teugels op maat maken

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lenn

teugels op maat maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-05 15:26

Het zal wel een stomme vraag zijn maar hoe moet je de teugels nou op maat maken in de proef? Zijn daar meerdere manieren voor toegestaan of..?
Ik heb er altijd maar een matig punt voor (5/6) terwijl er verder niks raars gebeurt, hij komt dan niet tegen de hand ofzo. En er staat ook nooit wat bij.
Dus hoe moet het zoal officieel?

Renske_

Re: teugels op maat maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 15:42

ow die weet ik Haha!

je hebt je tugels lang en gewoon nog met 2 handen vast, dan bij het op maat maken haal je met je rechterhand de teugels omhoog, door je linkerhand heen die je als soort 'koker'om je teuegls heenhoudt(dus gewoon gesloten hand waarmee je de teugels dus niet vast hebt, maar er doorheen haalt doordat je met je rechtererhand de teugels 'inhaalt' )
dan als ze op de goede lengte zijn, pak je met je linkerhand(die dus niets vast had) je linkerteugel vast, rechterhand laat je dan t uiteinde los en pakt je de rechterteugel ook op de goede maat vast

hmm t staat echt erg onlogisch uitgelegd zie ik nu Clown

maargoed wat de jury dus niet wil zien is dat je met 2 handen steeds je teugels iets korter pakt die willen zien dat je in 1 beweging met je rechterhand de teugels inhaalt, en dan ze in 1x op de goede maat weer netjes vastpakt, ipv stukje bij beetje ze korter nemen Lachen

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-05 15:55

Ja ik snap wat je bedoelt maar vandaag had iemand van de club dat zo gedaan en die had ook een 5!?

Enne, zoals jij zei dat ze het niet willen zien doe ik het idd Rolleyes Maar zo stoor ik hem het minste in z'n mond heb ik altijd het idee.
Nouja ik zal het toch maar op die maffe manier gaan doen dan, ben benieuwd.

Pannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 16:07

Renske20 schreef:
ow die weet ik Haha!

je hebt je tugels lang en gewoon nog met 2 handen vast, dan bij het op maat maken haal je met je rechterhand de teugels omhoog, door je linkerhand heen die je als soort 'koker'om je teuegls heenhoudt(dus gewoon gesloten hand waarmee je de teugels dus niet vast hebt, maar er doorheen haalt doordat je met je rechtererhand de teugels 'inhaalt' )
dan als ze op de goede lengte zijn, pak je met je linkerhand(die dus niets vast had) je linkerteugel vast, rechterhand laat je dan t uiteinde los en pakt je de rechterteugel ook op de goede maat vast

hmm t staat echt erg onlogisch uitgelegd zie ik nu Clown

Zo deed (hoef geen hals meer te strekken in de M2 Clown ) ik het ook altijd en er is nog nooit iets over gezegd

Kim_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 16:30

misschien even navragen bij de jury

liesje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 21:09

Zolang je paardje lekker over zijn rug blijft lopen en vloeiend weer omhoog in de houding komt, moet het toch niet zo veel uitmaken? Je moet toch gewoon kunnen laten zien dat je kan uitschuiven en korter maken met een mooi licht contact dat goed gevolgd wordt?
Ik heb er nooit zo bij nagedacht hoe ik het deed, maar had wel altijd een 7..