Jah, ik raad je ook aan om haar vriendelijk doch consequent te vragen naar buiten te blijven. Elke keer bij de overgang naar stap de zweep erbij houden en stap naar voren doen zodat het paard bij jou uit de buurt blijft.
Als de overgang tussen draf en galop wel goed gaat kan het ook helpen om deze overgang te maken met het commando hoohoohoo. Dan gaat ze op een gegeven moment hoohoohoo assoiseren met het teruggaan...
Als dit allemaal niet helpt, en ze doet het onder het zadel niet, dan raad ik je aan om haar een keer te longeren terwijl ze gereden word. Dan kan de ruiter haar duidelijk maken dat ze op de buitenkant van de volte moet blijven, en het gewicht gebruiken om haar terug te nemen, en de longeur geeft de commando's.
Voor zover ik begrijp uit je verhaal is je paardje nog ietsje jng voor de dubbel dus dat ga ik niet adviseren, omdat ze *denk ik* naar voren schiet bij de longe achter haar billen, en krijg je haar helemaal niet meer terug. Sommige mensen denken dan: Het paardje stopt vanzelf een keer met lopen, maar er zijn uitzonderingen die pas stoppen met rennen als ze erbij neervallen, letterlijk...
In ieder geval veel succes met je paardje!