.
Maar het concours op zich vond ik erg geslaagd, goed georganiseerd ook.

nicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 09:33

heeeyy... ik heb ook mee gedaan Lachen allebei de dagen Lachen
ik was degene die met de ambulans weg werd gebracht die met der paard over de kop was geslagen Boos! maar vind ut een leuk paardje hoor Lachen maar doegg..GR.. nicka

passie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 12:14

Hoeveel punten had je met dressuur?
Wel jammer dat je bent uitgebeld.
Volgende wedstrijd meer succes. Ach gut

@nicka: Heb je er niks aan over gehouden?

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 12:54

Sow best een mooi paardje hoor alleen jammer van het springen.
Maar jou pony is eigenlijk al een paard Knipoog want in het regelement staat dat 1.569 vanaf die stokmaat een paard is maar ik denk dat de jouwe is ingemeten?

@nicka:Ik ben ook met pony en al tijden het inspringen over de kopgegaan en was buitenwesten en had een hersenschudding en een ernsite kneuzing en van die dingen Tong uitsteken maar ik hoop dat je er geen springangst aan over hebt gehouden.
Veder veel suc6 met de wedstrijden!!

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 13:02

Nicka en springangst Tong uitsteken Das een goeie! Valt me meej dat ze er niet alweer opzit Knipoog He Niek

Groetjes Kate

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 15:44

wat een leuke pony met dat oranje!
jammer van het springen, het is zo'n mooi paard!

nicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 21:52

nee heb gelukkig geen springangst overgehouden Lachen
maar KEff haha ik heb er al lang op gezetten haha weet allen haast nog niemand Knipoog doegg Gr..Nicka

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 21:55

Heeee, das Jet of niet ? :p... Ziet er goed uit! Jammer van de weigering.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-05 22:05

Leuk paard hoot. En als het niet helemaal lukt moet je het maar zo zien ben je weer een ervaring rijker. Komt allemaal vanzelf, sucses

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-05 20:29

miisshOrse schreef:
Heeee, das Jet of niet ? :p... Ziet er goed uit! Jammer van de weigering.

Ja, dat is inderdaad Jet! Ken je haar? Zij had het wel erg goed gedaan met springen, ook een erg leuke pony, die Freek Willem!

@ Dustinlover: Duvel is ook wel paard (al is hij nooit officieel gemeten, dus wie weet met een officiele meting kunnen we hem alsnog voor pony uitschelden) maar omdat hij 'maar' 1.58 is, noemen we hem altijd een ukkie. Maar naast de B-pony van m'n achternichtje lijkt Duvel geen ukkie, maar een groot paard.