(Nuttige) Informatie:
Het gaat om Alerio, een drie-en-twintig jarige ruin (Naturel x Overste x Doruto) hij komt uit de bria- stam.
Hij is als 2 1/2 jarige bij zijn eerste eigenaar gekomen, waarmee hij Z-springen werd en M-dressuur.
Op zijn twaalfde kwam hij bij de volgende eigenaar (waar hij nu nog steeds van is) die er mee begon in de B-dressuur en heeft hem uiteindelijk 1 keer Z1 gestart met winst en is toen getopt met wedstrijden rijden.
Alerio ging met pensioen op zijn 19e, werd niet meer gereden, verveelde zich, kreeg koliek, stond 3 weken in de kliniek, kwam terug als skelet, heeft daarna een half jaar op stal gestaan, waarna ik besloot dat ie best wel weer es wat kon gaan doen, ben hem wat gaan stappen, daarna zadeltje dr op en elke dag een kwartiertjer bejaardengym.
Op een gegeven moment smaakte het naar meer, hij werd fitter en fitter, ik een startkaart aangevraagd en Z1 gestart. Dit was makkelijker gezegd dan gedaan, want de eerste paar wedstrijden kon hij alleen maar rennen, bokken, vliegen en jolig doen, ik was steeds m'n stuur kwijt, maar toen de indoor wedstrijden begonnen had ik hem onder controle en konden we keer op keer bovenaan meedoen.
Eenmaal Z2 gestart gaven de wissels nog wel eens kans op ontploffing, maar ook die gaan nu steeds beter en thuis springt hij al een serietje.
Hier de foto's:
Onze winnende Z1 proef tijdens Indoor Zeeland December 2003
Waarna we vervolgens terug mochten komen voor de Finale, de Kür op Muziek. Ik reed op Supertramp en Roxette muziek.
Stukje middendraf
Verzamelde draf
Middengalop
Vierkant halthouden tijdens Horses by the Sea mei 2004 in het Z1
En het jaar erop weer vierkant halthouden tijden Horses by the Sea, maar dan in het Z2
Alerio in het fluitekruid Juni 2005
En als laatste een Piaffe foto tijdens het losrijden van Dressuur Event Zeeland 12 Juni 2005. Alerio kan piafferen voor een 8, (voor een negen of een tien zou hij nog wat meer mogen gaan zitten en zijn bovenlip stil moeten houden)
Helaas vragen ze deze oefening niet in het Z2.
Commentaar mag, maar hoeft niet.
hij kijkt echt lief op die foto in dat hoge gras
?
)