Lady weer aan het werk (veel foto's)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DaphneL

Lady weer aan het werk (veel foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-05 16:28

De titel zegt het eigenlijk al hè Knipoog
Helaas is Lady de laatste paar weken gigantisch aan het spoken in deze buitenbak (lees: we konden linksom één lange zijde normaal rijden, in hoek komt ze al terug in tempo en aan het begin van de volgende lange zijde gaan we vliegen, want er staat daar aan het eind in de hoek een héél enge waterbak Lips are sealed Rechtsom is het iets minder, dan spookt ze alleen op de korte zijde voor dat ding)
Inmiddels kunnen we meestal weer de hele bak rond, af en toe besluit ze dat het weer doodeng is en is ze weer de hele tijd opgefokt op de lange zijde of vliegen we weer de bak door *zucht*
Gisteren was ze best braaf, dus had goede hoop voor vandaag, maar met losstappen stonden we alweer in ene keer aan de andere kant van de bak Boos!
Maar er zijn toch nog wat mooie foto's uit gekomen Lachen Het gespook in het begin staat niet op de foto, dus we waren al een kwartier aan het rijden (eh, proberen de bak rond te draven) toen de eerste foto's gemaakt werden.

Afbeelding
We konden de hoek in elk geval weer door, vraag alleen niet hoe Knipoog

Afbeelding
En vlak daarna, ze valt nog flink door m'n binnenbeen. Maar we zijn de hoek door Haha!

Afbeelding
Eerste stukje galop, ze komt nog flink tegen de hand, vandaar ook mijn teugels die te lang zijn. (We zijn pas weer een maandje met de galop bezig na haar peesblessure en galopperen hooguit 2 rondjes op allebei de kanten, dus erg veel sleutelen kan nog niet)

Afbeelding
Drafje..

Afbeelding
Inzet van een volte of een "schouderbinnenwaarts" (om haar linkerachterbeen weer onder de massa te krijgen, daar had ze een peesblessure dus de spieren ontbreken nogal)

Afbeelding
Toen begon het gedonder weer Boos!

Afbeelding
(En de andere lange zijde gaat alles weer goed..) Stukje wijken, met een beetje teveel stelling.

Afbeelding
Nog een drafje..

Afbeelding
Even gas geven omdat Lady geen zin had blijkbaar, helemaal tegen de hand, maar ze gaat tenminste vooruit.

Afbeelding
Toen ik d'r bijtikte omdat ze d'r kont naar binnen gooide wisselde ze weereens van achteren Knipoog Dacht dat we dat hadden afgeleerd vorig jaar..

Afbeelding
En nog even van hand veranderen

Na het rijden lekker de wei op! Mag pas sinds een paar weken weer, ze mag niet rennen of gek doen, dus vandaar dat ze alleen staat en niet bij de groep Knipoog

Afbeelding
Aandacht van leuke ruintjes Knipoog *al snel vliegen d'r voorbenen omhoog, geeft ze een gil en snuffelt weer verder, gekke merrie Knipoog*

Afbeelding
En de plantjes in de andere wei zijn natuurlijk véél lekkerder.

Commentaar mag, houd er wel rekening mee dat ze nog steeds herstellende is van haar peesblessure en ik momenteel door omstandigheden zonder les zit..
En er zijn al flink wat kilo's van d'r buik af, maar ze is nog steeds te dik Clown

_Noraly

Re: Lady weer aan het werk (veel foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 17:28

Die:
En toen begon het gedonder weer
Foto is wel stoer Vork

Mooi paardje hoor!

KisSs_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 19:49

wow wat een mooi paard!!!
je zit heel netjes

_Angelique_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 20:21

Mooi paardje!
Wat is haar afstamming?? *lijkt namelijk op een paardje dat ik ken*

DaphneL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-05 21:38

Ik zat toen ik die foto zag ook te kijken wat ze in hemelsnaam met d'r benen had gedaan Tong uitsteken
Ben heel blij dat ik tegenwoordig wat netter zit, m'n benen doen nog weleens wat gekke dingen, maar het is erger geweest Lachen
Haar afstamming is Ahoy x Proloog. Waarvan denk je haar te kennen?

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 21:55

Ze is echt waanzinnig vooruit gegaan Daphne!
Jullie moeten echt snel gaan starten!!
En die regelmatigheid komt vanzelf wel Knipoog
Is ook zo'n lekkere merrie he, die Lady Tong uitsteken Gek paard

Groetjes Kate

xjessx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 21:59

Ziet er weer goed uit Daphne, die ene foto van dat gedonder is best komisch Tong uitsteken wat Kate al zegt jullie zijn echt goed vooruit gegaan Haha!

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 22:09

Je bent zeker echt vooruit gegaan zeg! die foto van in de wei: lekker nekkie!

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 05:47

ziet er gaaf uit hoor!!
heel leuk paardje!

DaphneL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 10:40

Vanaf 1 juli worden wij ook lid van de Putscheruiters, in de eerste plaats zodat ik weer kan gaan lessen Knipoog en als ze dan wat meer mag galopperen wil ik toch ook wel gaan starten natuurlijk Tong uitsteken
Af en toe zou ik willen dat we een ruin hadden gekocht Schijnheilig maar het heeft ook wel weer wat, dat karakter.

Ik heb d'r wel voor heel veel niet-lieve dingen uitgemaakt als ze weer begon met d'r gestuiter en gevlieg Boos!

In de wei voelt ze zich ook wel erg stoer met die aandacht Tong uitsteken

_Aise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 10:47

hoihoi,

echt een prachtig beestje!!
Ook zo mooi glimmen! Kwijl
Ze ziet er hartstikke gezond uit hoor, jammer van die peesblessure.
maar gelukkig dat je nu weer zo een beetje kan beginnen.
Vind dat ze het keurig doet als je weet dat ze even uit de roulatie is geweest!
En jij ook!
En inderdaad, die foto is echt grappig dat die kop de lucht invliegt, vooral omdat ze op die foto daarna weer keeeeurig loopt haha.
Echt heel leuk!
Succes met haar!

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 10:56

Leuk beestje hoor, kan goed lopen Ja
Stoere foto's!

DaphneL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-05 20:58

Dat is het stomme, eenmaal op de volgende lange zijde loopt ze weer heerlijk ontspannen. Volgens mij vindt ze het inmiddels ook allang niet meer eng, maar loopt ze gewoon te spoken. Zal niet de eerste of de laatste keer zijn..
Ik hoop dat we zo door kunnen gaan, d'r been wordt afgelopen dagen weer steeds dikker en wil niet meer dun worden Scheve mond Het ging net zo goed..

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 21:08

Kwijl Kwijl *veegt de kwijl van het toetsenbord *
wat is hij mooi Bloos!

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 21:37

Leuke foto's en supermooi paardje Haha!
Voor dat wegspringen heb ik misschien een oplossing, heeeel veel doen. Telkens bezig zijn, gewoon om de (2) letter(s) van gang of tempo wisselen, en veel figuren enz. dan is ze waarschijnlijk meer met jou bezig en heeft ze geen(ofweinig) tijd meer om te schrikken Haha!
K hoop dat het helpt ! succes

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 21:47

Leuk paardje zeg!! En volgens mij zit jou zadel echt als een HUIS Haha!

Jisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-05 22:21

heel mooi beesie wat rij je er mee??? alleen op sommige foto's heb je je handen een beetje raar probeer ze netjes rechtop te houden dan is het plaatje helemaal af! \"Haha!\"

DaphneL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-05 07:45

Haar bezig houden heeft nu inderdaad nut, maar als je de hoek al niet eens in komt, kan je moeilijk een figuur o.i.d. maken Knipoog
Eenmaal op de lange zijde in draf kwam ze omhoog als ik d'r terugnam naar stap en als ik aan wilde draven vanuit stap dan vloog ze in vliegende galop naar de uitgang.. Het enige wat dan hielp was teugels los - 1 keer een ruk (klinkt een beetje onvriendelijk, maar het is niet de bedoeling dat ze de bak leert uit te lopen Knipoog) en dan weer verder proberen te rijden Lachen
Nu kan ik wel weer redelijk schakelen enzo, maar als ze zo gek doet heeft dat geen nut, dan moet ik gewoon proberen een tempo te houden en veeel binnenbeen-buitenteugel.

Die over m'n zadel hoor ik vaker Haha! En hij zit inderdaad héél fijn Lachen

We rijden nog helemaal niets. We hebben 1 keer onderling in de B gestart vorig jaar oktober en sinds een week daarna zijn we aan het stappen en opbouwen geweest met haar been. Mijn handen vind ik eigenlijk wel meevallen, ze zijn idd niet helemaal rechtop, komt wel goed (hoop ik Tong uitsteken).

Kim_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 09:30

mooi paard, je hebt een goede houding

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 10:21

mooi paardje heb je! Lachen
Dat gedonder met spookhoeken ken ik; mijn beest heeft 1 enge hoek op de linkerhand (rechtsom niks aan de hand), zeer frustrerend bij tijd en wijlen..
Ik probeer meestal van alles om hem die hoek door te krijgen (soms is de hoek niet eng Verward ) : negeren, flinke trap voordat ie weg wil springen, stil zetten en maar een kwartiertje wachten totdat de spanning gezakt is (loopt ie iig in n normale gang erdoorheen). Hard aan werk zetten werkt ook, maarja als ie al gaat spannen bij t zien van die hoek... Tong uitsteken

Iig succes en hopen dat de peesblessure snel weer helemaal genezen is! Lachen

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 12:24

Die zweef foto is gaaf!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 16:51

Elke keer als ik weer foto's van d'r zie, dan denk ik: wat ziet ze er goed uit! Mijn complimenten Ja

DaphneL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-05 19:56

Dat probeer ik ook altijd allemaal Naomi21..
Ze heeft het met heel veel veranderingen in de bak. Wij hebben 2 binnenbakken, toen Lady hier kwam was er 1 met klapdeuren en schuifdeuren voor de ingang, en 1 met 2 ingangen met alleen schuifdeuren.
De klapdeuren in de ene bak heeft ze nooit eng gevonden.
Maar toen er in die andere bak ook klapdeuren kwamen Bloos! Ohoh wat heeft ze er een drama van gemaakt, rennen, omdraaien, steigeren, bokken, snurken, noem maar op..
Nu zitten er sinds een paar weken ook voor de andere ingang klapdeuren .. Ben nog niet in de bak geweest sindsdien, dus ik ben benieuwd wat dat voor drama wordt.. De nieuwe deuren zitten ook nog eens voor de ingang waar we door naar binnen moeten en ze kijkt er nu al met grote ogen naar als ze er buiten langs loopt Clown

Terwijl mevrouw buiten volledig verkeersmak is en verder weleens schrikt, maar niet vaak Verward

Vandaag ook weer, ze was van begin af aan heel braaf, niets aan de hand in de hoek of op de lange zijde en opeens (na een half uur rijden o.i.d.) 3 meter voor hoek, zoef, daar gingen we weer Hamer Het bleef gelukkig bij 1 keer Tong uitsteken

Leuk dat je nog steeds reageert op alle foto-topics van Lady Georgette Lachen Is altijd leuk om te horen dat ze er goed uitziet Knipoog

Charlotte89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 20:02

Ik vind het echt een onwijs mooi paard. &ik zou een moord doen om even in jou zadel te zitten, volgens mij zit ie g-e-w-e-l-d-i-g Lachen. Aandachtspuntjes: Hakken naar beneden &voor je uit kijken, verder vind ik dat je netjes zit.

innocent

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-05 20:05

ziet er goed uit !! Lachen zoals amie_x_mij al zei, die foto "en toen begon het gedonder weer" is wel cool ;D